اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

مشکلات تغییر نام دامنه و لیست کارهای مورد نیاز

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    مشکلات تغییر نام دامنه و لیست کارهای مورد نیاز

    بعد از تغییر نام یک دامنه سایت میبایست یکسری موارد انجام شود. در ابتدا باید مد نظر داشت که از لحاظ آمار و ارقام (سئو) در موتورهای جستجو مثل گوگل انتقال یا ریدایرکت یک دامنه به دامنه جدید تا چند ماه دچار مشکل خواهید شد و در این مدت با ریزش شدید کاربر و ترافیک سایت مواجه خواهید شد. ولی گاها بنابر نیاز مجبور هستیم که نام یک دامنه را به هر دلیلی به نام جدید تغییر دهیم. در همین راستا نیاز هست که کارهای زیر انجام شود :
    • در ابتدا نیاز هست در سرویس گوگل سرچ کنسول (در صورتیکه فعال کردید) دامنه جدید اضافه بشه و یک ریدایرکت در آنجا تعریف شود که گوگل متوجه بشه این ریدایرکت واقعی و توسط شما رخ داده.
    • انجام ریدایرکت از دامنه قدیم به جدید از طریق فایل htaccess (البته htaccess برای وب سرور آپاچی هست و در صورتی که وب سرور شما انجین ایکس هست میبایست از طریق فایل کانفیگ انجین ایکس تنظیمات ریدایرکت انجام شود)
    • همچنین توصیه میشه از طریق تنظیمات DNS یک رکورد هم برای ریدایرکت از دامنه قدیم به جدید هم اضافه شود.
    • بعد از انجام ریدایرکت های بالا نیاز هست که به CMS مان مراجعه کنیم و لینک هایی که در آنجا تعریف شده اند هم ریدایرکت شود. برای مثال در صورتیکه وردپرس دارید بعد از اینکه سایت را به دامنه جدید منتقل کردید، یکسری لینک محصولات یا مقالات شما با لینک های قدیمی ثبت شده و همین امر باعث ایجاد بروز خطا در نمایش صفحات شود. برای حل این مشکل میشه از یکسری افزونه ها برای تغییر نام دامنه استفاده کرد یا در صورتی که مدیر سرور هستید و به دستورات دیتابیس تسلط دارید میتوانید از طریق دیتابیس تمام لینک هایی که نام دامنه قدیمی در آنها ثبت شده را به نام دامنه جدید عوض کنید. (البته افزونه ای که معرفی شد همین کار رو انجام میده و نام دامنه قدیمی و جدید رو میگیره و میره توی کل دیتابیس اعمال میکنه) در صورتیکه از CMS های دیگری استفاده میکنید برای تغییر نام دامنه قدیم به جدید در دیتابیس میتوانید از طراح سایت یا مدیر سرور کمک بگیرید. در هر صورت بعد از تغییر نام دامنه باید نام دامنه قدیم را در CMS مان هم به نام جدید عوض کنیم.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X