اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

معرفی vRealize operation manager

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    معرفی vRealize operation manager

    با سلام در این مقاله قصد دارم شما را با یکی از ابزار های بسیار پر کاربرد در ساختار virtualization با نام vRealize operation manager که به اختصار vRops گفته میشود آشنا کنم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 203.1 کیلو بایت



    vRops چیست؟

    vRops ابزاری بوده که توسط شرکت VMware ارائه شد و هدف اصلی این بوده که به شما در بحث مانیتورینگ و مدیریت بهتر منابع و از همه مهمتر بررسی performance کمک کند. vRops توسط شرکت VMware ساخته شده است اما شما میتوانید برای بسیاری از platform های دیگر هم استفاده کنید و عمل مانیتورینگ را انجام دهید. vRops امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد که در ادامه این امکانات را بررسی خواهیم کرد.

    vRops یک نرم افزار نصبی نبوده بلکه یک ماشین مجازی از پیش ساخته شده بوده که در قالب یک فایل OVF بوده که شما باید بر روی ساختار مجازی خودتان Deploy کنید و بعد انجام یک سری تنظیمات basic نیاز دارید که vRops را بوسیله Adaptor محصولات خود به vRops متصل کرده تا vRops بعد از اتصال شدن شروع به دریافت اطلاعات از اون محصول کرده تا به شما یک مانیتورینگ خوب را ارائه دهد.

    نکته مهم به محصولاتی که شما برای مانیتورینگ به vRops متصل میکنید به اصطلاح solution گفته میشود که در زیر نمونه از solution ها را مشاهده میکنید. همانطور که مشاهده میکنید در بخش Solution محصولاتی را میبینید که بصورت پیش فرض اغلب محصولات VMware قرار داشته و فقط کافی است که شما تنظیمات Adaptor را انجام دهید (Adaptor منظور کارت شبکه فیزیکی نبوده بلکه یک مفهوم منطقی بوده که از ان برای اتصال vRops به Solution استفاده میکنید) که در ادامه یک نمونه از تنظیمات Adaptor را به شما نشان خواهم داد. اگر Solution محصول شما در لیست پیش فرض نبود باید اول solution را اضافه کنید.

    اگر دقت کنید من بر روی Solution مربوط به vCenter کلیک کردم و در قسمت پایین دو عدد Adaptor بوده که برای دو عدد vCenter انجام دادم و اتصال دو تا vCenter را به vRops برقرار کردم. اگر به سمت راست یک نگاهی بیندازید در حال Data receiving بوده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled1.png مشاهده: 1 حجم: 106.4 کیلو بایت​​​​




    در تصویر زیر من تنظیمات یکی از Adaptor ها را برای شما باز کردم که مربوط به یکی از vCenter سرور ها بوده و اگر مشاهده کنید شما تنها برای ارتباط برقرار کردن نیاز به وارد کردن نام vCenter سرور و مشخص کردن یک کاربری که vRops بتواند توسط ان به vCenter متصل شود و در اخر برای اطمینان از تنظیمات خود بر روی test connection کلیک کرده تا اتصال بین vRops و vCenter را تست کند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled2.png مشاهده: 1 حجم: 87.5 کیلو بایت




    یکی از قابلیت های خوب vRops این بوده که شما داشبورد های زیادی دارید و از این داشبورد ها میتوانید بسته به نیاز استفاده کنید. مثلا نیاز دارید اطلاعات مربوط به تمام Datastore هاتون رو مشاهده کنید و اینکه چه ماشین های مجازی در این Datastore قرار دارند. یا نیاز دارید که مقدار Cpu و Memory یا حتی IOPS کلاستر های خودتان رو ببینید. من در زیر دو تصویر را قرار دادم اولی برای Datastore و دومی مربوط به Cluster ها میباشد. در زیر من یکی از کلاستر ها را انتخاب کردم و در سمت راست اطلاعات در مورد منابع این کلاستر را مشاهده میکنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled3.png مشاهده: 1 حجم: 137.4 کیلو بایت




    در زیر من یکی از Datastore ها را انتخاب کردم که شما مقدار فضای باقیمانده و همچنین ماشین های مجازی در این Datastore را مشاهده میکنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled4.png مشاهده: 1 حجم: 141.2 کیلو بایت




    امکان دیگر Alert بوده که هر اتفاقی که در ساختار vSphere شما اتفاق میوفتد به شما یک Alert داده میشود در زیر شما چندین Alert را مشاهده میکنید.شما میتوانید تنظیمات این Alert ها را بر اساس نیاز خودتان تغییر دهید و از طریق Email برای شما ارسال شود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled5.png مشاهده: 1 حجم: 133.9 کیلو بایت




    شما میتوانید از vRops استفاده کنید تا شما موارد مربوط به تمام Object ها را مشاهده کنید مثلا یک مثال خود بررسی اینکه ایا ماشین مجازی Swap کرده یا نه که در تصویر زیر مشاهده میکنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled6.png مشاهده: 1 حجم: 174.7 کیلو بایت




    نمونه دیگه بررسی مقدار Packet که یک ماشین مجازی Drop کرده بوده که در تصویر زیر مشاهده میکنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled9.png مشاهده: 1 حجم: 164.2 کیلو بایت




    در کل واقعا اطلاعات کامل در مورد تمام متریک های هر Object را در اختیار شما قرار میدهد این Object میتواند Host,Datastore و موارد دیگر باشند.یک مثال خوب بررسی IOPS یک Datastore و یک ماشین مجازی بوده که در ادامه این مورد را با هم بررسی میکنیم. در زیر IOPS مربوط به Datastore را مشاهده میکنید و تصویر دوم برای یکی از ماشین های مجازی است.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled8.png مشاهده: 1 حجم: 197.7 کیلو بایت
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled7.png مشاهده: 2 حجم: 204.9 کیلو بایت



    vRops ابزار بسیار کامل و قدرتمندی بوده که در مقالات بعدی این ابزار را بیشتر مورد آنالیز قرار خواهیم داد. همچنان با ما همراه باشید.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Sinamcp; در تاریخ/ساعت 08-11-2018, 02:38 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X