اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

راهنمايي براي طراحي سيستم نظر دهي

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    راهنمايي براي طراحي سيستم نظر دهي

    سلام به اعضا
    ميخام يه سيستم امتياز دهي به Agent طراحي كنم
    براي قسمت طراحي ديتابيس و Agi نويسي مشكلي تقريبا نيس
    ولي مي خواستم بدونم چه جوري ميشه در انتهاي مكالمه اين امتياز دهي صدا زده بشه
    به صورت خودكار؟حالا نمي دونم اين كار بايد با ما**ژول كال سنتر انجام بشه يا چيز ديگه اي؟


    طراحي من به اين صورت هست كه يه agi نوشتم كه سه تا پارامتر مي گيره يه امتياز داده شده به Agent و شماره خودكار تماس گيرنده و شماره واسم Agent و
    توي ديتا بيسي كه در نظر گرفتم insert ميشه

    دوستان اگه تجربه اي دارن و آشنا هستن ممنون ميشم راهنمايي كنن
    با تشكر

    #2
    سلام
    خوب تماس وارد سیستمتون میشه و بعد به یه صف وصل میشه قاعدتا
    شما تو اپلیکیشن صف تو گزینه هاش فایل agi تون رو بدین و همچنین گزینه c که بعد از اینکه اپراتور صف هنگ آپ شد تماس ادامه داشته باشه در دایلپلن:
    کد PHP:
    exten => s,n,Queue(operator,c,t,,,nazarsanji.php
    با آرزوی موفقیت در راه اندازی این سیستم
    آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 10-07-2014, 12:19 AM.
    Telegram : https://telegram.me/linuxzone

    voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
      سلام
      خوب تماس وارد سیستمتون میشه و بعد به یه صف وصل میشه قاعدتا
      شما تو اپلیکیشن صف تو گزینه هاش فایل agi تون رو بدین و همچنین گزینه c که بعد از اینکه اپراتور صف هنگ آپ شد تماس ادامه داشته باشه در دایلپلن:
      کد PHP:
      exten => s,n,Queue(operator,c,t,,,nazarsanji.php
      با آرزوی موفقیت در راه اندازی این سیستم

      ممنون تا حالا با اين application كار نكرده بودم واقعا كمك خوبي بود اميدوارم مشكل حل بشه
      واقعا ممنون

      کامنت


        #4
        نوشته شده توسط backtrack مشاهده پست
        سلام
        خوب تماس وارد سیستمتون میشه و بعد به یه صف وصل میشه قاعدتا
        شما تو اپلیکیشن صف تو گزینه هاش فایل agi تون رو بدین و همچنین گزینه c که بعد از اینکه اپراتور صف هنگ آپ شد تماس ادامه داشته باشه در دایلپلن:
        کد PHP:
        exten => s,n,queue(operator,c,t,,,nazarsanji.php
        با آرزوی موفقیت در راه اندازی این سیستم

        این امکان با کارت کارایی نداره درسته؟باید از گیت وی استفاده کرد؟
        من همین کارو انجام میدم ولی جواب نمیده وتماس قطع میشه وبه agi منتقل نمیشه

        کامنت


          #5
          سلام
          فرقی نمیکنه کارت دارین یا گیت وی و با هیچ کدوم مشکلی نداره
          ولی اینکه چرا تماس به agi وصل نمیشه باید بررسی بشه.
          اینکه فایلتون پرمیژن داره یا نه؟
          با چه زبونی نوشتینش؟ اگه با php نوشتین یه دستوری هست که سینتکس فایل رو چک میکنه:
          کد PHP:
          php /var/lib/asterisk/agi-bin/your-file.php 
          و همه ی اینا رو که چک کردین agi debug رو فعال کنین ببنین چه اتفاقی میفته
          شاید مثلا به مای اسکیولتون کانکت نمیشه و یا .....
          Telegram : https://telegram.me/linuxzone

          voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

          Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
          Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
          Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
          LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

          Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

          کامنت


            #6
            نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
            سلام
            فرقی نمیکنه کارت دارین یا گیت وی و با هیچ کدوم مشکلی نداره
            ولی اینکه چرا تماس به agi وصل نمیشه باید بررسی بشه.
            اینکه فایلتون پرمیژن داره یا نه؟
            با چه زبونی نوشتینش؟ اگه با php نوشتین یه دستوری هست که سینتکس فایل رو چک میکنه:
            کد PHP:
            php /var/lib/asterisk/agi-bin/your-file.php 
            و همه ی اینا رو که چک کردین agi debug رو فعال کنین ببنین چه اتفاقی میفته
            شاید مثلا به مای اسکیولتون کانکت نمیشه و یا .....
            ممنون از پاسخگوییتون
            با php نوشتم
            ارتباط با Mysql هم اوکی هست

            exten
            => s,n,queue(operator,c,t,,,nazarsanji.php)
            دستور بالا رو بررسی کردم منطقش اینه که وقتی تماس گیرنده وارد صف شد AGI مورد نظر اجرا بشه

            کامنت


              #7
              ببینین تماس میره داخل صف و بعد از اینکه اپراتور تماس رو قطع کرد تماس به agi وصل میشه
              Telegram : https://telegram.me/linuxzone

              voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

              Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
              Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
              Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
              LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

              Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

              کامنت


                #8
                نوشته شده توسط backtrack مشاهده پست
                ببینین تماس میره داخل صف و بعد از اینکه اپراتور تماس رو قطع کرد تماس به agi وصل میشه
                عذر میخوام ولی این لینک رو مطالعه کردم
                https://wiki.asterisk.org/wiki/displ...lication_Queue
                اینجا میگه که زمانی که وارد صف شد این agi اجرا میشه

                کامنت


                  #9
                  طبق همون چیزی که تو لینک دیدین تماس وقتی میره تو صف به محض اینکه به اپراتور وصل میشه اون agi هم اجرا میشه
                  یعنی تماس شما میره وصل میشه به اپراتور ۲
                  در این لحظه شما باید یکسری اطلاعات رو ثبت کنید در دیتابیس مثل نام اپراتور زمان و .. که خوب طبیعتا برای این امر باید agi اجرا کنین
                  حالا میرین سراغ اون گزینه ای که تو اپلیکیشن queue استفاده کردیم منظورم c هستش
                  این گزینه تماس رو بعد از ایتکه اپراتور قطع میکنه به دایلپلن هدایت میکنه
                  حالا وقتشه که شما agi دوم رو اجرا کنید که در حقیقت نطر رو ثبت میکنه
                  دیگه اصل کاری که باید انجام بدین رو کامل گفتم.
                  Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                  voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                  Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                  Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                  Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                  LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                  Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                  کامنت


                    #10
                    نوشته شده توسط Backtrack مشاهده پست
                    طبق همون چیزی که تو لینک دیدین تماس وقتی میره تو صف به محض اینکه به اپراتور وصل میشه اون agi هم اجرا میشه
                    یعنی تماس شما میره وصل میشه به اپراتور ۲
                    در این لحظه شما باید یکسری اطلاعات رو ثبت کنید در دیتابیس مثل نام اپراتور زمان و .. که خوب طبیعتا برای این امر باید agi اجرا کنین
                    حالا میرین سراغ اون گزینه ای که تو اپلیکیشن queue استفاده کردیم منظورم c هستش
                    این گزینه تماس رو بعد از ایتکه اپراتور قطع میکنه به دایلپلن هدایت میکنه
                    حالا وقتشه که شما agi دوم رو اجرا کنید که در حقیقت نطر رو ثبت میکنه
                    دیگه اصل کاری که باید انجام بدین رو کامل گفتم.
                    ممنون
                    شرمنده AGi دوم رو متوجه نشدم كه كدوم AGI هست؟
                    من اينجوري متوجه شدم كه وقتي اپراتور قطع ميكنه تماس به خط بعد از
                    Queue()
                    منتقل ميشه و در پايين اين خط بايد AGI مورد نظر را قرار بديم درسته؟
                    چون اين جا دوتا AGI شد
                    اگه بازم راهنمايي كنين ممنون ميشم

                    کامنت


                      #11
                      آره درست متوجه شدین
                      بعد از اپلیکیشن صف در خط بعد(priority بعد) باید از اپلیکیشن agi استفاده کنین و فایل دومتون رو اونجا قرار بدین
                      و اما در مورد agi اولی که در خود اپلیکیشن صف فراخونی میشه
                      اگه از agi اول استفاده نکنین از کجا میخواین بدونین با کدوم اپراتور حرف زده ؟!!!!
                      و تو فیلد دیتابیس نظر مشتری قراره برا کدوم اپراتور صف باشه؟
                      خوب تو agi اول همونظور که گفتم باید اطلاعات اپراتور و .. ذخیره بشه دیگه
                      اگه از agi اول که در خود اپلیکیشن صف (همونطور که گفتم) استفاده نکنین وقتی اپراتور قطع کنه و تماس به agi دوم بره که دیگه نمیتونین بفهمین با کدوم اپراتور حرف زده

                      این نظرسنجی قراره یه امتیاز یا یه نظری راجع به نحوه برخورد و .. اون اپراتور که مشتری باهاش حرف زده رو ثبت کنه
                      درسته؟!!
                      آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 10-14-2014, 07:20 PM.
                      Telegram : https://telegram.me/linuxzone

                      voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

                      Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
                      Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
                      Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
                      LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

                      Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

                      کامنت

                      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                      شبکه های اجتماعی

                      ایمیل مدیریت

                      Habili@linux-zone.org

                      در حال انجام ...
                      X