اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

تنظیم Static IP Address در توزیع های مبتنی بر Redhat

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    تنظیم Static IP Address در توزیع های مبتنی بر Redhat

    در تنظیم و راه اندازی رویس ها بر روی سرور ها، ماشین های سرور باید دارای آدرس های IP ثابت یا Static باشند. این آدرس ها باید در DNS سرور به همراه نامشان قرار گیرند. سرویس هایی مانند web و ftp را نام برد. فایل هایی با غالب ifcfg-ethX که X با توجه به تعداد کارت های شبکه (eth مخفف Ethernet) عددی از 0 شروع می شود و محل ذخیره سازی آنها در دایرکتوری etc/sysconfig/network-scripts/ است. بطور مثال با داشتن 2 کارت شبکه فایل های ifcfg-eth0 و ifcfg-eth1 در دایرکتوری قرار دارند. در این پست بیشتر توضیح داده شده است.

    برای تنظیم آدرس های ثابت باید فایل های هر یک از کارت های شبکه را ویرایش کنید. همچنن نیاز به دسترسی root و استفاده از هر ویرایشگر متنی دلخواه مانند vi دارید. با فرض تنظیم آدرس ثابت بر روی کارت شبکه eth0 فایل آنرا با دستور زیر باز کنید. (برای ورود به مد Insert ویرایشگر vi پس از اجرای دستور زیر کلید i را فشار دهید).

    کد PHP:
    vi /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 
    با فرض آدرس 192.168.1.100 و netmask با آدرس 255.255.255.0 و gateway با آدرس 192.168.1.1 باید سه پارامتر زیر را مقدار دهی کنید.

    کد PHP:
    IPADDR=192.168.1.100

    NETMASK
    =255.255.255.0

    GATEWAY
    =192.168.1.1 
    همچنین پارامتر BOOTPROTO را با مقدار static مقدار دهی کنید.

    کد PHP:
    “BOOTPROTO=”static 
    برای توضیحات بیشتر پارامتر هایی که باید بدون تغییر باقی بمانند :

    کد PHP:
    DEVICE=eth0

    TYPE
    =Ethernet

    HWADDR
    =00:0F:58:GF:89:4E

    “ONBOOT
    =”yes 
    به ترتیب از بالا به پایین DEVICE نام کارت شبکه، TYPE نوع اینترفیس شبکه که در اینجا از نوع Ethernet است، HWADDR آدرس سخت افزاری یا همان MAC Address کارت شبکه و ONBOOT که حتمن روی yes باشد فعال بودن کارت شبکه و هم چنین تنظیم و فعال شدن آن در زمان بوت شدن سیستم را نشان می دهد.

    اگر می خواهید تنظیمات از DHCP Server گرفته شود بجای static در پارامتر BOOTPRO از dhcp استفاده کنید و همچنین سه پارامتر NETMASK,IPADDR و GATEWAY را پاک کنید.

    پس از اجرای تغییرات بالا برای خروج و ذخیره تغییرات از ویرایشگر vi ابتدا کلید Esc را زده و سپس کلید : و جلوی آن x و Enter کنید.

    برای Restart کردن سرویس network دستور زیر را اجرا کنید.

    کد PHP:
    etc/init.d/network restart
    نویسنده نامی امیر
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-12-2020, 12:17 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X