اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

انتقال دیتای CDR استریسک به MSSQL Server

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    انتقال دیتای CDR استریسک به MSSQL Server

    سلام
    من یک سرور استریسک دارم و SQL Server.و با توجه به آموزش سایت خود استریسک پیشرفتم.
    https://wiki.asterisk.org/wiki/displ...QL+CDR+Backend
    ولی هنوز که هنوزه CDR روی سرور من نیست و برای خودش در phpMyAdmin داره ذخیره میکنه.البته زیاد دست کاریش کردم.
    البته من تمام کارهارو انجام دادم و حتی میتونم از طریق دستور زیر دیتا در MSSQL Server ذخیره کنم اما خود CDR رو ندارم.


    NoOp(SIP/${ODBC_lookup(${CALLERID(number)})})
    با این دستور من دارم CallerID شماره هارو ذخیره میکنم.اما خوب هیچی مثل CDR راحت و بی دردسر نیست.
    اما یک سوال دیگه درست فهمیدم من که این CDR فقط تا زمانی که تماس قطع بشه log ذخیره میکنه.
    اگر درسته که من ادامش ندم.
    با تشکر

    #2
    سلام مگه شما بعد از قطع شدن تماس چه مورد دیگه ای رو نیاز دارید که ذخیره بشه؟
    Telegram : https://telegram.me/linuxzone

    voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      من نیاز دارم همون لحظه که تماس برقرار میشه دیتارو داشته باشم .نه اینکه تماس قطع که شد تازه cdr بیاد اونو توی پایگاه ذخیره کنه.لحظه ای که کاربر تماس گرفته و تموم شده.

      البته اینجوری برداشت کردم.نمی گم این شکلیه.
      ولی خوب همون اول زنگ میزنه توی دیتابس ذخیره بشه اما بعضی فیلد ها خالی باشند.بعد وقتی تماس تموم شد تمام فیلد ها کامل باشند.

      کامنت


        #4
        متوجه شدم. ببینید شما کاری به cdr نداشته باشین چون cdr پایان تماس همه اطلاعات رو وارد میکنه
        ولی مگه شما نمیخواین اطلاعات رو به mssql بفرستین خوب خودتون کانکت شین به mssql و متغیرها رو واردش کنین. این دیگه دست خودتونه که کی اطلاعات رو وارد دیتابیس کنید شما باید متغیرهایی مثل کالرآیدی و زمان تماس و.. رو اول بفرستید به دیتابیس و بعد از پایان تماس بقیه متغیر ها رو ارسال کنین.
        Telegram : https://telegram.me/linuxzone

        voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

        کامنت


          #5
          میشه بگید من log تماس هارو خودم بگیرم.چطوری بهتره؟
          می خوام همه ی داخلی ها و خارچجی هارو و... باشه داخلش.
          بعد کجای این اینترنت تمام این دستورات AGI مثل آدمیزاد نوشتن که یک منبع خوب داشته باشیم.
          نمی گم نیست ولی خوب هیچکدوم درست درباره ی پارامتر ها حرف نمی زنند و سطحی رد می شن.
          شما خودتون از چه زبانی استفاده می کنید.
          داخل چه برنامه ای می نویسید تا بتونید دسترسی خوبی به منبع داشته باشید.
          مثل Visual Studio که می تونی راحت بنویسی و کلاس تعریف کنی و یادت باشه که اسم توابعش چیه.اما این PHP کارای طفلی،نمی دونم ار کجا می تونند این چیزارو داشته باشن.
          ممنون

          کامنت


            #6
            برای مثال.من میدونم تابع زیر آرایه بر می گردونه اما نمی دونم نام اون آرایه ها چیه؟
            $cid = $agi->parse_callerid();
            یا مثلا تابع زیر فایل متن می خونه در صورتی که نیاز به فایل صوتی داره
            $agi->text2wav("Hello, {$cid['name']}. Let's enter some text.");

            کامنت


              #7
              سلام من با php کار میکنم. خوب کارتون یه کم پیچیده است ولی در این حد بگم که باید قبل و بعد از هر dial یه query بزنید و اطلاعات (متغیرها) رو وارد دیتابیس کنید
              Telegram : https://telegram.me/linuxzone

              voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

              Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
              Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
              Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
              LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

              Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

              کامنت

              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

              شبکه های اجتماعی

              ایمیل مدیریت

              Habili@linux-zone.org

              در حال انجام ...
              X