اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

dialplan نویسی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    dialplan نویسی

    دوستان خسته نباشید ....یه چندتا سوال مقدماتی داشتم راجع به dialplan .

    اول اینکه واسه اجرا یک dialplan باید اون رو داخل فایل extension.conf قرار بدیم یا extension_custom.conf ؟

    دوم اینکه باید فایل های ما مجزا باشه یا اینکه من می تونم داخل dialplan های موجود که در فایل های بالا قرار داره کدهای خودم رو بزارم؟.


    #2
    سلام بله برای اینکه در الستیکس دایلپلن خود را بنویسید در فایل extention_custom.conf قرار بدین و به بقیه فایل ها دست نزنید. کل تمام فایل هایی که با extention شروع میشن همه در فایل extention.conf هستند includ شدند و در اصل هر کدی که در هر کدوم از این فایل ها زده بشه انگار که در extention.conf لحاظ شده . شما میتونید خودتون دستی یک فایل درست کنید و در فایل extention.conf ان را include کنید و دایل پلن تون رو در فایل خودتون بزنید اما الستیکس فایل extetion_custom.conf را به همین منظور ایجاد کرده تا شما بتوانید دایل پلن های شخصی خود را در آن وارد کنید .
    در استریسک هم میتونید دایل پلن تون رو مستقیما در extetion.conf بنویسید . در هر صورت با اجرا کردن کامند dialplan reload در کنسول استریسک فایل extetion.conf و تمامی فایل های که در آن include هستند reload خواهند شد.

    کامنت


      #3
      ممنون جناب هابیلی بابت پاسخ کاملتون.....

      کامنت


        #4
        سلام مجدد .... دوستان یک سوال و اون اینکه Dialpan و Agi در راستای هم هستند یا کلا با هم فرق دارند ؟ به عبارت دیگه برای یادگیری Agi نیازی به Dialplan هست یا نه؟

        کامنت


          #5
          dialplan نویسی رو تو دل خود استریسک باید انجام بدین مثل میتونید برای ساخت داخلی ها یا تعریف روت های خروجی ورودی و ویس میل و غیره از دایل پلن نویسی استفاده کنید ولی اگه پروژه تون یه کم سنگین و سخت بشه مثل همین تلفن بانکُ کار کردن با زبان دایل پلن یه کم سخت میشه که اینجور موقع ها از برنامه نویسی AGI استفاده میکنند که دست برنامه نویس رو توی انجام پروژه خیلی باز میزاره.
          آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 07-19-2014, 04:45 PM.

          کامنت


            #6
            ممنون.... اما طبیعتا درک مفاهیم dialplan میتونه در برنامه نویسی Agi به ما کمک کنه...

            کامنت


              #7
              اگه شما php تون قوی باشه بدون اینکه دایلپلن نویسی بلد باشین میتونین اینچنین پروژه هایی رو با agi انجام بدین
              agi یه واسطه بین استریسک و اون برنامه ای هست که با php و python یا .. مینویسین و کلاس مربوط به خودش رو داره.

              کامنت

              درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

              انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

              شبکه های اجتماعی
              در حال انجام ...
              X