اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش اضافه کردن فضای ذخیره سازی (Backup Repository) در Veeam Backup 9.5 (بخش چهارم)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش اضافه کردن فضای ذخیره سازی (Backup Repository) در Veeam Backup 9.5 (بخش چهارم)

    با سلام در ادامه مقالات Veeam Backup به بررسی Backup Repository خواهیم پرداخت. هر نرم افزار Backup گیری برای اینکه فایل های بک آپ را نگه داری کند نیاز به یک فضای ذخیره سازی دارد که به این فضای ذخیره سازی به اصطلاح Repository میگویند. این Repository ها هم میتوانند بر روی SAN و همچین بر روی Hard های لوکال سرور قرار بگیرند.


    همچنین توصیه میشود مقالات زیر را مطالعه کنید :

    دانلود نرم افزار Veeam Backup 9.5 به همراه Crack

    نصب و راه اندازی Veaam Backup 9.5 (بخش اول)

    نحوه کرک کردن Veeam Backup 9.5

    آپدیت کردن و نصب لایسنس Veeam Backup 9.5 (بخش دوم)

    آموزش اضافه کردن ESXI / Vcenter به Veeam Backup (بخش سوم)

    آموزش بک آپ گیری از سرورها در Veeam Backup (بخش پنجم)

    آموزش Restor/Recovery یک ماشین مجازی یا سرور در Veeam Backup 9.5 (بخش ششم)

    بررسی تنظیمات Email Notification در Veeam Backup & Replication 9.5 (بخش هفتم)



    نحوه اضافه کردن Backup Repository به نرم افزار Veeam

    من به ماشین مجازی که نرم افزار Veeam بر روی آن نصب است یک دیسک مجازی 50 گیگ اضافه کردم تا این دیسک را به عنوان Backup Repository به veeam معرفی کنم.
    من این دیسک مجازی را پارتیشن کردم و Drive letter را برابر R قرار دادم. به کنسول veeam backup وارد شده. وارد بخش Backup infrastructure شده و Backup repository را انتخاب کرده و بر روی Add repository کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 13-Veeam-Backup-and-Replication-add-repository.png مشاهده: 1 حجم: 80.8 کیلو بایت

    در اولین صفحه یک نام برای Repository خود وارد کرده و در صورت نیاز میتوانید یک توضیح هم وارد کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 14-new-backup-repository-name.png مشاهده: 1 حجم: 29.2 کیلو بایت

    در این بخش نوع Storage که قرار است استفاده کنید را مشخص باید بکنید، در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.


    Microsoft Windows Server

    ما از این گزینه زمانی استفاده خواهیم کرد که این Storage بصورت مستقیم در دسترس ویندوز سرور ما بوده. بطور مثال ما در سناریو خودمون باید از این گزینه استفاده کنیم چون ما قصد داریم درایو F را به عنوان Repository به veeam معرفی کنیم. نکته مهم این است که شما زمانی از این گزینه استفاده خواهید کرد که دیسک یا فضای Storage در قالب DAS و SAN به سرور Attach شده باشد.


    Linux Server

    زمانی از این سناریو استفاده خواهیم کرد که فضای ذخیره سازی برای repository ما در اختیاز سرور نبوده بلکه در یک محل دیگر بوده و از طریق شبکه و بصورت Share به آن متصل خواهیم شد. ما از Linux Server به عنوان NAS استفاده خواهیم کرد و همچنین از پروتکل NFS برای اشتراک گذاری استفاده کنیم.


    Shared Folder

    مشابه گزینه بالا با این تفاوت که از پروتکل CIFS برای انتقال و به اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی استفاده خواهد کرد.


    Duplicating Storage Appliance

    شرکت های بزرگ که در زمینه Storage کار میکنند شامل یک سری Appliance بوده که برای بک آپ گیری استفاده میشوند و همچنین از قابلیت Duplication هم پشتیبانی میکنند. از جمله موارد مانند Data Domain EMC و محصولات دیگر اشاره کرد.

    نکته : Duplication به این معنی بود که دیتا های تکراری نوشته نخواهند شد. بطور مثال اگر شما سه عدد ویندوز 2012 داشنه باشد و نیاز دارید که بک آپ بگیرید ویژگی Duplication بسیار برای شما مفید واقع خواهد شد به این دلیل که فایل های تکراری، چند بار بک آپ نخواهد گرفت، در این مثال درایو C را میتوان مثال زد چون هر سه از یک نوع سیستم عامل استفاده میکنند پس دلیلی ندارد که سه بار درایو C هر سه ماشین جداگانه بک آپ گرفته شود.


    در این بخش گزینه اول را انتخاب کرده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 15-New-backup-repository-type.png مشاهده: 1 حجم: 51.3 کیلو بایت

    در این بخش تمام درایو های موجود بر روی سرور را نشان میدهد. شما میتوانید از درایو های لوکال سرور های دیگر هم استفاده کنید. اگر شما قصد دارید روی درایو لوکال سرور veeam بک آپ ها را تهیه کنید روی دکمه Populate کلیک کنید که لیست پارتیشن های موجود روی سرور را به شما نمایش دهد. در اینجا من درایو R را انتخاب میکنم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 16-New-Backup-repository-Server.png مشاهده: 1 حجم: 40.1 کیلو بایت

    در این صفحه شما باید مشخص کنید که در کجا این Backup ها ذخیره شوند. من از قبل یک فولدر با نام Backups در درایو R ایجاد کرده تا Backup ها در آن قرار بگیرند. همچنین شما میتوانید مشخص کنید که در یک زمان چند Task هم زمان بر روی این Repository اجرا شود. Task ها مانند : Backup Job, Restore Job و موارد دیگر بوده.

    شما میتوانید مقدار Read و Write در ثانیه بر روی این Repository را تنظیم کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 17-New-Backup-Repository.png مشاهده: 1 حجم: 49.6 کیلو بایت

    در بخش اول شما باید Mount Server را مشخص کنید. Mount Server زمانی استفاده میشود که نیاز دارید در سطح File عمل Restore را انجام دهید ( به اینم منظور که شما میتوانید یک فایل حذف شده در سرور را ریکاوری کنید. در مقالات قبل در مورد vPower NFS صحبت کردیم. شما میتوانید این قابلیت را بر روی این Repository فعال کرده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 18-New-backup-Repository-Mount-Server.png مشاهده: 1 حجم: 43.8 کیلو بایت

    و در آخر بر روی Apply کلیک کنید تا Repository شما اضافه شود.

    در قسمت پایین یک گزینه با نام Import existing backups automatically بوده که (رمانی=غلط املایی) زمانی استفاده میشود که شما یک Repository دارید که قبلا در آن Backup ها نگهداری میشد و الان دوباره (میخواخید=غلط املایی) میخواهید به Veeam اضافه کنید، اگر این تیک را بزنید هر Backup که در این Repository بوده به کنسول Veeam اضافه خواهد شد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 19-New-backup-repository-review.png مشاهده: 1 حجم: 40.5 کیلو بایت

    بر روی Finish کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 20-New-backup-repository-applying.png مشاهده: 1 حجم: 50.9 کیلو بایت


    بعد از اینکه Repository شما اضافه شد، Veeam ازشما سوال میپرسد که میخواهید که این Repository به عنوان Repository پیش فرض برای ذخیره شدن Backup قرار بگیرد؟ اگر شما بر روی Yes کلیک کنید این اتفاق خواهد افتاد.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 21-Veeam-Backup-and-Replication-backup-infrastructure-notification.png مشاهده: 1 حجم: 130.8 کیلو بایت

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 12-22-2018, 06:00 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X