دوره آموزش استریسک مقدماتی (DCAA - Asterisk Fast Start) و استریسک پیشرفته (DCAP - Asterisk Advanced) یک دوره آموزش Voip کامل میباشد که شما را با دانش و توانایی های لازم و ضروری به عنوان یک ادمین حرفه ای ویپ مجهز میکند تا در کارتان موفق باشید. استفاده از اساتید مجرب و تمرین های عملی در کلاس و همچنین آشنایی با asterisk و محیط آن (سیستم عامل، معماری، ارتباطات تلفنی، سنتی و ip) و کلی تنظیمات مقدماتی تا پیشرفته همه از مباحث دوره آموزش asterisk میباشد.
در دوره asterisk که مطابق سرفصل های شرکت Digium و Sangoma میباشد، شما از یک PC که روی آن Linux به تازگی نصب شده، شروع خواهید کرد و یک استریسک کاملا کانفیگ شده و در حال کار را جهت راه اندازی سرور voip پیاده سازی خواهید کرد. همچین شما برای یادگیری این دوره نیاز به تجربه قبلی روی لینوکس یا سیستم تلفنی استریسک ندارید، و موارد لازم در این مورد به شما آموزش داده میشود.
  
 
اطلاعات دوره استریسک :
مخاطبان دوره :
مختصری از رزومه استاد :
در پایان کمپ / دوره Asterisk مقدماتی و پیشرفته (حضوری و آنلاین) شما به موارد زیر مسلط خواهید شد :
  
سرفصل های دوره استریسک مقدماتی DCAA :
(Digium Certified Asterisk Administration)
  
سرفصل های دوره استریسک پیشرفته DCAP :
(Digium Certified Asterisk Professional)
مباحثی که علاوه بر سرفصل های بالا در دوره کار میشود :
ویدیو معرفی دوره آموزش ویپ Asterisk :
 
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره های Voip با شماره های موسسه آموزشی کندو تماس حاصل فرمایید.
تلفن تماس از تهران : 43810-021
تلفن تماس از شهرستانها : 92004381-021
...
					در دوره asterisk که مطابق سرفصل های شرکت Digium و Sangoma میباشد، شما از یک PC که روی آن Linux به تازگی نصب شده، شروع خواهید کرد و یک استریسک کاملا کانفیگ شده و در حال کار را جهت راه اندازی سرور voip پیاده سازی خواهید کرد. همچین شما برای یادگیری این دوره نیاز به تجربه قبلی روی لینوکس یا سیستم تلفنی استریسک ندارید، و موارد لازم در این مورد به شما آموزش داده میشود.
اطلاعات دوره استریسک :
- طول دوره : 30 ساعت
 - پیش نیاز : Network+
 - مدرس : سرکار خانم وحید
 
مخاطبان دوره :
- علاقه مندان به مباحث voip
 - مدیران و کارشناسان IT سازمانها و ISP ها
 - متخصصان شبکه
 - کارشناسان Service Provider
 - کارشناسان مخابراتی
 - متخصصین Call Center
 
مختصری از رزومه استاد :
- بالغ بر 11 سال سابقه در پیاده سازی انواع سیستم ها و راه کارهای تلفنی مبتنی بر شبکه
 - مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس 2020 مخابرات کل ایران با حدود 1200 تماس همزمان
 - مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس بانک مسکن و ملت
 - مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس سازمان بورس و اوراق بهادار و کارگزاری های زیر مجموعه (سجام، سمات، سهم آشنا، کارگزاری بانک ملت، کارگزاری بانک ملی، کاگزاری بانک پاسارگاد، کارگزاری آگاه و رایان بورس)
 - مشاوره و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس سامانه همتا و PDN (ریجیستری همراه اول)
 - مشاور و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (NIOPC)
 - مشاور و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس سامانه 195 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
 - مجری پیاده سازی مرکز تماس وزارت اقتصاد و دارایی
 - مجری پیاده سازی سامانه پاسخگویی 4030 کرونا (مخابرات)
 
در پایان کمپ / دوره Asterisk مقدماتی و پیشرفته (حضوری و آنلاین) شما به موارد زیر مسلط خواهید شد :
Asterisk Fast Start Training Course
 سرفصل های دوره استریسک مقدماتی DCAA :
(Digium Certified Asterisk Administration)
- بررسی تاریخچه Asterisk و قابلیت های آن
 - آشنایی با مفاهیم پایه ای Voip و قابلیت های آن
 - آشنایی با انواع سانترال های تلفنی و مقایسه آنها
 - آشنایی با استریسک بعنوان یکی از محبوب ترین سانترال های مبتنی بر شبکه
 - آشنایی با مفاهیم خطوط آنالوگ و دیجیتال و سخت افزار های مربوط به هر کدام
 - آشنایی با سخت افزارهای که استریسک پشتیبانی میکند. (بررسی انواع کارت ها، گیت وی ها، FXO, FXS و دیگر تجهیزات سخت افزاری)
 - آشنایی با سیستم عامل های که استریسک را پشتیبانی میکنند.
 - آموزش نصب و راه اندازی Asterisk
 - بررسی و آموزش دستورات مورد نیاز لینوکس برای یک ادمین Voip
 - مفاهیم استریسک و معماری آن
 - معرفی ماژول های استریسک
 - نحوه مسیریابی تماس ها
 
Asterisk Advanced Training Course
 سرفصل های دوره استریسک پیشرفته DCAP :
(Digium Certified Asterisk Professional)
- آموزش ساخت داخلی SIP و IAX
 - آموزش ریجیستر کردن داخلی روی یک IP Phone و Softphone
 - ساختار Dialplan نویسی در استریسک
 - ایجاد اولین تماس در استریسک
 - ساختار الگوها در استریسک (Patern ها)
 - برنامه نویسی استریسک (DialPlan) و تعریف متغییرها
 - آموزش کار با Function ها
 - استفاده موثر از ابزارهای استریسک مانند : Call Parking, Audio Conferencing و DTMF feature codes
 - نحوه رکورد/ضبط تماس در Asterisk
 - تئوری تلفن آنالوگ و نحوه اتصال استریسک به خطوط شهری مخابرات (PSTN)
 - تنظیمات مربوط به کارت های FXO/FXS
 - تظیمات خطوط دیجیتال T1/E1
 - بررسی پروتکل های SIP و IAX
 - آموزش ساخت Voice Mail در استریسک
 - تعریف IVR (منوی هوشمند)
 - اتصال مرکز تماس استریسک به یک Voip Provider (مانند SIP Trunk مخابرات، شاتل، آسیاتک و دیگر پروایدرهای ویپ)
 - تنظیمات مربوط به CRD (جزئیات رکورد تماس) و CEL (جزئیات Event های چنل)
 - مفهوم صف و ACD در استریسک (توزیع خودکار تماس ها)
 - نحوه استفاده از AMI در استریسک
 - نحوه استفاده از AGI در استریسک
 - نحوه اتصال استریسک به دیتابیس MySQL
 - بررسی مشکلات و ترابل شوت استریسک (DTMF - Hangup Request و ...)
 - امنیت سیستم تلفنی استریسک
 - راه اندازی نظرسنجی صف در استریسک
 - نحوه شنود مکالمات در استریسک
 - نحوه ایجاد کال بک (Call Back)
 - تنظیمات بیان نام اپراتورها هنگام تماس
 - نحوه ایجاد محدودیت زمانی مکالمه در تماس
 - ارتباط مشتری با اپراتور مرتبط
 - راه اندازی سیستم تماس خودکار (تبلیغاتی)
 - نحوه راه اندازی تماس امن در استریسک
 - نمایش نام مشتری هنگام تماس
 
مباحثی که علاوه بر سرفصل های بالا در دوره کار میشود :
- افزودن صداهای فارسی به مرکز تماس استریسک
 - آموزش اضافه کردن موزیک انتظار (Music on Hold)
 - اختصاص دادن کالرآیدی (CallerID) به یک Route تماس
 - آموزش نحوه اتصال استریسک به دیتابیس MS-SQL
 - مفاهیم و معماری مربوط به ترانک استریسک با انواع گیت وی های Voip
 - آموزش ترانک SIP و ترانک IAX بین دو سرور استریسک
 - آموزش تنظیمات ترانک Asterisk با روتر Cisco
 - آموزش تنظیمات ترانک استریسک با گیت وی Newrock
 - آموزش تنظیمات انواع ترانک استریسک با مرکز تماس Panasonic
 
ویدیو معرفی دوره آموزش ویپ Asterisk :
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره های Voip با شماره های موسسه آموزشی کندو تماس حاصل فرمایید.
تلفن تماس از تهران : 43810-021
تلفن تماس از شهرستانها : 92004381-021
...