اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

اکسس پوینت چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    اکسس پوینت چیست؟

    اکسس پوینت (Access Point):



    Access Point که معنی آن به فارسی نقطه ی دسترسی می باشد، یکی از تجهیزات حیاتی در شبکه های بیسیم می باشد که بصورت اختصاری به آنها AP یا WAP نیز می گویند. عملکرد اکسس پوینت ها مشابه ی سوئیچ های شبکه ی کابلی منتها در شبکه های بیسیم است یعنی وظیفه ی ارتباط دستگاه های وایرلس در شبکه را با سایر دستگاه ها بر عهده دارد و باعث می شود که شبکه ی بی سیم با شبکه ی سیمی ارتباط داشته باشد.



    از اکسس پوینت ها برای افزایش بُرد شبکه ی وایرلس نیز استفاده می شود برای این کار اکسس پوینت ها باید در فواصل معین از هم نصب شوند به گونه ای که هر دو اکسس پوینت مجاور، در بُرد موثر یکدیگر قرار بگیرند. در این چینش اکسس پوینت مورد نظر داده را از اکسس پوینت قبلی تحویل گرفته و بدون کم و زیاد برای اکسس پوینت بعدی منتشر می کند.



    تفاوتی که اکسس پوینت ها با روترها دارند در این است که روترها نسبت به اکسس پوینت ها جامع تر و پر کاربردتر می باشند و به این دلیل گرانتر نیز هستند. با استفاده از یک روتر امکان توزیع سیگنال‌های شبکه در سطح دسترسی‌های مختلف (Addressing)، با امکان رمزگزاری (Authentication) و حتی فیلترینگ دیتا (Firewall) وجود دارد. به عبارت فنی‌تر، برخلاف اکسس‌پوینت‌ها که درکی از شبکه (Network) ندارند و فقط یک سیگنال را می‌بینند، روتر‌ها با شبکه(ها) سروکار دارند و قادر به پروسس سطح دسترسی‌های بسته‌های دیتا (Data packets) هستند.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-10-2020, 02:19 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X