اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

استریسک 13 و قابلیت های آن

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    استریسک 13 و قابلیت های آن

    استریسک 13 آخرین ورژن ریلیز شده asterisk میباشد در این ورژن تمرکز خاصی در پیشرفت اجزاء و ابزارهای ریلیزهای قبلی شده است.یکسری از اپلیکیشن ها حذف شدند و به جای آنها از اپلیکیشن های جدید استفاده میشه.
    به یکسری از اپلیکیشن ها آپشن های مورد استفاده و مفیدی اضافه شده که شاید هر کدام از شما نیاز به آنها را در سناریو های قبل احساس میکردید یکسری از ماژول ها حذف شده و به جای آن ماژول های دیگری اضافه گشته است. event های زیادی اضافه شدند و متعاقبا متغییرهایی اضافه گشته اند برای نمونه ماژول chan_h323 حذف گردیده و جای آن را chan_ooh323 گرفته است.
    ماژول chan_gtalk حذف گشته و chan_motif جای آن را گرفته است. ویا به طور مثال در مورد اپلیکیشن mixmonitor آپشن p اضافه گشته که در حقیقت صدای beep را برای چنلی که رکوردینگ را شروع میکند پخش خواهد کرد و آپشن P که صدای beep را برای چنلی که رکوردینگ را متوقف میکند پخش خواهد کرد و یا برای اپلیکیشن مانیتور آپشن B() اضافه گشته که در حقیقت یک صداep ی beدوره ای را فعال میکند در حالی که تماس در حال رکورد میباشد.
    اپلیکیشن voicemail و voicemailmain در ورژن جدید زبان ژاپنی را ساپورت میکنند.
    برای برنامه نویسان حرفه ای که از ami استفاده میکنند فانکشنی با نام TALK_DETECT اضافه گشته است.
    ماژول جدیدی به نام res_pjsip_publish_asterisk در ورژن جدید اضافه گشته که از ریکوست های publish از اطلاعات یک استریسک به سرورهای استریسک دیگر پشتیبانی میکند این ماژول تنها برای تبادل اطلاعات از یک استریسک به استریسک دیگر در نظر گرفته شده است. که در حال حاضر شامل اطلاعات دیوایس و mailbox میباشد.

    پروتکل pjsip :
    این پروتکل در استریسک 13 اضافه گشته که کد باز بوده و به زبان c نوشته شده است و استانداردهایی چون پروتکل های sip , sdp , rtp , stun و turn , ice را دارا میباشد. این پروتکل در حقیقت ترکیبی از پروتکل sip و کاربرد مفهوم nat میباشد که صدا video , messge(chat server) , presence(blf) را پشتیبانی میکند. در حقیقت در پروژه هایی که از nat استفاده میشه میتوان به جای sip از pjsip استفاده کرد.

    دو کدک opus و vp8 نیز در این ورژن اضافه گردیده اند. کدک opus کدک صوتی بوده و کدک vp8 جزء کدک های تصویری میباشد.
    از امکانات بارز این ورژن میتوان به تمهیداتی که برای امنیت استریسک لحاظ گشته اشاره نمود در توضیحات بالا در مورد اضافه شدن event های زیاد و جدیدی در این ورژن سخن گفتیم در حقیقت این event ها همانطور که گفته شد برای برنامه نویسانی که با ami سر و کار دارند بهترین و بیشترین لاگ ها را در اختیارشان قرار داده تا هر گونه نفوذ و حمله به سرور رو پیگری و جلوگیری نمایند.

    برای اطلاعات لیست کامل تغییرات ورژن 13 لینک زیر در اختیار شما قرار میگیرد :


    و اما در مورد تغییرات عمده و اساسی این ورژن با ورژن های قبلی میتوان پیشرفت قابل ملاحضه ی استریسک در performance و در حقیقت ایجاد مدیا را نام برد که نمونه واضح و بارز این پیشرفت در performance را میتوان در افزایش تعداد تماس های همزمان مشاهده کرد.

    و اما در مورد تعداد تماس های همزمان استریسک خالی از لطف نیست که لینک زیر را مطالعه بفرمایید :

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X