دوره آموزش استریسک مقدماتی (DCAA - Asterisk Fast Start) و استریسک پیشرفته (DCAP - Asterisk Advanced) یک دوره آموزش Voip کامل میباشد که شما را با دانش و توانایی های لازم و ضروری به عنوان یک ادمین حرفه ای ویپ مجهز میکند تا در کارتان موفق باشید. استفاده از اساتید مجرب و تمرین های عملی در کلاس و همچنین آشنایی با asterisk و محیط آن (سیستم عامل، معماری، ارتباطات تلفنی، سنتی و ip) و کلی تنظیمات مقدماتی تا پیشرفته همه از مباحث دوره آموزش asterisk میباشد.
در دوره asterisk که مطابق سرفصل های شرکت Digium و Sangoma میباشد، شما از یک PC که روی آن Linux به تازگی نصب شده، شروع خواهید کرد و یک استریسک کاملا کانفیگ شده و در حال کار را جهت راه اندازی سرور voip پیاده سازی خواهید کرد. همچین شما برای یادگیری این دوره نیاز به تجربه قبلی روی لینوکس یا سیستم تلفنی استریسک ندارید، و موارد لازم در این مورد به شما آموزش داده میشود.
اطلاعات دوره استریسک :
مخاطبان دوره :
مختصری از رزومه استاد :
در پایان کمپ / دوره Asterisk مقدماتی و پیشرفته (حضوری و آنلاین) شما به موارد زیر مسلط خواهید شد :
سرفصل های دوره استریسک مقدماتی DCAA :
(Digium Certified Asterisk Administration)
سرفصل های دوره استریسک پیشرفته DCAP :
(Digium Certified Asterisk Professional)
مباحثی که علاوه بر سرفصل های بالا در دوره کار میشود :
ویدیو معرفی دوره آموزش ویپ Asterisk :
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره های Voip با شماره های موسسه آموزشی کندو تماس حاصل فرمایید.
تلفن تماس از تهران : 43810-021
تلفن تماس از شهرستانها : 92004381-021
...
در دوره asterisk که مطابق سرفصل های شرکت Digium و Sangoma میباشد، شما از یک PC که روی آن Linux به تازگی نصب شده، شروع خواهید کرد و یک استریسک کاملا کانفیگ شده و در حال کار را جهت راه اندازی سرور voip پیاده سازی خواهید کرد. همچین شما برای یادگیری این دوره نیاز به تجربه قبلی روی لینوکس یا سیستم تلفنی استریسک ندارید، و موارد لازم در این مورد به شما آموزش داده میشود.
اطلاعات دوره استریسک :
- طول دوره : 30 ساعت
- پیش نیاز : Network+
- مدرس : سرکار خانم وحید
مخاطبان دوره :
- علاقه مندان به مباحث voip
- مدیران و کارشناسان IT سازمانها و ISP ها
- متخصصان شبکه
- کارشناسان Service Provider
- کارشناسان مخابراتی
- متخصصین Call Center
مختصری از رزومه استاد :
- بالغ بر 11 سال سابقه در پیاده سازی انواع سیستم ها و راه کارهای تلفنی مبتنی بر شبکه
- مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس 2020 مخابرات کل ایران با حدود 1200 تماس همزمان
- مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس بانک مسکن و ملت
- مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس سازمان بورس و اوراق بهادار و کارگزاری های زیر مجموعه (سجام، سمات، سهم آشنا، کارگزاری بانک ملت، کارگزاری بانک ملی، کاگزاری بانک پاسارگاد، کارگزاری آگاه و رایان بورس)
- مشاوره و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس سامانه همتا و PDN (ریجیستری همراه اول)
- مشاور و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (NIOPC)
- مشاور و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس سامانه 195 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
- مجری پیاده سازی مرکز تماس وزارت اقتصاد و دارایی
- مجری پیاده سازی سامانه پاسخگویی 4030 کرونا (مخابرات)
در پایان کمپ / دوره Asterisk مقدماتی و پیشرفته (حضوری و آنلاین) شما به موارد زیر مسلط خواهید شد :
Asterisk Fast Start Training Course
سرفصل های دوره استریسک مقدماتی DCAA :
(Digium Certified Asterisk Administration)
- بررسی تاریخچه Asterisk و قابلیت های آن
- آشنایی با مفاهیم پایه ای Voip و قابلیت های آن
- آشنایی با انواع سانترال های تلفنی و مقایسه آنها
- آشنایی با استریسک بعنوان یکی از محبوب ترین سانترال های مبتنی بر شبکه
- آشنایی با مفاهیم خطوط آنالوگ و دیجیتال و سخت افزار های مربوط به هر کدام
- آشنایی با سخت افزارهای که استریسک پشتیبانی میکند. (بررسی انواع کارت ها، گیت وی ها، FXO, FXS و دیگر تجهیزات سخت افزاری)
- آشنایی با سیستم عامل های که استریسک را پشتیبانی میکنند.
- آموزش نصب و راه اندازی Asterisk
- بررسی و آموزش دستورات مورد نیاز لینوکس برای یک ادمین Voip
- مفاهیم استریسک و معماری آن
- معرفی ماژول های استریسک
- نحوه مسیریابی تماس ها
Asterisk Advanced Training Course
سرفصل های دوره استریسک پیشرفته DCAP :
(Digium Certified Asterisk Professional)
- آموزش ساخت داخلی SIP و IAX
- آموزش ریجیستر کردن داخلی روی یک IP Phone و Softphone
- ساختار Dialplan نویسی در استریسک
- ایجاد اولین تماس در استریسک
- ساختار الگوها در استریسک (Patern ها)
- برنامه نویسی استریسک (DialPlan) و تعریف متغییرها
- آموزش کار با Function ها
- استفاده موثر از ابزارهای استریسک مانند : Call Parking, Audio Conferencing و DTMF feature codes
- نحوه رکورد/ضبط تماس در Asterisk
- تئوری تلفن آنالوگ و نحوه اتصال استریسک به خطوط شهری مخابرات (PSTN)
- تنظیمات مربوط به کارت های FXO/FXS
- تظیمات خطوط دیجیتال T1/E1
- بررسی پروتکل های SIP و IAX
- آموزش ساخت Voice Mail در استریسک
- تعریف IVR (منوی هوشمند)
- اتصال مرکز تماس استریسک به یک Voip Provider (مانند SIP Trunk مخابرات، شاتل، آسیاتک و دیگر پروایدرهای ویپ)
- تنظیمات مربوط به CRD (جزئیات رکورد تماس) و CEL (جزئیات Event های چنل)
- مفهوم صف و ACD در استریسک (توزیع خودکار تماس ها)
- نحوه استفاده از AMI در استریسک
- نحوه استفاده از AGI در استریسک
- نحوه اتصال استریسک به دیتابیس MySQL
- بررسی مشکلات و ترابل شوت استریسک (DTMF - Hangup Request و ...)
- امنیت سیستم تلفنی استریسک
- راه اندازی نظرسنجی صف در استریسک
- نحوه شنود مکالمات در استریسک
- نحوه ایجاد کال بک (Call Back)
- تنظیمات بیان نام اپراتورها هنگام تماس
- نحوه ایجاد محدودیت زمانی مکالمه در تماس
- ارتباط مشتری با اپراتور مرتبط
- راه اندازی سیستم تماس خودکار (تبلیغاتی)
- نحوه راه اندازی تماس امن در استریسک
- نمایش نام مشتری هنگام تماس
مباحثی که علاوه بر سرفصل های بالا در دوره کار میشود :
- افزودن صداهای فارسی به مرکز تماس استریسک
- آموزش اضافه کردن موزیک انتظار (Music on Hold)
- اختصاص دادن کالرآیدی (CallerID) به یک Route تماس
- آموزش نحوه اتصال استریسک به دیتابیس MS-SQL
- مفاهیم و معماری مربوط به ترانک استریسک با انواع گیت وی های Voip
- آموزش ترانک SIP و ترانک IAX بین دو سرور استریسک
- آموزش تنظیمات ترانک Asterisk با روتر Cisco
- آموزش تنظیمات ترانک استریسک با گیت وی Newrock
- آموزش تنظیمات انواع ترانک استریسک با مرکز تماس Panasonic
ویدیو معرفی دوره آموزش ویپ Asterisk :
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره های Voip با شماره های موسسه آموزشی کندو تماس حاصل فرمایید.
تلفن تماس از تهران : 43810-021
تلفن تماس از شهرستانها : 92004381-021
...