اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

معرفی DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش اول)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    معرفی DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش اول)

    با سلام، در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی قابلیت بسیار محبوب و پرکاربرد DRS خواهیم پرداخت. همانطور که در مقالات قبلی اشاره کرده ام، توضیح منابع و اختصاص درست منابع بسیار مهم بوده به شکلی که بر روی Performance ماشین های مجازی شما تاثیر خواهد گذاشت. ما میتوانیم تخصیص منابع را به وسیله Resource pool و همچنین vApp تا حدودی مدیریت کنیم.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    فعال کردن DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش دوم)

    DRS (Distributed Resource Schaduler) در vSphere (بخش سوم)


    یکی از موارد بسیار مهم در ساختار مجازی سازی توضیح بار کاری بر روی سرور های شما بوده تا شما به بهترین Performance دست پیدا کنید. در مقالات قبل در مورد vMotion صحبت کردم و گفتم که شما میتوانید از طریق vMotion اقدام به جا به جایی ماشین های مجازی خودتان بین سرور ها بکنید، جا به جایی ماشین های مجازی هیچ گونه Downtime یا قطعی سرویس و حذف اطلاعات برای سازمان شما نخواهد داشت. ما در محیط مجازی بدلایل متفاوتی از vMotion استفاده میکنیم که یکی از موارد تقسیم بار بر روی سرور ها بوده، به این منظور که وقتی چندین ماشین مجازی بر روی یک سرور شما دچار Contention میشوند، بهترین کار جا به جایی تعدادی از ماشین های بر روی سرور های دیگر بوده با این شرط که اوضاع سرور های دیگر بهتر از سرور فعلی باشد که ماشین مجازی بر روی آن قرار دارد. ما برای جا به جایی اینکار را بصورت دستی لز طریق vMotion میتوانیم انجام دهیم، اما در محیط های بزرگ این کار شدنی است اما اصولی نبوده، یکی از مواردی که مجازی سازی را واقعا مجازی سازی میکند اتوماتیک کردن بسیاری از فرایند ها بوده که یکی از این موارد جا به جایی ماشین های های مجازی بر اساس Load کاری بوده.

    سرویسی که در vSphere به شما این امکان را میدهد تا ماشین های مجازی به صورت اتوماتیک بین سرور های شما انتقال یابند استفاده از DRS بوده که در ادامه مقالات به بررسی آن خواهیم پرداخت.

    همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ماشین مجازی از یک سرور فیزیکی شما به یک سرور فیزیکی دیگر جا به جا میشود بدون اینکه هیچ قطعی سرویس اتفاق بیوفتد و حس End User متوجه این تغییر شود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: index.png مشاهده: 2 حجم: 7.1 کیلو بایت






    پس در کل DRS سرویس بوده که وظیفه اصلی آن Balance کردن منابع بین سرو های فیزیکی شما بوده، که به شما این امکان را میدهد تا از وجود Contention جلوگیری شود.

    نکته : شما میتوانید DRS را در حالت Manual هم قرار دهید به این منظور که DRS به شما پیشنهاد میدهد که این ماشین مجازی بر روی این سرور منتقل پیدا کند بهتر است، اما خودش جا به جایی را انجام نمیده بلکه شما دستی انجام خواهید داد.

    نکته : شما DRS را بر روی Cluster فعال میکنید، پس تمام سرور ها باید در Cluster قرار بگیرند.

    نکته : اگر شما Cluster ای داشته باشید که شامل 4 عدد سرور فیزیکی بوده که هر کدام 64 گیگ دارد، شما نمیتوانید ماشین مجازی با 128 گیگ رم را ایجاد کنید، به این مفهوم که مثلا 64 گیگ را از سرور 1 بگیرد و 64 گیگ دوم را از سرور 2، همچین چیزی امکان پذیر نبوده. ماکزیمم مقدار رمی که شما میتوانید به یک ماشین مجازی بدهید متناسب با مقدار رمی است که ماشین مجازی بر روی آن بوده.

    نکته : DRS فقط برای Ram و Cpu برای بالانس کردن سرور های استفاده نخواهد کرد، بلکه شما همین کار را میتوانید برای Datastore های خودتان یا بهتر بگم Array های خودتان انجام دهید که به این قابلیت Storage DRS گفته میشود که بر اساس Latency و Capacity ماشین های مجازی را بین Datastore های متفاوت جا به جا میکند.

    در ادامه به بررسی پیش نیاز های اول vMotion و بعد DRS خواهیم پرداخت.



    پیش نیاز های vMotion

    ماشین مجازی نباید به Storage هایی متصل باشند که این Storage ها توسط Esxi های دیگر قابل دسترس نباشد. بطور مثال CD/DVD,Floppy disk و حتی Serial port ها.

    ماشین مجای نباید CPU affinity بر روی آن تنظیم شده باشد.

    تمام فایل های ماشین مجازی باید بر روی Datastore ذخیره شود که این Datastore توسط سرور های دیگر قابل دسترس باشد.

    ماشین هایی که از RDM استفاده میکنند باید همین مسیر برای RDM disk بر روی سرور های دیگر در دسترس باشد.

    نیاز به Shared Storage بوده که تمام Host ها به این Shared Storage متصل بوده.

    حداقل یک NIC card 1G برای هر سرو نیاز بوده که VMkernel port با قابلیت vMotion بر روی آن فعال باشد.

    یکسان بوده Port Group name یکسان در تمام Switch های سرور ها، پیشنهاد میشود که حتما از Distributed Switch استفاده کنید. ( مقالات بعد بصورت کامل DVS را بررسی خواهیم کرد)

    CPU های سرور های موجود در Cluster DRS باید با هم Compatible باشند. حتما باید از یم Vendor باشند یا Intel یا AMD، همچنین هم Vendor بودن کافی نبوده باید هم خانواده بوده و قابلیت های همدیگر را ساپورت کنند.



    پیش نیاز های DRS

    در دسترس بودن vCenter Server

    CPU در تمام سرور ها باید Compatible باشند.

    حتما بر روی تمام سرور ها در Cluster باید یک VMkernel port موجود باشد که قابلیت vMotion بر روی آن فعال باشد.

    و مورد آخر حتما شما نیاز به Shared Storag دارید که تمام Host های شما به آن دسترسی داشته باشند.

    در مقالات بعدی به راه اندازی DRS خواهیم پرداخت.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-24-2018, 03:05 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X