اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش اضافه کردن vCenter/ESXI به Veeam Backup 9.5 (بخش سوم)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش اضافه کردن vCenter/ESXI به Veeam Backup 9.5 (بخش سوم)

    با سلام در این مقاله قصد دارم تا نحوه اضافه کردن یک vCenter سرور به veeam را بررسی کنم. در دو مقاله قبل به بررسی نصب Veaam backup 9.5 پرداختیم و همچنین veeam را به U1 آپدیت کردیم. در ادامه به نحوه اضافه کردن vCenter به veeam خواهیم پرداخت.


    همچنین توصیه میشود مقالات زیر را مطالعه کنید :

    دانلود نرم افزار Veeam Backup 9.5 به همراه Crack

    نصب و راه اندازی Veaam Backup 9.5 (بخش اول)

    نحوه کرک کردن Veeam Backup 9.5

    آپدیت کردن و نصب لایسنس Veeam Backup 9.5 (بخش دوم)

    آموزش اضافه کردن فضای ذخیره سازی در Veeam Backup (بخش چهارم)

    آموزش بک آپ گیری از سرورها در Veeam Backup (بخش پنجم)

    آموزش Restor/Recovery یک ماشین مجازی یا سرور در Veeam Backup 9.5 (بخش ششم)

    بررسی تنظیمات Email Notification در Veeam Backup & Replication 9.5 (بخش هفتم)



    اضافه کردن vCenter به کنسول Veeam Backup

    من در لابراتوار خودم از VCSA 6.5 استفاده خواهم کرد. اولین پیش نیاز ایجاد یک Account با دسترسی Administrator برای اتصال Veeam به vCenter بوده. من در سناریو خودم یک کاربر با نام veeam در سرور ESXI ایجاد کرده ام.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1-VMware-vSphere-Web-Client-1024x328.png مشاهده: 1 حجم: 240.9 کیلو بایت

    و همچنین سطح دسترسی Administrator هم به این کاربر assign کرده ام.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 2VMware-vSphere-WEB-Client-view-users-and-groups.png مشاهده: 1 حجم: 128.4 کیلو بایت

    در کنسولveaam backup and replication، در بخش Backup infrastructure وارد Managed server شوید. همانطور که مشاهده میکنید موارد دیگری هم بوده که شما میتوانید به کنسول veeam اضافه کنید و عمل Backup گیری را انجام دهید. من بر روی گزینه VMWARE VSPHERE کلیک کرده تا وارد بخش بعدی شویم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 3-Veeam-Backup-and-Replication-9.5-Backup-Infrastructure-Managed-Servers.png مشاهده: 1 حجم: 118.6 کیلو بایت

    در این بخش شما هم میتواند از IP و همچنین DNS name برای اضافه کردن vCenter server یا یک Host استفاده کنید. پس من اسم vCenter Server خودم را در بخش DNS name or IP address وارد میکنم و همچنین شما میتوانید یک توضیح هم در بخش Description وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات بر روی Next کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 4-New-VMware-Server-creation-view.png مشاهده: 1 حجم: 26.4 کیلو بایت

    برای اضافه کردن Server به veeam شما نیاز به Credential خواهید داشت. منظور از credential یوزر و پسور میباشد. مطابق تصویر زیر شما باید Credential مورد نیاز برای متصل شدن به veeam را انتخاب کنید. من از کاربر veeam که در مراحل قبل ایجاد کردیم استفاده خواهم کرد برای اینکه به vCenter سرور متصل شویم.

    بر روی Add کلیک کرده تا پنجره اضافه Manage credential ظاهر شود. برای اضافه کردن یک credential کافیست که Add کلیک کرده و یوزر و پسورد خود را وارد کرده تا یک credential ایجاد شود و از این credential برای متصل شدن به vCenter استفاده کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 5-Manage-Standart-Credentials.png مشاهده: 1 حجم: 34.5 کیلو بایت

    بعد از انتخاب کردن credential برای اتصال به vCenter شما باید پورتی که veeam برای اتصال به vCenter استفاده خواهد کرد را مشخص کنید.

    نکته : بصورت پیشفرض برای اتصال veeam و vCenter از پورت 443 استفاده میشود. شما میتوانید بسته به نیاز یک پورت دیگر استفاده کنید.

    یک پیغام warning هم به شما نشان خواهد داد که بدلیل trusted نبودن Certificate سرور vCenter بوده. بر روی connect کلیک کرده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 6-New-VMware-Server-creation-secutiry-warning.png مشاهده: 1 حجم: 50.6 کیلو بایت

    اگر به تصویر بالا توجه کنید بعد از Credential نوبت به تنظیمات SSH Connection میرسد، فقط نکته مهم این بوده که زمانی تنظیمات این بخش به شما نمایش داده میشود که از ESX استفاده کنید.

    نکته : اگر شما از vCenter و ESXI استفاده میکنید تنظیمات SSH در حالت Skip قرار خواهد گرفت و به شما نشان داده نخواهد داده شد.

    در آخر به شما یک خلاصه ای از اطلاعات وارد شده در مراحل قبل را نشان میدهد، اگر تنظیمات درست بوده بر روی finish کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 7-New-VMware-Server-summary.png مشاهده: 1 حجم: 26.5 کیلو بایت

    بعد از اینکه Veeam شما به vCenter متصل شد شما میتوانید لیست تمام سرور های esxi موجود در vCenter را مشاهده کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: x8-Veeam-Backup-and-Replication-managed-servers.png.pagespeed.ic.jTOM-0Kj_J.png مشاهده: 1 حجم: 114.2 کیلو بایت

    همچنین مطابق تصویر زیر میتوانید وارد وارد بخش VIRTUAL MACHINES شوید و لیست کامل ماشین های مجازی موجود بر روی vCenter را مشاهده کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 9-Veeam-Backup-and-Replication-virtual-machines-view.png مشاهده: 1 حجم: 81.0 کیلو بایت

    در مقاله بعدی به نحوه اضافه کردن یک Backup repository خواهیم پرداخت.

    امیدوارم مفید واقع ده باشد.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 12-22-2018, 05:59 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X