اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نصب اوبونتو

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نصب اوبونتو

    سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر.
    من میخام اوبونتو نصب کنم ممنون میشم کمک کنید.
    بنده یه ssd دارم ک ویندوز 10 روشه.
    یه hdd 2T دارم که شامل 3 پارتیشن 610 گیگه. من میخام رو یکی از این 610 گیگ ها نصب کنم. وقتی دو پارتیشن / و swap ایجاد میکنم مابقی رو اجازه نمیده و مینویسه unusable. چیکار کنم؟

    #2
    سلام. هارد 2 ترابایت تون که گفتید 3 تا پارتیشن 600 گیگی داره رو یکی از پارتیشن هاش رو کلا حذف کنید که اون یه تیکه بدون پارتیشن بشه. بعد زمانیکه میرید توی نصب لینوکس و میرسید به قسمت پارتیشن بندی، اول هارد 2 ترابایت رو انتخاب کنید بعد اون پارتیشنی که کلا حذف شده رو برای پارتیشن کردن لینوکس انتخاب کنید و شروع کنید به پارتیش بندی اون یه تیکه. میتونید بزنید به صورت اتوماتیک اون یه تیکه رو پارتیشن کنه ولی اگر اشتباهی هارد یا پارتیشن رو انتخاب کنید امکان داره اطلاعات تون بپره از این بابت خیلی دقت کنید اما اگر دستی میخواید خودتون پارتیشن کنید میتونید به صورت زیر ایجاد کنید :

    یک : ایجاد پارتیشن /root با حجم حدود 30 GB (سیستم عامل توی این پارتیشن نصب میشه)
    دو : ایجاد پارتیشن /home به اندازه ای که نیاز دارید حجم انتخاب کنید. (اطلاعات mydocument و download ها و تصاویر و ویدیو همه توی این پارتیشن هستند)
    سه : ایجاد پارتیشن /boot حجم 200M
    چهار : ایجاد پارتیشن swap حجم بین 2 تا 4 GB کفایت میکنه.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    کامنت


      #3
      اها ممنون. ولی این کارو هم کردم . یکی از پارتیشن ها رو دیلیت زدم و unllocated شد ولی موقع پارتیشن بندی بیشتر از دوتا بهم اجازه نمیداد.ببخشید اون وقت کدوما از نوع primary باشه و کدوما logical ?

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X