اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش سوم)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش سوم)

    با سلام در ادامه سری مقالات DRS به بررسی ادامه تنظیمات خواهیم پرداخت. در مقاله قبل با هم تنظیمات فعال کردن DRS بر روی Cluster را بررسی کردیم و با هم DRS را بر روی Cluster در حالت Manual قرار دادیم. در ادامه به بررسی تنظیماتی خواهیم پرداخت که روند حساسیت DRS برای جا به جایی ماشین های مجازی را در بر خواهد گرفت.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    معرفی DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش اول)

    فعال کردن DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش دوم)



    Migration Threshold

    ِDRS برای تصمیم در مورد اینکه کدام ماشین مجازی و چه زمانی یک ماشین مجازی باید Migrate شود از یک پارامتری با نام Migration Threshold استفاده میکند که در ادامه تمام این Level ها را بررسی خواهیم کرد.


    Level 1 (Conservative)

    اگر Migration Threshold بر روی این سطح تنظیم شده باشد ماشین های مجازی فقط زمانی جا به جا میشوند که یک Host در حالت Maintenance قرار بگیرد و همچنین اگر Policy یا بهتر بگم Rule مربوط به Affinity دخیل شود.( در مورد Affinity Rule ها در مقالات بعد صحبت خواهم کرد)


    Level 2 و بعدی ها

    اگر Migration Threshold بر روی این سطح قرار بگیرد تمام موارد Level 1 را شامل خواهد شد بعلاوه اینکه اگر بالانس منابع بین سرور ها قابل توجه باشد، DRS اقدام به جا به جایی ماشین های مجازی خواهد کرد تا بالانس به صورت متناسب بر روی Cluster حاکم شود. هر چقد که این Level بالاتر رود مقدار حساسیت DRS بیشتر خواهد شد.

    نکته : مقدار Default برای Migration Threshold برابر با Level 3 بوده.

    برای مشاهده Migration Threshold و اعمال تغییرات، کافی است وارد تنظیمات DRS در Cluster مربوطه شوید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 78.6 کیلو بایت





    Predictive DRS

    یکی از قابلیت های بسیار خوب که در ورژن 6.5 به DRS اضافه شد قابلیت Predictive DRS بوده. اگر با vRops آشنایی داشته باشید که البته یک مقاله هم در مورد این ابزار در این سایت موجود است، ابزاری است که به شما میتوانید برای مانیتورینگ بسیار قدرتمند در ساختار vsphere خودتان استفاده کنید.

    Predictive DRS این قابلیت را به شما میدهد تا برای جا به جایی ماشین های مجازی از vRops هم کمک بگیرد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

    نکته : فعال کردن این قابلیت به این منظور نخواهد بود که DRS از اطلاعات موجود در vCenter برای جا به جایی ماشین های مجازی استفاده نخواهد کرد.

    برای فعال سازی کافی است که تیک Predictive DRS را در حالت انتخاب قرار دهید.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 73.6 کیلو بایت





    نکته :برای استفاده از Predictive DRS فعال کردن آن در DRS کافی نبوده بلکه باید vCenter شما در vRops شما اضافه شده باشد. مطابق تصویر زیر،
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 101.2 کیلو بایت




    Virtual Machine Automation

    در مقاله قبل در مورد حالت های مختلف DRS صحبت کردم، نکته مهم این بوده که این تنظیم به تمام ماشین های موجود در Cluster اعمال خواهد شد، اما در یک سری از سناریو نیاز است که تنظیمات بعضی از ماشین ها متفاوت از تنظیمات عمومی DRS در Cluster باشد. راه حل استفاده از Override بوده که در مقالات بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد. فقط در همین حد بدانید که برای انجام Override برای بخش automation level باید این گزینه در حالت فعال قرار گرفته باشد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 71.9 کیلو بایت




    در مقالات بعد به بررسی مفاهیم بعدی خواهیم پرداخت.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-24-2018, 03:07 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X