بعضی از داخلی ها که مدت زیادی روشن بمونن مثلا یک هفته یا دو هفته بعد کسی که باشون تماس میگیره پیغام Service Unavailable رو تلفن فرد تماس گیرنده نمایش داده میشه ولی خودشون میتونن تماس به بیرون و داخلی داشته باشن و مشکلی هم ندارن.<br>این مشکل از وقتی که UTM نصب کردیم پیش اومده.<br><br>مشکل میتونه از چی باشه؟
اطلاعیه
بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.
مشکل یک طرفه شدن بعضی از داخلی ها Service Unavailable
بستن
X
-
سلام قطعا این مشکل از سمت فایروال تون هست. پکت ها یک جایی توی فایروال تون ریزش دارند. البته این میتونه به خاطر NAT هم باشه. اینکه از اون طرف میتونند خروجی هم داشته باشند طبیعی هستش. موقعی که این اتفاق میوفته و کاربراتون service unavilable میشند یک تماس خروجی یا داخلی به داخلی بگیرید ببینید مشکل service unavilble برطرف میشه؟ البته قطعا مشکل رو سمت UTM تون بررسی کنید.Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum
Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock
Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA
Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/
-
سلام
نه برطرف نشد.
رو سرور خطای UNREACHABLE میزنه برای اون داخلی.
تو الستیکس برا هر اکستنشن nat رو فعال کردیم (اگه غعال نکنیم داخلی رجستر نمیشه) چون رو فایروال یه گت وی (192.168.100.11) تعریف کردیم برا ویپ بعد آی پی سرورمون (192.168.100.10) هستش که فروارد کردیم.
برا رفع این مشکل باید یک بار تلفن رو روشن خاموش کنیم یا وارد وب تلفن بشیم و رو آپدیت کلیک کنیم مشکل برطرف میشه.
راه حل چیه که نخوایم هر بار روشن خاموش کنیم یا دوباره رجستر کنیم؟!
کامنت
کامنت