اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش Backup گیری از سرورها در Veeam Backup 9.5 (بخش پنجم)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش Backup گیری از سرورها در Veeam Backup 9.5 (بخش پنجم)

    با سلام در این مقاله قصد دارم تا نحوه بک آپ گیری از ماشین مجازی توسط Veeam Backup را بررسی کرده، در مقالات قبل نحوه نصب Veeam و همچنین آپدیت کردن را یاد گرفتیم، و با هم یک vCenter به Veeam خودمان اضافه کردیم و برای قرار دادن بک آپ ما یک عدد Repository هم ایجاد کردیم که بر روی درایو F سرور Veeam فایل های بک آپ را نگهداری خواهد کرد. ما تا الان زیرساخت Veeam را برای بک آپ گیری آماده کرده ایم پس با هم بریم نحوه بک آپ گرفتن را مورد بررسی قرار بدهیم.


    همچنین توصیه میشود مقالات زیر را مطالعه کنید :

    دانلود نرم افزار Veeam Backup 9.5 به همراه Crack

    نصب و راه اندازی Veaam Backup 9.5 (بخش اول)

    نحوه کرک کردن Veeam Backup 9.5

    آپدیت کردن و نصب لایسنس Veeam Backup 9.5 (بخش دوم)

    آموزش اضافه کردن ESXI / Vcenter به Veeam Backup (بخش سوم)

    آموزش اضافه کردن فضای ذخیره سازی در Veeam Backup (بخش چهارم)

    آموزش Restor/Recovery یک ماشین مجازی یا سرور در Veeam Backup 9.5 (بخش ششم)

    بررسی تنظیمات Email Notification در Veeam Backup & Replication 9.5 (بخش هفتم)



    نحوه بک آپ گیری از ماشین مجازی

    برای بک آپ گرفتن از یک ماشین مجازی، بر روی ماشین مجازی خود راست کلیک کرده و Add to backup job و سپس New job را انتخاب کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1-Veeam-Backup-and-Replication-VM-tools-Add-to-backup-job.png مشاهده: 1 حجم: 103.8 کیلو بایت


    یک نام و یک توضیح برای Backup Job خودتان مشخص کنید، و بر روی Next کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 2-name-and-a-description-to-the-backup-job.png مشاهده: 1 حجم: 27.7 کیلو بایت


    در این قسمت به صورت پیشفرض Veeam نام ماشین مجازی را نشان خواهد داد، شما میتوانید ماشین های مجازی دیگر را هم به این Job Backup اضافه کنید. بر روی Next کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 3-add-more-VMs-to-the-backup-job.png مشاهده: 1 حجم: 37.1 کیلو بایت

    در این بخش شما باید Backup Proxy خود را مشخص کنید. Backup proxy سروری بوده که عمل بک آپ گیری و همچنین فشرده سازی بک آپ ها را انجام میدهد، Backup proxy بخشی است که میان Backup server و باقی بخش های دیگر Veeam قرار داشته و ارتباط آن ها بر قرار میکند، همچنین مواردی مانند رمزنگاری، فشرده سازی و همچنین عمل Deduplicating را انجام خواهد داد. همچنین باید Backup Repository هم انتخاب کنید تا بک آپ های شما در آن ذخیره شود.

    یک تنظیم دیگر با نام Restore points to keep on disk بوده که نشان دهنده این است که چند نمونه از بک آپ را نگه داری کند. مثلا اگر شما عدد 4 را قرار دهید، اتفاقی که خواهد افتاد این بوده که 4 تا بک آپ را نگه داری میکند و اگر بک آپ پنجمی گرفته شد قدیمی ترین بک آپ را پاک کرده و بک آپ جدید را ذخیره خواهد کرد.

    شما با تنظیم Configure secondary destination for this job میتوانید دو نسخه از بک آپ های خودتان داشته باشید. به طور مثال اگر شما دو عدد Repository داشته باشد میتوانید با این گزینه بک آپ را هم در Repository یک و هم Repository دوم قرار دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 4-specify-the-backup-repository-and-the-backup-proxy.png مشاهده: 1 حجم: 49.8 کیلو بایت



    بعد از کلیک بر روی Next، در مرحله بعد 2 انتخاب خواهید داشت که بسته به نیاز و نوع سرویس از آن ها استفاده خواهید کرد.


    Enable application-aware processing

    با فعال کردن این انتخاب شما بک آپ را در سطح Application هم خواهید گرفت. در این مثال من دارم از DC عمل بک آپ گیری را انجام میدهم پس این گزینه را انتخاب خواهم کرد. با انتخاب این گزینه در زمان نیاز من میتوانم در سطح Object در اکتیو دایرکتوری عمل Restore را انجام بدهم. شما باید از قبل یک Credential برای سرور های خود ایجاد کنید.

    نکته : شما برای بک آپ گیری از SQL و Exchange هم باید این گزینه را انتخاب کنید.

    نکته : برای اینکه شما بتوانید در سطح Application بک آپ گیری را انجام دهیم باید یک کاربر که سطح دسترسی Admin Local را دارد برای این کار مشخص کنید. برای ایجاد یک اکانت کافی لست بر روی Manage Account کلیک کنید تا اقدام به ایجاد یک Account بکنید. دقیقا مشابه Account که برای vCenter ایجاد کردیم.



    Enable guess file system indexing

    برای اینکه شما بتوانید در سطح فایل و فولدر عمل Restore را انجام دهید از این گزینه انتخاب خواهید کرد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 5-New-backup-job-guest-processing.png مشاهده: 1 حجم: 53.0 کیلو بایت


    اگر هیچ کدام از گزینه ها بالا را نزنید بک آپ گرفته میشود بدون اینکه از قابلیت های گفته شده در بخش بالا استفاده کند. بر روی Next کلیک کنید. در بخش بعدی شما مشخص میکنید که زمان اجرای این بک آپ به چه صورت خواهد بود.

    در بخش Automatic retry دو انتخاب خواهید داشت. اولین انتخاب Retry failed VMs processing به این مفهوم که چند بار تلاش کند برای اجرای بک آپ در زمانی که بک آپ شما Fail میشود. همچنین شما میتوانید با زدن چک باکس پایین مشخص کنید که بین هر تلاش مجدد چند دقیقه فاصله باشد. دومین انتخاب Backup window بوده، به این مفهوم که شما باید مشخص کنید که این بک آپ در چه بازه زمانی باید انجام شود. مثلا شما مشخص میکنید که این Backup job ساعت 2 صبح شروع شود و تا 4 صبح باید اتمام پیدا کند. در Window شما تعیین میکنید که چقدر این بک آپ باید طول بکشد. اگر بک آپ در این بازه زمانی انجام نشود در حالت Terminate قرار خواهد گرفت و بک آپ Fail خواهد شد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 6-New-backup-job-Schedule.png مشاهده: 1 حجم: 49.0 کیلو بایت


    در مرحله آخر یک خلاصه ای از تنظیمات شما نشان خواهد داد. در صورت درست بودن تنظیمات بر روی Finish کلیک کنید. اگر تیک گزینه Run the job when i click Finish را انتخاب کنید بعد از ایجاد شدن Backup Job، نرم افزار veeam شروع به بک آپ گرفتن خواهد کرد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 7-New-backup-job-summary.png مشاهده: 1 حجم: 33.8 کیلو بایت


    همانطور که مشاهده میکنید Veeam ما شروع به بک آپ گیری کرده است.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 8-Veeam-Backup-and-Replication-Job-tools.png مشاهده: 1 حجم: 118.3 کیلو بایت


    veeam قبل از بک آپ گرفتن یک Snapshot از ماشین مجازی خواهد گرفت این Snapshot در esxi گرفته خواهد شد و بعد از اتمام Backup اون Snapshot را حذف خواهد کرد. در زیر مشاهده خواهید که از ماشین DC اول یک Snapshot گرفته است.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 9-tasks-executed-from-vCenter-perspective.png مشاهده: 1 حجم: 49.9 کیلو بایت


    شما همچنین میتوانید بر روی Backup job خودتان دابل کلیک کنید تا مراحل را مشاهده کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 10-Domian-controllers-job-progress.png مشاهده: 1 حجم: 43.9 کیلو بایت


    در مقاله بعدی عمل Restore کردن را بررسی خواهیم کرد.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 12-22-2018, 06:00 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X