اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه ساخت TCP/IP Stack

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه ساخت TCP/IP Stack

    با سلام در این مقاله قصد دارم که شما را با نحوه ساخت و استفاده از TCP/IP Stack آشنا کنم.

    TCP/IP Stack همانطور که از اسمش مشخص است مجموعه ای تنظیمات TCP/IP بوده، به این منظور که شما میتوانید تنظیماتی مانند Default gateway و همچنین DNS را بر روی TCP/IP Stack ها مشخص کنید و از آن ها برای تنظیمات TCP\IP در VMKernel های خودتان استفاده کنید و این باعث میشود که هر VMKernel تنظیمات TCP/IP متفاوتی داشته باشند.

    از ورژن 5.1 به قبل شما امکان ساخت چندین TCP/IP Stack را نداشتید و میبایست که برای تمام ارتباط های ESXi خودتان از یک تنظمیات مشابه TCP/IP Configuration استفاده میکردید، اما از ورژن 5.5 به بعد شما میتوانید چندین TCP/IP Stack داشته باشید.

    نحوه ساخت TCP/IP Stack

    برای ساخت TCP/IP Stack شما باید اول به سرور ESXI خودتان SSH بزنید و از طریق دستور اقدام به ساهت TCP/IP Stack کنید، شما نمیتوانید این کار از طریق web انجام دهید.

    در قدم اول به سرور SSH بزنید و دستور مشابه در تصویر را تایپ کنید، فقط در این سناریو من این TCP/IP Stack را برای ترافیک های NFS ایجاد خواهم کرد شما میتوانید در نامی دیگر را قرار دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1015vrm_Green4Fig1.gif مشاهده: 1 حجم: 22.5 کیلو بایت


    بعد از اینکه شما TCP/IP Stack را ایجاد کردید میتوانید از طریق Web تنظیماتش را انجام دهید، برای دیدن TCP/IP Stack شما باید وارد تنظیمات Networking در سرورتان شوید و و بعد از آن TCP/IP Configuration، همانطور که مشاهده میکنید من یک TCP/IP Stack با نام NFS را ایجاد کرده ام.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1015vrm_Green4Fig2.gif مشاهده: 1 حجم: 24.7 کیلو بایت

    برای انجام تنظیمات کافی است که بر روی Edit کلیک کنید تا تنظیمات به شما نمایش داده شود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1015vrm_Green4Fig4.gif مشاهده: 1 حجم: 14.8 کیلو بایت


    در بخش اول اول شما میتوانید اسم TCP/IP Stack خودتان را تغییر دهید. در بخش DNS Configuration شما میتوانید تنظیمات DNS را تغییر دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1015vrm_Green4Fig5.gif مشاهده: 1 حجم: 26.0 کیلو بایت

    در بخش بعدی تنظیمات Default Gateway را انجام دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: 1015vrm_Green4Fig6.gif مشاهده: 1 حجم: 15.6 کیلو بایت
    بعد از انجام تنظیمات شما میتوانید این TCP/IP Stack را زمان ساخت یک VMKernel به آن Assign کنید تا از ایت تنظیمات استفاده کند برای ارتباطات TCP/IP که برقرار خواهد کرد.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Sinamcp; در تاریخ/ساعت 11-10-2018, 12:21 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X