اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

راه اندازی Dude SysLog Server در میکروتیک

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    راه اندازی Dude SysLog Server در میکروتیک

    syslog پروتکلی است که برای device های شبکه نظیر روتر، سوییچ ، سرور و ... امکان ارسال log های خود، به سرور دیگر را فراهم می کند.

    پس Syslog Server سروری است که پیغام های مربوط به log یا رخدادهای ارسال شده از طرف device های دیگر را دریافت و ذخیره می کند.

    نرم افزار Dude بصورت Built-in دارای Syslog Server است.

    ابتدا نیاز داریم روترمان را طوری تنظیم کنیم که log های مورد نیاز را به syslog server ارسال کند:

    1. از مسیر system > logging وارد محیط تنظیمات logging می شویم. این پنجره دارای دو تب rules و actions است.



    2. وارد تب actions می شویم و action جدید برای syslog ایجاد میکنیم. type را remote قرار می دهیم ، remote address را آدرس سیستم Dude ( که قرار است syslog server ما باشد) قرار می دهیم و port هم پورت syslog server که بطور پیشفرض برای تمام syslog ها 514 است.



    3. وارد تب rules میشویم و یک rule جدید ایجاد میکنیم. topics را بسته به log های مورد نیاز میتوان تعیین کرد. بعنوان مثال در اینجا system را انتخاب میکنیم که log های system به syslog server ارسال شوند. action را هم همان action ای قرار میدهیم که در مرحله قبل ایجاد کردیم.


    حالا نوبت انجام تنظیمات روی نرم افزار Dude است.


    1. از طریق دکمه settings وارد server configuration می شویم و از تب syslog تنظیمات syslog در دسترس است.
    بطور پیشفرض این سرویس فعال است ، برای غیرفعال کردن کافیست تیک enable برداشته شود. همچنین ایجاد rule ها برای مدیریت دسترسی های مجاز به syslog server امکانپذیر است که تشریحشان از حوصله این بحث خارج است.
    تنظیمات را بصورت پیشفرض باقی میگذاریم.



    2. از طریق پنل سمت چپ نرم افزار Dude از زیرشاخه های Logs با دوبار کلیک بر روی syslog به پنل syslog دسترسی پیدا میکنیم.






    #2
    سلام
    ممنون بابت آموزش خوبتون . من چطور میتونم لاگ های خود میکروتیک رو بگیرم و لاگ ها رو تفکیک بندی کنم مثلا بدونم یک ip خاص از چه سایت هایی بازدید کرده ؟
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    کامنت


      #3
      دوست عزیز در صورتی که بر روی میکروتیک web Proxy راه اندازی کرده باشید میتونید در قسمت logging> rules > topics گزینه web-proxy را انتخاب کنید.
      پیشنهاد میکنم از web-proxy میکروتیک استفاده نکنید. در صورتی که از Accounting IBSng Or SIB استفاده کنید میتونید به هدفتون برسید البته نسخه رایگان نمیدونم قابلیت گزارش داشته باشه.

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X