اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

چگونه میتوان در لینوکس یوزری را از یک گروه حذف کرد؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    چگونه میتوان در لینوکس یوزری را از یک گروه حذف کرد؟

    چه دستوری برای delete کردن یک user از یک group در debian باید استفاده بشه؟
    هنگامی که میخواهیم یک یوزر را به یک گروهی اضافه کنیم باید از دستور زیر استفاده کنیم:
    کد PHP:
    usermod --G group user 
    من نتونستم کامند مشابهی برای delete کردن یک user از گروه در linux پیدا کنم و نزدیک ترین چیزی که پیدا کردم دستور زیر بود:
    کد PHP:
    usermod -G all,existing,groups,except,for,group user 
    کامندی مشابه به usermod OPTION group user وجود داره که بتونیم به جای OPTION از گزینه ای برای حذف یوزر از گروه در لینوکس با دستور user mode (و یا دستوری شبیه به آن) استفاده کرد؟

    و اما جواب:
    شما میتوانید از دستور gpasswd استفاده کنید:
    کد PHP:
    gpasswd -d user group 
    سپس با لاگین مجدد تنظیمات جدید گروه لحاظ خواهد شد دقت کنید اگر یوزر logout و مجددا login نکنه تاثیر دستور بالا به سرعت لحاظ نخواهد شد.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X