اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

حل خطای Changed block tracking cannot be enabled: one or more snapshots present در Veeam Backup

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    حل خطای Changed block tracking cannot be enabled: one or more snapshots present در Veeam Backup

    بعد از آپگرید Veeam Backup & Replication به ورژن 10، بک آپ از Snapshot ماشین ها روی ESXI کامل شد اما پیام هشدار (Warning) زیر را نمایش میداد :
    کد PHP:
    12/11/2020 1:01:12 PM :: Changed block tracking cannot be enabledone or more snapshots present 
    Changed block tracking cannot be enabled




    علت :

    از آنجایی که Veeam Backup & Replication در طول بک آپ گیری از ماشین های vSphere 6.5 و یا بالاتر با توجه به وجود اسنپ شات روی ماشین های مجازی نمیتواند فایل CTK را فعال کند، ممکن است خطای دیتای نادرست CBT را برگرداند.

    (CBT یا Changed Block Traking در حقیقت بلاک های تغییر یافته از آخرین بک آپ را پیدا و لیست میکند و برای این منظور از فایل های CTK استفاده میکنند. در ESX برای هر فایل VMDK یک فایل CTK وجود دارد که آخرین تغییرات هر ماشین را بعد از آخرین بک آپ در خود نگهداری میکند و CBT با خواندن محتوای این فایل، در حقیقت فقط بلاک های تغییر یافته را بک آپ گیری میکند.)



    راه حل :

    در اینجا شما دو کار میتوانید انجام دهید. یک اینکه اسنپ شات ماشین ها را روی مجازی ساز ESXI vSphere حذف کنید یا راه حل دوم اینکه با اضافه کردن registry key زیر روی ماشینی باشد که Veeam Backup & Replication روی آن نصب شده است.
    کد:
    Path: HKLM\SOFTWARE\Veeam\Veeam Backup and Replication
    Type: DWORD
    Name: VMware65CbtSnapshotCheckEnabled
    Data: 0

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X