اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

چطور از Command Line لینوکس Querie های MySQL/MariaDB را مستقیما اجرا کنیم؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    چطور از Command Line لینوکس Querie های MySQL/MariaDB را مستقیما اجرا کنیم؟

    اگر شما مسئول مدیریت سرور database هستید، شما ممکن است بعضی اوقات احتیاج داشته باشید که یک query را اجرا کنید و نتیجه آن را به دقت بررسی کنید. شما میتوانید از طریق شل MySQL / MariaDB این کار را انجام دهید اما با این ترفند شما میتوانید Querie هایی که درون شل MySQL/MariaDB میزنیم را به صورت مستقیم در shell خود linux اجرا کنیم و خروجی دستورات را هم در یک فایل ذخیره کنیم که هر موقع خواستیم آن فایل را چک کنیم. (این آموزش مخصوصا برای کسانی که با تعداد query های زیادی درگیر هستند خیلی مفید است.)
    نحوه اجرای دستورات mysql/mariadb



    قبل از اینکه به سمت query های پیشرفته تر برویم، اجازه دهید که ما نگاهی به بعضی مثال های ساده، که querie ها را به صورت مستقیم در command line اجرا کرده ایم، بیندازیم.

    برای مشاهده تمام دیتابیس های روی سرورتان، شما میتونید از کامند زیر استفاده کنید :
    کد PHP:
    # mysql -u root -p -e "show databases;" 
    سپس برای ساخت یک table به نام tutorials در دیتابیس linuxzonedb کامند زیر را اجرا کنید :
    کد PHP:
    # mysql -u root -p -e "USE linuxzonedb; CREATE TABLE tutorials(tut_id INT  NOT NULL AUTO_INCREMENT, tut_title VARCHAR(100) NOT NULL, tut_author  VARCHAR(40) NOT NULL, submissoin_date DATE, PRIMARY KEY (tut_id));" 

    پیشنهاد میشود این مقاله خوانده شود :

    آموزش دستورات پایه ای MySQL - بخش 1


    ما از دستور زير استفاده خواهيم كرد و خروجي آنرا به دستور tee - پايپ (pipe) ميكنيم و نام فايلي كه ميخواهيم خروجي را در آن ذخيره كنيم بهمراه دستور tee مي آيد.

    بعنوان مثال در اینجا ما میخوایم از یک دیتابیس به نام employees استفاده کنیم و تیبل salaries را به person_info ارتباط بدیم. در داخل سرور خودتان SQL query که میخواید را فقط بین quotes (دابل کوتیشن) تایپ کنید و Enter را بزنید.


    نکته : بعد از وارد کردن دستور از شما میخواد که پسورد یوزر دیتابیس تان رو وارد کنید :
    کد PHP:
    # mysql -u root -p -e "USE employees; SELECT DISTINCT p.first_name, p.last_name, s.value FROM person_info p JOIN salaries s ON p.id = s.person_id WHERE hire_date < '1990-01-31';" | tee queryresults.txt
    Enter password:
    first_name      last_name       value
    mohammad        habili  500
    hamid   barani  700
    shahrooz        jafari  200
    shahab  ghalamdost      350 
    با استفاده از دستور cat نتایج query ها را مشاهده کنید.
    کد PHP:
    # cat queryresults.txt
    first_name      last_name       value
    mohammad        habili  500
    hamid   barani  700
    shahrooz        jafari  200
    shahab  ghalamdost      350 
    با دخیره نتایج query ها در یک فایل متنی، شما میتوانید نتیجه آنرا را با استفاده از دیگر ابزارهای command line به آسانی مورد پردازش و بررسی قرار دهید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 02-01-2021, 12:04 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X