اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

کمک در تشخیص ویروسی شدن سرور Cent os

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    کمک در تشخیص ویروسی شدن سرور Cent os

    با سلام میخواستم بدونم چطور میشه بدون آنتی ویروس تشخیص داد که سرور cent os 7 ویروسی شده؟

    داستان اینه که من تو بخش آی تی یه اداره دولتی هستم و این سرور برنامه ی روش هست که به دلایل نامشخصی سه چهار روز یه بار قطع میشه و از شرکت خصوصی باید هر بار وصل شن و مشکلشو حل کنن تا درست شه. پس از چند بار درخواست از شرکت خصوصی برای رفع دائمی این مشکل حالا اونا مدعی شدن که این سرور ویروسی شده و علت قطع شدن برنامه ما هم همینه و حالا گفتن که برنامه مجدد باید نصب شه و فاکتور جدید برامون فرستادن. حالا میخوام اساتید گرامی کمک کنن که اولا چطور میشه روی سیستمی که آنتی ویروس نداره تشخیص داد که ویروسی شده و دوما علت قطع اون برنامه هم همین ویروسه. ممنون میشم کمک کنید. و چه مستنداتی ازشون در این مورد بخوام، دانش لینوکسی منم بسیار کمه

    خودم حدس میزنم ممکنه از تنظیمات اوراکل نصب شده روی cent os باشه آخه وقتی دستور top رو میزنم cpu حدود 600 درصد درگیره!!

    #2
    سلام وقت بخیر. ویروس هایی که برای لینوکس هستند خیلی کم هستند و احتمال ویروسی شدن خیلی کم هست. سرورتون بررسی بشه شاید بدافزاری روی سرور وجود داشته باشه یا هک شده باشه و این وسط یک پراسسی هم توسط همون بدافزار جهت بالا بردن مصرف منابع سرور و کندشدن آن اجرا شده باشه که نیازمند بررسی سرور و پراسس های آن میباشد.

    کامنت


      #3
      از چه دستوراتی میشه برای این کار استفاده کرد؟

      کامنت


        #4
        لطفا این لینک ها رو مطالعه کنید :

        دستور top در لینوکس

        و

        پیدا کردن Process های که CPU و RAM زیادی مصرف میکنند

        کامنت

        درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

        انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

        شبکه های اجتماعی
        در حال انجام ...
        X