اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بیش از 40 میلیارد تومان قاچاق سالانه مکالمه

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بیش از 40 میلیارد تومان قاچاق سالانه مکالمه

    بیش از 40 میلیارد تومان قاچاق سالانه مکالمه
    آخرین آمارهای ارائه شده در حوزه قاچاق مکالمات VOIP رقم این بازار را سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود. این در حالی است که به نظر می رسد طی سالهای اخیر این رقم افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

    وزیر ارتباطات در صحبت های متعدد خود از میزان بالای قاچاق ترافیک گله کرده و خط و نشان هایی برای شرکتهای متخلف در این زمینه کشیده است اما اگر تاریخچه قاچاق ترافیک را مروری اجمالی کنیم می بینیم این روندی است که از مدتها پیش از سوی شرکتهای فعال این حوزه پیش بینی شده بود.

    قاچاق ترافیک نیز مانند بسیاری معضلات حوزه ارتباطات موضوع تازه ای نیست و طی سالهای اخیر همواره به عنوان یکی از مباحث همیشگی مطرح بوده است. اکنون رقم قاچاق ترافیک به گونه ای شده که وزیر ارتباطات می گوید تا چندی پیش میزان تماسهای قاچاق نسبت به کل تماسهای بین الملل درصدی معادل ۵۰-۵۰ داشت که اکنون با پیگیریها این رقم به ۶۵-۳۵ رسیده است.

    در دوره ای در سال ۱۳۹۱ عنوان شده که قاچاق مکالمات ( VoIP) حدود ۵ درصد درآمد صوت شرکت ارتباطات زیرساخت، معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می دهد.

    محمود خسروی - معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - آن زمان در این باره گفته بود: بحث قاچاق مکالمات بین المللی پدیده ای است که در بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد و متاسفانه این موضوع در کشور ما نیز مشاهده می شود.

    وی با بیان این که برای مبارزه این معضل تاکنون هماهنگی های خوبی میان شرکت ارتباطات زیرساخت و قوه قضاییه به عمل آمده،به این نکته اشاره کرده بود که قانون جرایم رایانه ایی توجه مناسبی به این موضوع داشته و درنهایت کمک کرده است که ما بتوانیم این مساله را پیگیری کنیم.

    خسروی همچنین گفته بود: به طور روزانه مسیرهای ارتباطی کنترل و نظارت می شوند و کشفیات متعددی نیز در این زمینه داریم و مدیران شرکت هایی که ضرر و زیان سنگینی به ما وارد کرده اند دستگیر شده و یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند با این وجود ما به دنبال راهکار فنی هستیم تا بتوانیم به شیوه فنی این مساله را برطرف کنیم.

    مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در آن دوره نوسانات بازار ارز را امری تاثیرگذار در این زمینه دانسته و متذکر شده بود: با توجه به نوسانات نرخ ارز این مبحث بسیار برای متخلفان وسوسه برانگیز است و به همین دلیل با وجود اقداماتی برای کنترل این مسئله رخ داده هنوز میزان قاچاق VoIP کاهش چشمگیری پیدا نکرده است.

    در دوره ای نیز اخباری در زمینه نرم افزار شناسایی قاچاق VOIP منتشر شده و این گونه عنوان شده بود که نرم افزار شناسایی VOIP آزمایش شده و عملکرد موفقی داشته است؛ البته این نرم افزار برای مدل کوچکی طراحی و آزمایش شد که برای استفاده در ابعاد بزرگ باید تجهیزات لازم تهیه شود که این کار در حال انجام است.

    منبع خبر : tci.ir

    #2
    با این تفاسیر اختلال هایی که الان رو voip هست در آینده نزدیک بیش تر خواهد شد

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X