اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه Block کردن دیوایس های USB در سرورهای لینوکسی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه Block کردن دیوایس های USB در سرورهای لینوکسی

    به منظور محافظت کردن از استخراج دیتای حساس از سرور های لینوکسی توسط کاربرانی که دسترسی فیزیکالی به ماشین ها دارند بهترین کار غیرفعال کردن پشتیبانی از همه دیوایس های USB در کرنل Linux میباشد.

    به منظور غیر فعال کردن usb storage ابتدا ما نیاز داریم که بدانیم آیا درایور storage در کرنل لینوکس load شده است و همچنین نام درایور (ماژول) مربوطه برای درایور storage را تشخیص دهید.

    دستور lsmod را برای لیست کردن تمام درایورهای کرنلی load شده اجرا کنید و خروجی را از طریق دستور grep با استفاده از جستجوی رشته "usb_storage" فیلتر کنید.
    کد PHP:
    # lsmod | grep usb_storage 
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: List-USB-Storage-Drivers.png مشاهده: 1 حجم: 649 بایت





    از خروجی دستور lsmod میتوانید مشاهده کنید که ماژول sub_storage توسط ماژول UAS استفاده میشود. سپس هر دو ماژول usb storage را از کرنل unload کنید و با استفاده از دستورات زیر بررسی کنید که آیا عملیات حذف با موفقیت کامل شده است.
    کد PHP:
    # modprobe -r usb_storage
    # modprobe -r uas
    # lsmod | grep usb 

    سپس محتوای دایرکتوری ماژول های usb storage در حال اجرا روی کرنل را با اجرا کردن دستور زیر لیست کنید و همچنین نام درایور usb-storage را پیدا کنید. معمولا این ماژول باید با نام usb-storage.ko.xz یا usb-storage.ko باشد.
    کد PHP:
    # ls /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/storage/ 

    به منظور block کردن ماژول های usb storage از load شدن در kernel دایرکتوری را به مسیر ماژول های usb storage کرنل تغییر دهید و با استفاده از دستورات زیر ماژول usb-storage.ko.xz را به usb-storage.ko.xz.blacklist تغییر نام دهید.
    کد PHP:
    # cd /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/storage/
    # ls
    # mv usb-storage.ko.xz usb-storage.ko.xz.blacklist 
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Block-USB-Storage-in-Linux.png مشاهده: 1 حجم: 3.0 کیلو بایت





    در توزیع های لینوکسی Debian دستورات زیر را برای block کردن ماژول usb-storage از load شدن درون kernel لینوکس اجرا کنید.
    کد PHP:
    # cd /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/storage/
    # ls
    # mv usb-storage.ko usb-storage.ko.blacklist 
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Block-USB-in-Debian-Ubuntu.png مشاهده: 1 حجم: 2.6 کیلو بایت





    اکنون هر زمان که شما یک دیوایس usb را به سیستم وصل کنید kernel نمی تواند درایور دیوایس usb را درون خودش لود کند. برای برگشت به حالت اولیه کافیست که ماژول usb بلاک شده را به نام قدیمی خودش تغییر نام دهیم.
    کد PHP:
    # cd /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/storage/
    # mv usb-storage.ko.xz.blacklist usb-storage.ko.xz 

    به هر حال این روش تنها برای ماژول های کرنلی در حال اجرا قابل پیاده سازی میباشد. اگر میخواهید ماژول های usb را از همه کرنل های موجود در سیستم block کنید باید وارد مسیر دایرکتوری ورژن هر ماژول کرنل شوید و usb-storage.ko.xz را به usb-storage.ko.xz.blacklist تغییر نام دهید.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X