اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

معرفی قابلیت های vSphere 6.7 بخش اول

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    معرفی قابلیت های vSphere 6.7 بخش اول

    با سلام در این مقاله قصد دارم تا به بررسی قابلیت های جدید در vSphere 6.7 بپردازم.

    Single Reboot Upgrade

    تا قبل از ورژن 6.7 برای آپگرید کردن سرور ESXi، کل سرور شما به همراه کرنل ESXi ریستارت می شدند و بعد از این سرور کامل بالا آمد و Kernel در رم کپی شد ESXi شروع به سرویس دادن میکند. در ورژن 6.7 نیازی نیست که سرور فیزیکی شما ریستارت شود بلکه فقط Kernel شما Reload خواهد شد. البته نکته مهم این بوده که سرور و شما باید Quick boot را ساپورت کند.

    vSphere Client

    در ورژن 6.5 بصورت کامل امکان استفاده از نسخه vSphere Client گرفته شده است، و شما برای متصل شدن به Host باید از Host Client استفاده کنسد که از HTML-5 استفاده میکند، و همچنین برای اتصال به vCenter شما دو انتخاب دارید که یکی Flash-Base بوده و روش بعدی که از ورژن 6.5 اضافه شده روش HTML-5 است که در ورژن 6.7 بیش 90 درصد از تمام کار هایی که شما در نسخه Flash-base را میتوانید در HTML-5 انجام دهید. در زیر تصویری از HTML-5 و Flash-Base قرار داده شده است.


    نمونه Flash-Base
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere6_7_Fig1.png مشاهده: 1 حجم: 40.3 کیلو بایت
    نمونه HTML-5
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere6_7_Fig2.png مشاهده: 1 حجم: 20.2 کیلو بایت

    vCenter Server Appliance

    همانطور که میدانید شما به دو شکل میتوانید vCenter را نصب کنید، روش اول این بوده که میتوانید vCenter را بر روی ویندوز سرور نصب کرده و روش دوم این است که از خود Appliance شرکت VMware استفاده کنید که بر پایه LInux بوده. تا قبل از ورژن 6 امکاناتی که شما در نسخه ویندوزی داشتید بیشتر از نسخه لینوکسی بود در نتیجه دلیلی نبود که به سمت نسخه لینوکسی بروید اما از نسخه 6 به بعد امکانات دقیقا بکی شده و از ورژن 6.5 به بعد حتی نسخه Linux امکانات بیشتری نسبت به ویندوزی داشته. در نسخه بعد از 6.7 u1 دیگر خبری از نسخت ویندوزی نبوده. شما میتوانید خیلی راحت نسخه ویندوزی خودتان را به به نسخه Linux مایگرید کنید.


    Suspend and Resume of vGPU Workloads

    vGPU امکانی است که اجازه میدهد vGPU سرور فیزیکی خودتان را بین ماشین های مجازی خودتان به اشتراک بگذارید. البته vGPU از ورژن 6 به vSphere اضافه شده بود که البته محدودیت هایی هم داشت. یکی از محدودیت های این بودکه شما نمیتوانستید ماشین های مجازی که از vGPU استفاده میکنند را Suspend کنید، در ورژن 6.7 این مشکل محدودیت مرتفع شده و امکان Suspend و Resume ماشین ها امکان پذیر بوده.

    Per-VM EVC

    قطعا شما با قابلیت EVC در Cluster آشنایی دارید، کاری این قابلیت انجام میدهد این بوده که به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید ماشین های مجازی را بین سرور های مختلف با CPU های نختلف را جا به جا کنید. در ورژن 6.7 به شما این امکان داده شده است که EVC را در سطح ماشین مجازی خودتان انجام دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere6_7_Fig4.png مشاهده: 1 حجم: 54.0 کیلو بایت

    Instant Clone

    اگر با زیرساخت VDI کار کرده باشد قطعا با مفهوم Instant Clone آشنایی دارید. این قابلیت به شما این امکان را میدهد که تا فضای کمتری را برای ذخیره سازی ماشین ها در Datastore خودتان نیاز داشته باشد. به این دلیل که وقتی از Instant Clone استفاده کنید، کل ماشین شما Clone گرفته نخواهد شد بلکه از فایل اصلی که قرار است از آن Clone بگیرید به عنوان Image استفاده خواهد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere6_7_Fig5.png مشاهده: 1 حجم: 66.9 کیلو بایت

    امیدوارم که مفید واقع شده باشد.


    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Sinamcp; در تاریخ/ساعت 11-20-2018, 11:14 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X