اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بک ترک یا کالی لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بک ترک یا کالی لینوکس

    انتخاب بین Kali Linux و Backtrack برای کاربران، مخصوصاً کاربران تازه وارد یک انتخاب مبهم است. با جست و جو هم معمولا چیزی بجز نوشته های قدیمی درباره ی بک ترک دست گیرتان نمی شود. اگر با جست و جو در اینترنت به اینجا رسیده اید این مقاله شما را به انتخاب توزیع مناسب راهنمایی می کند.

    Backtrack یک توزیع Linux مخصوص متخصصان امنیت است. این توزیع برای Hack و تست های امنیتی طراحی شده بود و با بهترین نرم افزار های آزاد و متن باز (FOSS) هک عرضه می شد. آخرین ویرایش BackTrack 5 R3 بود.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	backtrack.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	201.4 KB شناسه:	20217


    پس از این ویرایش، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا توزیع شان را باز سازی کنند. نتیجه تلاش آن ها کالی لینوکس بود. بنابراین نتیجه میگیریم بک ترک اکنون با کالی لینوکس شناخته می شود، و اگر شما با جست و جو درباره ی اطلاعات بک ترک به این وبسایت آمده اید؛ Kali Linux چیزی است که باید بدنبالش باشید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Kali Linux.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	68.1 KB شناسه:	20218


    پس، جدا از نرم افزار های بروز شده و تغییر نام، واقعاً تفاوت Backtrack و Kali Linux در چیست؟

    مهم ترین تفاوت ها عبارت اند از :
    بک ترک بر پایه Ubuntu است و از Ubiquity به عنوان نصاب گرافیکی استفاده می کند در حالی که کالی لینوکس بر پایه آخرین نسخه Debian است و از نصاب دبیان (DI) استفاده می کند.

    تفاوت در نصاب گرافیکی قابل توجه است، زیرا DI از LWM و نهان کردن تمام دیسک پشتیبانی می کند. این قابلیت ها در نصاب بک ترک وجود ندارد.

    یک تفاوت مهم دیگر این است که چون بسته های اوبونتو با بسته های دبیان سازگار نیستند، ارتقا از BackTrack 5 R3 به Kali Linux 1.0 توصیه نمی شود. پس اگر یک نسخه از Backtrack 5 را روی سیستم خود نصب دارید بهتر است خود را برای سوئیچ به kali Linux آماده کنید.

    آخرین تفاوتی که ارزش توجه کردن را دارد این است : در بک ترک 5 شما حق انتخاببین دو میزکار را دارید، KDE و GNOME 2 اما در کالی لینوکس شما می توانید میزکار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و یا از میز کار های پیشفرض که GNOME 3 است را برگزینید. پس اگر سینامون ، KDE یا E17 انتخاب شماست، گام های ایجاد آن ها برای Kali Linux بسیار آسان است.

    Kali یه قسمتی اضافه کرده به عنوان top ten که معرفی بهترین ابزار های بک ترک و امنیتی حال حاضر و همین طور ابزار های جدید به فهرستش اضافه کرده و اون جوری که مطرح شده بود از متا اسپلویتی که مخصوص تیم کالی طراحی شده دارن استفاده میکنن و طبق روال معمول یه سری اصلاحات و مواردی شبیه به این تو طراحی و ایجاد ابزار ها مثل روال بک ترک بوده درکل میشه گفت فرق ساختاری عجیب غریبی نکرده جز اینکه بر پاییه کرنل 3.7 رلیز شده تولز های جدید و اپدیت تولز های قدیمی بوده و یه سری چیزها رو باید دوباره نصب کنی، مطلبی که تو خود سایت هم عنوان شده این بود که این لینوکس برای حرفه ای ها در نظر گرفته شده و بر مبنای دبیان wheezy طراحی شده و دیگه خبری از Firefox تو این توزیع نیست در کالی لینوکس به جای مرورگر فایرفاکس از مرورگر ICE Browser (که مرورگر مخصوص Debian میباشد) استفاده میشود.

    کسایی که با سیستم عامل دبیان کار میکنند میتونن بدون نصب کالی از ابزارهای آن استفاده کنند. باید Repository های Kali رو در سیستم عامل خودشون نصب کنند که ابزارهای کالی به به سیستم عامل دبیان اضافه شود.

    میز کار cannoman رو اگر دوست داشته باشید نصب کنید کلا به هم میریزه و منوی کالی مربوط به تولز هاش رو در قسمت other جا میده.

    وهمچنین مهترین چیزیه که طبق روال بک ترک بوده و الان هم توصیه شده اینه که با یوزر معمولی نمیتونید وارد بشید و حتما باید روت باشید و خود سیستم عامل به صورت پیش فرض vlc رو در یوزر روت نصب کرده و بقیه افزونه های صوتی تصویری رو خودش نصب کرده.

    در پایان این منبر باید بگم که اگر فقط میخواید کالی رو به عنوان سیستم عامل نصب کنید اصلا همچین کاری نکنید بهتره ولی اگر به صورت تکنیکال میخواید از ابزار هاش استفاده کنید میتونید از نسخه نصب شده تو vmware استفاده کنید.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	kali-wp-june-2014_1920x1080_A.png نمایش ها:	1 اندازه:	380.7 KB شناسه:	20219برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	kali linux menu2.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	143.4 KB شناسه:	20220

    برای دریافت آخرین نسخه کالی لینوکس به صفحه رسمی کالی لینوکس مراجعه کنید.


    موفق باشید.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 06:36 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X