اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

امنیت سرور الستیکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    امنیت سرور الستیکس

    با سلام خدمت دوستان
    من یک تازه کارم سرور الستیکس راه انداختم با ای پی استاتیک یعنی سرور پشت نت هستش نمیدونم برای امنیتش که هک نشه جکار کنم لظفا هر کی جواب داد تازکار بودن منم در نظر بگیره.خودم هرجی خوندم بستن دسترسی ip های دیگه فعال کردن فایروال کلا قاطی کردم یک روش مطمین با روش انجامش خیلی خیلی ممنون میشم درضمن vpn , استفاده از روتر مجزا میکروتیک هم امکانپذیر نیست بحث مالی.

    #2
    سلام دوست عزیز ورودتون رو به انجمن منطقه لینوکسی ها تبریک میگم. آموزش ها حدالمقدور سعی شده ساده و کاربردی باشه که دوستان تازه وارد و مبتدی هم استفاده ببرند.
    خیلی ممنون از سوال خوبی که پرسیدین به نظر من توی شاخه های it و مهندسی کامپیوتر بعد از security که یکی از خطرناکترین و پراسترس ترین و همچنین پردرآمد ترین شغل های مهندسی کامپیوتر به حساب میاد voip هم میتونه به همون اندازه خطرناک باشه و حتی خسارات مالی سنگینی رو به بار بیاره که جبران کردنش شاید سالها و سالها طول بکشه.
    وظیفه من هست که اینا رو به اطلاع کلیه دوستان و کاربران محترم انجمن برسونم . چند روز پیش یکی از دوستان بابت هک شدن سرور ویپ شون با بنده تماس گرفتند بعد از بررسی متوجه شدم هکر بعد از شخم زدن سرور از سرور این دوستمون برای ترانزیت تماس های بین المللشون استفاده کرده با اینکه مدت زمان زیادی از هک کردن سرور ویپ نمیگذشت بعد از مراجعه به مخابرات متوجه شدن حدود 100 میلیون هزینه تماس های بین الملل برای خط شون وارد شده. بعد از صحبت و پیگیری از مخابرات متوجه شدیم خیلی از شرکت های ایرانی (دولتی و خصوصی) دچار این مشکل شدند که بعضی از اونها خسارتهایی خیلی بیشتر مثلا 400 میلیون یا 600 میلیون براشون وارد شده. این آمار و ارقام رو گفتم خدمتتون که از همین اول سفت و سخت روی امنیتش کار کنید که خدایی نکرده خسارتی وارد نشه.
    در راستای همین قضیه در حال آماده سازی مقاله ای برای امنیت سرورهای ویپ هستم که در اختیار هموطنان عزیزم قرار بدم که بلکه جلوی حملات هکرها به سرورهای ویپ گرفته بشه.
    اگر توانایی کانفیگ کردن فایروال لینوکس رو ندارین تا زمانی که یاد نگرفتین سرور رو روی اینترنت نذارین. من یه سری کانفیگ ها میگم خدمتتون حتما انجام بدین که سرورتون امن بشه.
    تو پست بعدی یک سری موارد رو میگم اونا رو حتما رعایت کنید که مشکلی براتون پیش نیاد.

    کامنت


      #3
      ممنون جنا ب هابیلی از راهنماییتون
      کارفرمای من تمام هدفش ازراه اندازی و هزینه ویپ امکان استفاده ارتباط بین دفاتر ش هست وگرنه با هزینه 700 تومانی سانترال همون کار ویپ بدون اینترنت انجام میشد بخاطرهمون مجبورم سرور روی اینترنت باشه.پس منتظرپست شما هستم متشکرم

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X