دوره آموزش استریسک مقدماتی (DCAA - Asterisk Fast Start) و استریسک پیشرفته (DCAP - Asterisk Advanced) یک دوره آموزش Voip کامل میباشد که شما را با دانش و توانایی های لازم و ضروری به عنوان یک ادمین حرفه ای ویپ مجهز میکند تا در کارتان موفق باشید. استفاده از اساتید مجرب و تمرین های عملی در کلاس و همچنین آشنایی با asterisk و محیط آن (سیستم عامل، معماری، ارتباطات تلفنی، سنتی و ip) و کلی تنظیمات مقدماتی تا پیشرفته همه از مباحث دوره آموزش asterisk میباشد.
در دوره asterisk که مطابق سرفصل های شرکت Digium و Sangoma میباشد، شما از یک PC که روی آن Linux به تازگی نصب شده، شروع خواهید کرد و یک استریسک کاملا کانفیگ شده و در حال کار را جهت راه اندازی سرور voip پیاده سازی خواهید کرد. همچین شما برای یادگیری این دوره نیاز به تجربه قبلی روی لینوکس یا سیستم تلفنی استریسک ندارید، و موارد لازم در این مورد به شما آموزش داده میشود.
اطلاعات دوره استریسک :
مخاطبان دوره :
مختصری از رزومه استاد :
در پایان کمپ / دوره Asterisk مقدماتی و پیشرفته (حضوری و آنلاین) شما به موارد زیر مسلط خواهید شد :
سرفصل های دوره استریسک مقدماتی DCAA :
(Digium Certified Asterisk Administration)
سرفصل های دوره استریسک پیشرفته DCAP :
(Digium Certified Asterisk Professional)
مباحثی که علاوه بر سرفصل های بالا در دوره کار میشود :
ویدیو معرفی دوره آموزش ویپ Asterisk :
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره های Voip با شماره های موسسه آموزشی کندو تماس حاصل فرمایید.
تماس با مشاوران آموزشی موسسه کندو
...
در دوره asterisk که مطابق سرفصل های شرکت Digium و Sangoma میباشد، شما از یک PC که روی آن Linux به تازگی نصب شده، شروع خواهید کرد و یک استریسک کاملا کانفیگ شده و در حال کار را جهت راه اندازی سرور voip پیاده سازی خواهید کرد. همچین شما برای یادگیری این دوره نیاز به تجربه قبلی روی لینوکس یا سیستم تلفنی استریسک ندارید، و موارد لازم در این مورد به شما آموزش داده میشود.
اطلاعات دوره استریسک :
- طول دوره : 30 ساعت
- پیش نیاز : Network+
- مدرس : سرکار خانم وحید
مخاطبان دوره :
- علاقه مندان به مباحث voip
- مدیران و کارشناسان IT سازمانها و ISP ها
- متخصصان شبکه
- کارشناسان Service Provider
- کارشناسان مخابراتی
- متخصصین Call Center
مختصری از رزومه استاد :
- بالغ بر 11 سال سابقه در پیاده سازی انواع سیستم ها و راه کارهای تلفنی مبتنی بر شبکه
- مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس 2020 مخابرات کل ایران با حدود 1200 تماس همزمان
- مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس بانک مسکن و ملت
- مشاور و مجری پیاده سازی مرکز تماس سازمان بورس و اوراق بهادار و کارگزاری های زیر مجموعه (سجام، سمات، سهم آشنا، کارگزاری بانک ملت، کارگزاری بانک ملی، کاگزاری بانک پاسارگاد، کارگزاری آگاه و رایان بورس)
- مشاوره و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس سامانه همتا و PDN (ریجیستری همراه اول)
- مشاور و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (NIOPC)
- مشاور و مجری پیاده سازی سیستم مرکز تماس سامانه 195 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
- مجری پیاده سازی مرکز تماس وزارت اقتصاد و دارایی
- مجری پیاده سازی سامانه پاسخگویی 4030 کرونا (مخابرات)
در پایان کمپ / دوره Asterisk مقدماتی و پیشرفته (حضوری و آنلاین) شما به موارد زیر مسلط خواهید شد :
Asterisk Fast Start Training Course
سرفصل های دوره استریسک مقدماتی DCAA :
(Digium Certified Asterisk Administration)
- بررسی تاریخچه Asterisk و قابلیت های آن
- آشنایی با مفاهیم پایه ای Voip و قابلیت های آن
- آشنایی با انواع سانترال های تلفنی و مقایسه آنها
- آشنایی با استریسک بعنوان یکی از محبوب ترین سانترال های مبتنی بر شبکه
- آشنایی با مفاهیم خطوط آنالوگ و دیجیتال و سخت افزار های مربوط به هر کدام
- آشنایی با سخت افزارهای که استریسک پشتیبانی میکند. (بررسی انواع کارت ها، گیت وی ها، FXO, FXS و دیگر تجهیزات سخت افزاری)
- آشنایی با سیستم عامل های که استریسک را پشتیبانی میکنند.
- آموزش نصب و راه اندازی Asterisk
- بررسی و آموزش دستورات مورد نیاز لینوکس برای یک ادمین Voip
- مفاهیم استریسک و معماری آن
- معرفی ماژول های استریسک
- نحوه مسیریابی تماس ها
Asterisk Advanced Training Course
سرفصل های دوره استریسک پیشرفته DCAP :
(Digium Certified Asterisk Professional)
- آموزش ساخت داخلی SIP و IAX
- آموزش ریجیستر کردن داخلی روی یک IP Phone و Softphone
- ساختار Dialplan نویسی در استریسک
- ایجاد اولین تماس در استریسک
- ساختار الگوها در استریسک (Patern ها)
- برنامه نویسی استریسک (DialPlan) و تعریف متغییرها
- آموزش کار با Function ها
- استفاده موثر از ابزارهای استریسک مانند : Call Parking, Audio Conferencing و DTMF feature codes
- نحوه رکورد/ضبط تماس در Asterisk
- تئوری تلفن آنالوگ و نحوه اتصال استریسک به خطوط شهری مخابرات (PSTN)
- تنظیمات مربوط به کارت های FXO/FXS
- تظیمات خطوط دیجیتال T1/E1
- بررسی پروتکل های SIP و IAX
- آموزش ساخت Voice Mail در استریسک
- تعریف IVR (منوی هوشمند)
- اتصال مرکز تماس استریسک به یک Voip Provider (مانند SIP Trunk مخابرات، شاتل، آسیاتک و دیگر پروایدرهای ویپ)
- تنظیمات مربوط به CRD (جزئیات رکورد تماس) و CEL (جزئیات Event های چنل)
- مفهوم صف و ACD در استریسک (توزیع خودکار تماس ها)
- نحوه استفاده از AMI در استریسک
- نحوه استفاده از AGI در استریسک
- نحوه اتصال استریسک به دیتابیس MySQL
- بررسی مشکلات و ترابل شوت استریسک (DTMF - Hangup Request و ...)
- امنیت سیستم تلفنی استریسک
- راه اندازی نظرسنجی صف در استریسک
- نحوه شنود مکالمات در استریسک
- نحوه ایجاد کال بک (Call Back)
- تنظیمات بیان نام اپراتورها هنگام تماس
- نحوه ایجاد محدودیت زمانی مکالمه در تماس
- ارتباط مشتری با اپراتور مرتبط
- راه اندازی سیستم تماس خودکار (تبلیغاتی)
- نحوه راه اندازی تماس امن در استریسک
- نمایش نام مشتری هنگام تماس
مباحثی که علاوه بر سرفصل های بالا در دوره کار میشود :
- افزودن صداهای فارسی به مرکز تماس استریسک
- آموزش اضافه کردن موزیک انتظار (Music on Hold)
- اختصاص دادن کالرآیدی (CallerID) به یک Route تماس
- آموزش نحوه اتصال استریسک به دیتابیس MS-SQL
- مفاهیم و معماری مربوط به ترانک استریسک با انواع گیت وی های Voip
- آموزش ترانک SIP و ترانک IAX بین دو سرور استریسک
- آموزش تنظیمات ترانک Asterisk با روتر Cisco
- آموزش تنظیمات ترانک استریسک با گیت وی Newrock
- آموزش تنظیمات انواع ترانک استریسک با مرکز تماس Panasonic
ویدیو معرفی دوره آموزش ویپ Asterisk :
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره های Voip با شماره های موسسه آموزشی کندو تماس حاصل فرمایید.
تماس با مشاوران آموزشی موسسه کندو
...