سلام خدمت اساتید محترم. یه سوال از حضورتون داشتم. من یه سیستم الستیکس راه اندازی کردم با تعداد 6 داخلی که از تلفن های grandstream استفاده شده. زمانی که ترافیک تلفنی شرکت رو به این شبکه انتقال دادم چند تا از داخلی ها و همچنین داخلی های ترانک شهری به صورت رندم Faild شدن. مجددا با ریست کردن سرور و ریست کردن تلفن ها مشکل بر طرف شد ولی با مجددا این اتفاق افتاد. در قسمت لاگ های استریسک هم هیچ لاگی نمیندازه. ارتباط تلفن ها از لحاظ شبکه و IP برقراره ولی هنگام تماس با داخلی اگه حالت voicemailفعال باشه میره روی voicemail ولی اگه فعال نباشه faild میده. این موضوع رو خواهش میکنم بررسی بفرمایید و بفرمایید ایراد از کجا میباشد. آیا بایستی کانفیگ خاصی بر روی داخلی ها انجام بشه .؟ در حال حاضر که یک بار تجهیزات رو ریست کردم و ترافیک خطوط شهری رو از سرور جدا کردم ارتباط داخلی ها درست شده ولی همچنان یکی از داخلی هام ارتباطش بر قرار نمیشه . چند باری هم اکانت رو حذف کردم مجدد ادد کردم - تلفن رو ریست کردم مجدد داخلی رو ادد کردم اما باز هم این یک شماره داخلی (101) ارتباطش وصل نمیشه و ارور میده.... ممنونم از توجهتون. :252::252: |
اطلاعیه
بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.
ایجاد ارور تماس در داخلی ها در الستیکس
بستن
X
-
ایجاد ارور تماس در داخلی ها در الستیکس
آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 08-25-2016, 06:41 PM.برچسب ها: هیچکدام
-
نوشته شده توسط mjs753 مشاهده پستسلام
از طریق putty وارد کنسول بشید و لاگ تماس ها را چک کنید. ببین تماس کجا میره و چرا fail میشه.
سلام ، خیلی متشکرم از راهنماییتون.
میشه محبت کنید بگید با چه دستوری میتونم لاگ این قسمت رو چک کنم.؟
:252::252:
کامنت
-
نوشته شده توسط mahdinaeimi مشاهده پستسلام خدمت اساتید محترم.
یه سوال از حضورتون داشتم.
من یه سیستم الستیکس راه اندازی کردم با تعداد 6 داخلی که از تلفن های grandstream استفاده شده.
زمانی که ترافیک تلفنی شرکت رو به این شبکه انتقال دادم چند تا از داخلی ها و همچنین داخلی های ترانک شهری به صورت رندم Faild شدن.
مجددا با ریست کردن سرور و ریست کردن تلفن ها مشکل بر طرف شد ولی با مجددا این اتفاق افتاد.
در قسمت لاگ های استریسک هم هیچ لاگی نمیندازه.
ارتباط تلفن ها از لحاظ شبکه و IP برقراره ولی هنگام تماس با داخلی اگه حالت voicemailفعال باشه میره روی voicemail ولی اگه فعال نباشه faild میده.
این موضوع رو خواهش میکنم بررسی بفرمایید و بفرمایید ایراد از کجا میباشد. آیا بایستی کانفیگ خاصی بر روی داخلی ها انجام بشه .؟
در حال حاضر که یک بار تجهیزات رو ریست کردم و ترافیک خطوط شهری رو از سرور جدا کردم ارتباط داخلی ها درست شده ولی همچنان یکی از داخلی هام ارتباطش بر قرار نمیشه . چند باری هم اکانت رو حذف کردم مجدد ادد کردم - تلفن رو ریست کردم مجدد داخلی رو ادد کردم اما باز هم این یک شماره داخلی (101) ارتباطش وصل نمیشه و ارور میده....
ممنونم از توجهتون.
:252::252:
نوشته شده توسط mahdinaeimi مشاهده پستسلام ، خیلی متشکرم از راهنماییتون.
میشه محبت کنید بگید با چه دستوری میتونم لاگ این قسمت رو چک کنم.؟
:252::252:
من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.
کامنت
-
نوشته شده توسط amir مشاهده پستسوال تون خیلی خوب درک نکردم. منظورتون از fail شدن unregister هستش؟ شما میگید وقتی تماس میاد توی سرور و میخواد به داخلی ها وصل بشه این اتفاق نمی افته؟ اون یه دونه داخلی هم که ارتباطش برقرار نمیشه، یه طرفه هست یا کلا قطعه ؟
وارد شل لینوکس بشید و اونجا دستور asterisk -rvvvv رو بزنید. لاگ تماس ها رو به صورت live براتون نمایش میده.
مثلا الان داخلی 101 من بوق اشغال میزنه و روی تلفن پیغام Fail مینویسه . با putty لاگشو گرفتم که عکس پیغام های زیر نمایش داده میشه . متاسفانه من متوجه پیغامش نمیشم. محبت بفرمایید بررسی کنید لاگ اعلام شده دلیلش چیه.؟
تماس رو بلعکس میگیرم یعنی از 101 به 105 زنگ میزنم هیچ مشکلی نداره و هیچ پیغامی نمیده.
من الان ترافیک رو از روی الستیکس برداشتم. ولی میترسم دوباره وارد ترافیک شرکت بکنم دوباره داخلی ها شروع کنند به ارور دادن.
باز هم از توجهتون و پاشخ به موقتون سپاسگزارم.
کد:== Using SIP VIDEO TOS bits 136 == Using SIP VIDEO CoS mark 6 == Using SIP RTP TOS bits 184 == Using SIP RTP CoS mark 5 -- Executing [101@from-internal:1] Set("SIP/105-0000001f", "__RINGTIMER=60") in new stack -- Executing [101@from-internal:2] Macro("SIP/105-0000001f", "exten-vm,novm,101,0,0,0") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:1] Macro("SIP/105-0000001f", "user-callerid,") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:1] Set("SIP/105-0000001f", "TOUCH_MONITOR=1472278926.31") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:2] Set("SIP/105-0000001f", "AMPUSER=105") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:3] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?report") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:4] ExecIf("SIP/105-0000001f", "1?Set(REALCALLERIDNUM=105)") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:5] Set("SIP/105-0000001f", "AMPUSER=105") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:6] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?limit") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:7] Set("SIP/105-0000001f", "AMPUSERCIDNAME=Mahdi Naeimi") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:8] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?report") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:9] Set("SIP/105-0000001f", "AMPUSERCID=105") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:10] Set("SIP/105-0000001f", "__DIAL_OPTIONS=tr") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:11] Set("SIP/105-0000001f", "CALLERID(all)="Mahdi Naeimi" <105>") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:12] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?limit") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:13] ExecIf("SIP/105-0000001f", "0?Set(GROUP(concurrency_limit)=105)") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:14] ExecIf("SIP/105-0000001f", "0?Set(CHANNEL(language)=)") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:15] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?continue") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:16] Set("SIP/105-0000001f", "__TTL=64") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:17] GotoIf("SIP/105-0000001f", "1?continue") in new stack -- Goto (macro-user-callerid,s,28) -- Executing [s@macro-user-callerid:28] Set("SIP/105-0000001f", "CALLERID(number)=105") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:29] Set("SIP/105-0000001f", "CALLERID(name)=Mahdi Naeimi") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:30] Set("SIP/105-0000001f", "CDR(cnum)=105") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:31] Set("SIP/105-0000001f", "CDR(cnam)=Mahdi Naeimi") in new stack -- Executing [s@macro-user-callerid:32] Set("SIP/105-0000001f", "CHANNEL(language)=en") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:2] Set("SIP/105-0000001f", "RingGroupMethod=none") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:3] Set("SIP/105-0000001f", "__EXTTOCALL=101") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:4] Set("SIP/105-0000001f", "__PICKUPMARK=101") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:5] Set("SIP/105-0000001f", "RT=") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:6] Gosub("SIP/105-0000001f", "sub-record-check,s,1(exten,101,)") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:1] Set("SIP/105-0000001f", "REC_POLICY_MODE_SAVE=") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:2] GotoIf("SIP/105-0000001f", "1?check") in new stack -- Goto (sub-record-check,s,7) -- Executing [s@sub-record-check:7] Set("SIP/105-0000001f", "__MON_FMT=wav") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:8] GotoIf("SIP/105-0000001f", "1?next") in new stack -- Goto (sub-record-check,s,11) -- Executing [s@sub-record-check:11] ExecIf("SIP/105-0000001f", "0?Return()") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:12] ExecIf("SIP/105-0000001f", "0?Set(__REC_POLICY_MODE=)") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:13] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?exten,1") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:14] Set("SIP/105-0000001f", "__REC_STATUS=INITIALIZED") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:15] Set("SIP/105-0000001f", "NOW=1472278926") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:16] Set("SIP/105-0000001f", "__DAY=27") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:17] Set("SIP/105-0000001f", "__MONTH=08") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:18] Set("SIP/105-0000001f", "__YEAR=2016") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:19] Set("SIP/105-0000001f", "__TIMESTR=20160827-105206") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:20] Set("SIP/105-0000001f", "__FROMEXTEN=105") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:21] Set("SIP/105-0000001f", "__CALLFILENAME=exten-101-105-20160827-105206-1472278926.31") in new stack -- Executing [s@sub-record-check:22] Goto("SIP/105-0000001f", "exten,1") in new stack -- Goto (sub-record-check,exten,1) -- Executing [exten@sub-record-check:1] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?callee") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:2] Set("SIP/105-0000001f", "__REC_POLICY_MODE=always") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:3] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?caller") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:4] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?callee") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:5] ExecIf("SIP/105-0000001f", "2?Set(CALLER_PRI=10):Set(CALLER_PRI=0)") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:6] ExecIf("SIP/105-0000001f", "2?Set(CALLEE_PRI=10):Set(CALLEE_PRI=0)") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:7] GotoIf("SIP/105-0000001f", "1?caller:callee") in new stack -- Goto (sub-record-check,exten,10) -- Executing [exten@sub-record-check:10] Set("SIP/105-0000001f", "__REC_POLICY_MODE=always") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:11] GosubIf("SIP/105-0000001f", "1?record,1(exten,101,105)") in new stack -- Executing [record@sub-record-check:1] Set("SIP/105-0000001f", "AUDIOHOOK_INHERIT(MixMonitor)=yes") in new stack -- Executing [record@sub-record-check:2] MixMonitor("SIP/105-0000001f", "2016/08/27/exten-101-105-20160827-105206-1472278926.31.wav,,") in new stack -- Executing [record@sub-record-check:3] Set("SIP/105-0000001f", "__REC_STATUS=RECORDING") in new stack == Begin MixMonitor Recording SIP/105-0000001f -- Executing [record@sub-record-check:4] Set("SIP/105-0000001f", "CDR(recordingfile)=exten-101-105-20160827-105206-1472278926.31.wav") in new stack -- Executing [record@sub-record-check:5] Return("SIP/105-0000001f", "") in new stack -- Executing [exten@sub-record-check:12] Return("SIP/105-0000001f", "") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:7] Macro("SIP/105-0000001f", "dial-one,,tr,101") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:1] Set("SIP/105-0000001f", "DEXTEN=101") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:2] Set("SIP/105-0000001f", "DIALSTATUS_CW=") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:3] GosubIf("SIP/105-0000001f", "0?screen,1()") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:4] GosubIf("SIP/105-0000001f", "0?cf,1()") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:5] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?skip1") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:6] Set("SIP/105-0000001f", "DEXTEN=") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:7] Set("SIP/105-0000001f", "DIALSTATUS=BUSY") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:8] GotoIf("SIP/105-0000001f", "1?nodial") in new stack -- Goto (macro-dial-one,s,48) -- Executing [s@macro-dial-one:48] ExecIf("SIP/105-0000001f", "0?Set(DIALSTATUS=NOANSWER)") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:49] NoOp("SIP/105-0000001f", "Returned from dial-one with nothing to call and DIALSTATUS: BUSY") in new stack -- Executing [s@macro-dial-one:50] MacroExit("SIP/105-0000001f", "") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:8] Set("SIP/105-0000001f", "SV_DIALSTATUS=BUSY") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:9] GosubIf("SIP/105-0000001f", "0?docfu,1()") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:10] GosubIf("SIP/105-0000001f", "0?docfb,1()") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:11] Set("SIP/105-0000001f", "DIALSTATUS=BUSY") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:12] ExecIf("SIP/105-0000001f", "0?MacroExit()") in new stack -- Executing [s@macro-exten-vm:13] GotoIf("SIP/105-0000001f", "1?s-BUSY,1") in new stack -- Goto (macro-exten-vm,s-BUSY,1) -- Executing [s-BUSY@macro-exten-vm:1] GotoIf("SIP/105-0000001f", "0?exit,1") in new stack -- Executing [s-BUSY@macro-exten-vm:2] PlayTones("SIP/105-0000001f", "busy") in new stack [2016-08-27 10:52:06] WARNING[29879][C-00000017]: translate.c:341 framein: no samples for ulawtolin -- Executing [s-BUSY@macro-exten-vm:3] Busy("SIP/105-0000001f", "20") in new stack == Spawn extension (macro-exten-vm, s-BUSY, 3) exited non-zero on 'SIP/105-0000001f' in macro 'exten-vm' == Spawn extension (from-internal, 101, 2) exited non-zero on 'SIP/105-0000001f' -- Executing [h@from-internal:1] Hangup("SIP/105-0000001f", "") in new stack == Spawn extension (from-internal, h, 1) exited non-zero on 'SIP/105-0000001f' == MixMonitor close filestream (mixed) == End MixMonitor Recording SIP/105-0000001f
آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 08-28-2016, 09:03 AM.
کامنت
-
ظاهرا مثل اینکه داخلی رو اشغال نشون میده و بعد تماسش قطع میشه.
کد PHP:[2016-08-27 1006] WARNING[29879][C-00000017]: translate.c:341 framein: no samples for ulawtolin
-- Executing [s-BUSY@macro-exten-vm:3] Busy("SIP/105-0000001f", "20") in new stack
== Spawn extension (macro-exten-vm, s-BUSY, 3) exited non-zero on 'SIP/105-0000001f' in macro 'exten-vm'
== Spawn extension (from-internal, 101, 2) exited non-zero on 'SIP/105-0000001f'
-- Executing [h@from-internal:1] Hangup("SIP/105-0000001f", "") in new stack
== Spawn extension (from-internal, h, 1) exited non-zero on 'SIP/105-0000001f
آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 08-28-2016, 09:04 AM.
کامنت
-
به احتمال زیاد داخلی شما busy مونده و هنگ آپ نشده . در این حالت تماس خروجی داره ولی تماس ورودی نه
شما دستور hangup request SIP رو در کنسول بزنید و بعد کلید Tab رو بزنین تا ببینین چه چنل هایی busy هستن و اگر ۱۰۱ رو دیدین با همین دستور هنگ آپش کنین:
به طور مثال:
hangup request SIP-101e10938477Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum
Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock
Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA
Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/
کامنت
-
بسیار متشکرم از راهنماییتون . مشکل بر طرف شد.
امکانش هست لطف کنید بفرمایید که بایستی چه کار کرد تا این مشکلات مجددا رخ ندهد.
من میخوام این سرویس رو زیر بار حد اقل 50 تلفن ببرم. که از این مشکلات وجود داشته باشه واقعا فاجعس.
به نظر شما ایراد از ترافیک شبکس یا اینکه کانفیگ خاصی برای این منظور باید انجام شود.؟؟؟
ممنون میشم اگه پاسخ کامل و صریح بفرمایید...
کامنت
-
ببینید قطعا باید کانفیگ ها رو به درستی انجام بدین. مثلا اگر برای ارتباط با خطوط شهری از کارت استفاده میکنید باید تنظیمات busy detection کارت رو انجام بدین.
اگرهم این مشکل در تماسهای داخلی به داخلی اتفاق بیفته قطعا از بستر ناپایدار شبکه هست مثلا ارتباط شبکه ای بین دو تلفن وسط مکالمه قطع بشه و ..Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum
Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock
Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA
Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/
کامنت
کامنت