اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

مشکل در راه اندازی نظرسنجی بعد از اتمام تماس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    مشکل در راه اندازی نظرسنجی بعد از اتمام تماس

    سلام به همه دوستان.
    من میخواستم امکانی بذارم که بعد از اینکه مشتری با مثلا کارشناس فنی صحبت کرد و کارشناس تلفن رو قطع کرد، ارتباط مشتری قطع نشه (hangup نشه) و بتونم از کاربر در مورد تماسش نظرسنجی کنم که مثلا یه عددی رو وارد کنه که میزان رضایتش رو از پشتیبانی اعلام کنه.منتها وقتی کدهام رو توی تابع hangup مینویسم که از کاربر یه عددی رو دریافت کنه متاسفانه ارتباط قبلش قطع شده و انجام نمیشه.لطفا راهنمایی کنید که کجا باید این کار رو انجام بدم.


    پ.ن : من برای بخش فنی شرکت، از custom destination استفاده کردم و برای hangup شدن خودم تابع hangup نوشتم که یه سری کار بعد از قطع ارتباط انجام میدم مثلا از اعتبار مشتری کم میکنم و .... الان اگر کدهای مربوط نه نظرسنجی رو اینجا بنویسم، چون وقتی میاد توی تابع hangup دیگه ارتباط مشتری disconnect شده نمیشه از مشتری اطلاعات گرفت
    مرسی

    #2
    لطفا کدهاتون رو اینجا بذارید تا بررسی بشه.

    کامنت


      #3
      ممنونم.اول یه توضیح در مورد کاری که انجام دادم میگم.من یه ivr تعریف کدم که مثلا اگر 2 وارد شد به یه custom Destination که تعریف کردم بره.برای تعریف اون custom destination هم این کد ها رو توی extention_custom.conf نوشتم
      کد:
      include => MyCmp
      
      [MyCmp]
      exten =>s,1,AGI(/etc/asterisk/MyCmp/main.php)
      exten =>s,n,Hangup();
      exten => h,1,AGI(/etc/asterisk/MyCmp/fara_hangup.php)
      این دو کلاس main.php و hangup.php رو هم خودم نوشتم و توی main توی توابعی اعتبار کسی که تماس میگیره رو بررسی کردم با دیتابیس که valid هست یا نه و چیزهایی از این قسم و توی hangup هم مدت زمان مکالمه مشتری با بخش فنی رو از اعتبارش کم کردم.

      حالا میخوام وقتی کارشناس ما تلفن رو قطع کرد، ارتباط مشتری قطع نشه و بتونم بعدش از تماس گیرنده مثلا یه عددی رو دریافت کنم که نظرش در مورد کیفیت مکالمه اش با بخش فنی رو وارد کنه. من اینکار رو توی همین کلاس hangup نوشتم، همونجایی که دارم از اعتبار کاربر کم میکنم، منتها اونجا کاربر دیگه disconnect شده و اصلا کاربر نمیتوه عددی دیگه وارد کنه.یا خواستم توی همین hangup شدن، تماس رو بفرستم روی یه داخلی دیگه که تو follow اون داخلی از تماس گیرنده اطلاعات دریافت کنم که باز هم نشد و اون شماره داخلی صرفا یه تک زنگ میخوره و بعد قطع میشه

      مرسی
      آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-11-2016, 03:15 PM.

      کامنت


        #4
        خوب شما خودت داری دستی هنگ آپش می کنی اصلا اجازه نمیدی بره رو اکستن h
        شما خط exten =>s,n,Hangup(); رو حذف کن درست میشه:
        Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

        Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

        Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
        Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
        Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
        LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

        Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

        کامنت


          #5
          ممنونم از پاسختون. منتها من این خط رو که برداشتم، وقتی دریافت کننده تماس، تلفن رو قطع کرد، تماس گیرنده دیگه hangup نشد ولی با putty که لاگ رو میبینم، disconnect شده و باز هم ارتباطش قطع شده و نه میشه ازش وروردی دریافت کرد، نه پیغامی براش خوند و نه روی یه داخلی دیگه فرستادش. فقط hangup نشده ولی ارتباط قطعه و خطش آزاد نیس فقط...

          کامنت


            #6
            سلام. خوب من دقیقا نفهمیدم شما مشکلتون چیه .
            ببینید مکانیزم اکستن h اینه که باوجود اینکه پاسخ دهنده قطع میکنه، تماس گیرنده همچنان متصله و میشه اون را به سمت دیگه ای هدایت کرد
            شما کد زیر رو تست کنید:
            کد:
            exten => 123,1,dial(sip/300)
            exten => h,1,playback(hello)
            شما بعد از تست کد بالا می بینید که وقتی داخلی ۳۰۰ قطع میکنه ، تماس گیرنده همچنان وصله و صدای hello براش پخش میشه.
            آخرین ویرایش توسط masome vahid; در تاریخ/ساعت 01-13-2016, 01:11 PM.
            Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

            Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

            Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
            Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
            Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
            LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

            Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

            کامنت

            درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

            انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

            شبکه های اجتماعی
            در حال انجام ...
            X