فرض کنید سیستم تلفنی شما با حجم زیادی از تماس ها روبه روست و بنا به دلایلی میخواهید کاری کنید که یکسری از مشتری ها وقتی تماس میگیرن با شرکت تون کاری کنید که وقتی به صف انتظار وصل شدند به جای اینکه نفر مثلا 20 در صف باشند تقلب کنند و با اولویت نفر اول وارد صف انتظار بشن که هر چی سریع تر به اولین اپراطوری که آزاد شد وصل بشن.
برای این کار شما باید متغییر QUEUE_PRIO را برای این مخاطبان تعریف کنید.
نکته: متغیر QUEUE_PRIO اولویت تماسگیرنده در صف رو تعریف میکنه و هر چه عدد بالاتر باشه اولویت بیشتره مثلا اینجا 10 یعنی اولین نفر باشد.(حالت دیفالت و بدون اولویت و درحقیقت اولویت صفر)
ما در این مثال میخواهیم با کد 22 این کار رو انجام بدیم که هرکس این کد رو داخل ای وی آر زد با اولویت نفر اول به صف وصل بشه.
در دایلپلن مربوطه هم برای 22 اینطور بنویسین :
نکته ی بسیار مهم:
برای اینکه این اولویتی که لحاظ میکنین اعمال بشه باید در فایل queues.conf برید:
و متغیر زیر رو رو yes کنین:
اگر الستیکس دارین داخل فایل زیر بشین:
و خودتون دستی تایپ کنین:
----------------------------
البته اگه دایلپلن نویسی بلد باشین باید یه راه اصولی تر پیاده سازی کنین
اونم اینه که در همون کانتکس اصلی ivr قبل از ارسال به صف کالر آیدی تماس گیرنده چک بشه و اگه مثلا شماره مدیر و یا .. باشه متغیر اولویت در صف براش تعریف بشه و بعد بره تو صف و گرنه که همینطوری بره تو صف
برای این کار شما باید متغییر QUEUE_PRIO را برای این مخاطبان تعریف کنید.
نکته: متغیر QUEUE_PRIO اولویت تماسگیرنده در صف رو تعریف میکنه و هر چه عدد بالاتر باشه اولویت بیشتره مثلا اینجا 10 یعنی اولین نفر باشد.(حالت دیفالت و بدون اولویت و درحقیقت اولویت صفر)
ما در این مثال میخواهیم با کد 22 این کار رو انجام بدیم که هرکس این کد رو داخل ای وی آر زد با اولویت نفر اول به صف وصل بشه.
در دایلپلن مربوطه هم برای 22 اینطور بنویسین :
کد PHP:
exten => 22,1,set(QUEUE_PRIO=10)
exten => 22,2,queue(operator)
برای اینکه این اولویتی که لحاظ میکنین اعمال بشه باید در فایل queues.conf برید:
کد PHP:
vi /etc/asterisk/queues.conf
کد PHP:
setinterfacevar=yes
کد PHP:
vi /etc/asterisk/queues_custom_general.conf
کد PHP:
setinterfacevar=yes
البته اگه دایلپلن نویسی بلد باشین باید یه راه اصولی تر پیاده سازی کنین
اونم اینه که در همون کانتکس اصلی ivr قبل از ارسال به صف کالر آیدی تماس گیرنده چک بشه و اگه مثلا شماره مدیر و یا .. باشه متغیر اولویت در صف براش تعریف بشه و بعد بره تو صف و گرنه که همینطوری بره تو صف