اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

تبدیل ویندوز یا لینوکس فیزیکی به ماشین مجازی-معرفی ابزارها

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    تبدیل ویندوز یا لینوکس فیزیکی به ماشین مجازی-معرفی ابزارها

    تبدیل ویندوز یا لینوکس فیزیکی به ماشین مجازی-معرفی ابزارها


    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	physical-2-virtual-machin-01.jpg
نمایش ها:	1
اندازه:	78.9 KB
شناسه:	20930
    سلام به همه شما همراهان همیشگی هیوا
    در این آموزش می خواهیم فرایند تبدیل ویندوز یا لینوکس فیزیکی به ماشین مجازی را به شما دوستان آموزش دهیم. اما برای اینکه با کاربرد آن آشنا شوید 2 سناریو زیر را در نظر بگیرید:
    سناریو 1:
    فرض کنیم شما در شرکت خود یک سرور قدیمی مانند HP Proliant ML 150 G5 با 4 گیگ RAM دارید که بر روی آن ویندوز سرور 2003 نصب کردید و سرویس خاصی را در آن اجرا کردید و در شبکه خود استفاده می کنید. به تازگی نشانه های ناپایداری سرور را مشاهده می کنید؛ مانند هنگ کردن و کند بودن، ریستارت شدن های ناگهانی و مشکلاتی از این دست. شما نگران از کار افتادن سرور و در نتیجه از کار افتادن شبکه تان هستید.
    از طرفی سرور دیگری دارید که خیلی جدیدتر از سرور قبلی است و ظرفیت های سخت افزاری بالاتری دارد. مثلا HP Proliant DL380 G7 با 16 گیگ RAM .شما با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، یک سرویس مانند DHCP سرور را در آن راه اندازی کردید و کلی ظرفیت سخت افزاری آزاد در آن دارید. حالا در این فکر هستید که : " کاش می تونستم یه جوری این ویندوز سرور 2003 رو با تمام سرویس هاش همینجوری که هست بیارم روی این یکی سرور "



    سناریو 2 :
    می خواهید سیستم عامل فعلیتان و Application های آن را با برنامه ای خاص مورد آزمایش قرار دهید. اما از آنجایی که تست کردن روی سیستم عامل فیزیکیتان می تواند باعث از آسیب رسیدن به آن و برنامه ها و دیتای موجود در آن شود، به دنبال راهی کم خطر تر هستید تا بتوانید آزمایش خود را انجام دهید. اگر بتوانید همین سیستم عامل و برنامه هایش را به محیط Virtual منتقل کنید عالی می شود!

    سناریو 3 :
    شما یک PC در خانه خود دارید با 512 مگ RAM و 128 مگ Graphic که سال ها پیش خریداری کردید. به تازگی دانشگاه گیلان قبول شده اید و پدر و مادرتان برای شما یک لپ تاپ به عنوان هدیه خریدند که بر روی آن ویندوز 8 نصب شده است. حالا باید به دانشگاه بروید و کامپیوتر خانگی، این دوست قدیمی و خسته را تنها بگذارید. اما شما می خواهید هر طوری، سیستم عامل و برنامه های کاربردی آن را با خود داشته باشید. شما در حالی که با لپ تاپ جدیدتان در حال جستجو در اینترنت هستید، مقاله " تبدیل ویندوز فیزیکی به ماشین مجازی" را می بیبیند که به کمک آن می توانید ویندوز XP را به صورت ماشین مجازی به ویندوز 8 خود منتقل کنید.
    تبدیل ویندوز یا لینوکس به ماشین مجازی برای VMware
    VMware ابزار رایگانی با نام vCenter Convertor دارد که می تواند هم ویندوز و هم لینوکس فیزیکی را به ماشین مجازی تبدیل کند. پس از Convert کردن این سیستم عامل ها به ماشین مجازی، می توانید آن ها را در VMware Player، VMware Workstation و VMware Fusion بوت کنید.
    برای دانلود vCenter Converter با حجم 168 MBمی توانید به سایت VMware مراجعه کنید.



    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	physical-2-virtual-machin-02.gif
نمایش ها:	1
اندازه:	25.1 KB
شناسه:	20931

    پس از دانلود VMware vCenter Convertor، باید آن را بر روی کامپیوتری که می خواهید به ماشین مجازی تبدیل کنید، نصب نمایید دکمه Convert Machine را بزنید سایر مراحل را طی کنید. در مقالات بعدی تبدیل سیستم عامل به ماشین مجازی را به کمک VMware vCenter Converter آموزش خواهیم داد.

    تبدیل ویندوز به ماشین مجازی برای Hyper-V
    فقط سیستم عامل های ویندوزی را می توانید به ماشین مجازی Hyper-V تبدیل کنید. برای تبدیل ویندوز به ماشین مجازی Hyper-V باید ابزار Disk2vhd را با حجم 879 KB دانلود کنید.

    دانلود Disk2vhd از سایت مایکروسافت

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	physical-2-virtual-machin-03.gif
نمایش ها:	1
اندازه:	19.2 KB
شناسه:	20932

    ابزار Disk2vhd می تواند ویندوز در حال کار را به VHD یا Virtual Hard Disk تبدیل کند. VHD فرمت هارد دیسک مجازی برای مجازی ساز Hyper-V است. این ابزار را بر روی ویندوزی که می خواهید آن را تبدیل کنید اجرا کنید. شما می توانید پارتیشن ها و درایو هایی را هم که می خواهید در این فایل VHD قرار بگیرند انتخاب کنید. پس از آن که VHD ساخته شد می توانید آن را به هر کامپیوتر دیگری که خواستید انتقال دهید تحت Hyper-V آن را اجرا کنید.

    تبدیل ویندوز و لینوکس به ماشین مجازی برای VirtualBox – روش Manual
    از آنجایی که VirtualBox ابزار ساده ای مانند vCenter Converter و Disk2vhd ارائه نمی کند، باید به روش دستی این کار را انجام دهید که این فراید نیازمند اجرای ابزار های پیشنهادی VirtualBox ، ریستارت کردن و طی کردن سایر مراحل است(حدود 11 مرحله برای XP). برای تبدیل سیستم عامل های ویندوزی می توانید به لینک زیر از سایت VirtualBox سر بزنید.



    تبدیل ویندوز و لینوکس به ماشین مجازی برای Parallels
    Parallels برای تبدیل سیستم عامل های لینوکسی و ویندوزی به ماشین های مجازی قابل اجرا در Parallels ابزاری با نام Parallels Transporter Agent را ارائه می کند. این ابزار بر روی ویندوز یا لینوکس نصب می شود و سیستم فیزیکی را به ماشین مجازی تبدیل خواهد کرد.
    منبع :
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 03-22-2016, 07:52 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X