اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

یکطرفه کردن داخلی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    یکطرفه کردن داخلی

    سلام دوستان
    شماره داخلی تلفن رییس 805 هست، این شماره داخل ivr هم آورده نشده؛ میخوام کسی نتونه با این داخلی تماس برقرار کنه نه از بیرون نه از داخل فقط منشی بتونه با رییس ارتباط داشته باشه؛ در ضمن رییس میتونه با بیرون تماس داشته باشه؛
    اگه ممکنه دوستان راهنمایی کنند؟

    #2
    شما باید برید دستی تو کانتکس from-internal یه روت بنویسین:
    کد PHP:
    exten => 805,1,playback(you-cant-call-805
    Instagram : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    Voip Trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : https://www.linkedin.com/in/masuma-vahid-26b17b66/

    کامنت


      #3
      این دستور الان چیکار میکنه فقط تماس های ورودی از بیرون رو قطع میکنه؟
      و این مورد که از شماره های داخلی فقط منشی که داخلی 801 هست بتونه با رییس تماس بگیره و کس دیگه ای نباید بتونه مستقیم با رییس ارتباط برقرار کنه چطوری باید اعمال بشه؟

      کامنت


        #4
        سلام در الستیکس زمانی که شما یک داخلی ایچاد میکنید در حقیقت روت تماس با اون داخلی هم به صورت اتوماتیک در فایل extensions_additional.conf این قرار میگیرد. در نتیجه برای اینکه شما این روت رو خنثی کنید باید برید دستی در فایل extension_custom.conf تعریف کنید که هر کسی که داخلی 805 را گرفت یه اتفاق دیگه بیوفته مثلا یک فایل صوتی (you can't call 805) براش پخش بشود.اپلیکیشن playback برای تماس گیرنده یه فایل صوتی رو پخش میکنه.
        روت هایی که در فایل extensions_custom.conf هستند اول اجرا میشوند و سپس روت های درون فایل extension_additional.conf اجرا میشوند. دقت کنید شما باید روتی که خانم وحید گفتند رو زیر کانتکست from-internal-custom بنویسید.
        حالا شما میخواهید که فقط یک داخلی بتونه این شماره رو بگیره. مثلا داخلی 100 که این کار رو باید با روت زیر انجام بدین. یعنی روت زیر را هم به context بالا (from-internal-custom) اضافه کنید.
        کد PHP:
        exten => 805/100,1,dial(sip/805

        کامنت

        درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

        انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

        شبکه های اجتماعی
        در حال انجام ...
        X