اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

کانفیگ آپاچی در سی پنل cPanel و WHM با EasyApache

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    کانفیگ آپاچی در سی پنل cPanel و WHM با EasyApache

    وب سرور آپاچی یک وب سرور قدرتمند و High Perofmance متن باز است که میتوان آن را محبوب ترین و پر استفاده ترین وب سرور در جهان نامید . کانفیگ آپاچی مهم ترین شرط استفاده از این وب سرور قدرتمند در هاست اشتراکی و سرور های لینوکس است . با یک کانفیگ صحیح و حرفه ای قادر به هاست و میزبانی تعداد زیادی وب سایت پر بازدید در سرور اختصاصی لینوکس خود خواهید بود . کانفیگ آپاچی به عوامل زیادی بستگی دارد . نوع استفاده شما ، سخت افزار سرور ، تعداد سایت های هاست شده ، تعداد و حجم دیتابیس های سرور ، نوع کش استفاده شده ، ورژن پی اچ پی مورد استفاده در سرور ، هنلدر مورد استفاده در پی اچ پی و خیلی عوامل دیگر در شکل و نوع کانفیگ آپاچی تاثیر گذار هستند .

    کانفیگ آپاچی در سی پنل cPanel
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	apache.png نمایش ها:	1 اندازه:	6.4 KB شناسه:	18677

    کانفیگ آپاچی بدون وجود ابزار وب بیس آن امری بسیار پیچیده و دشوار است . امروزه با وجود ابزار قدرتمندی که WHM/cPanel در اختیار ما قرار داده است ، کانفیگ آپاچی به صورت حرفه ای و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود . برنامه ایزی آپاچی EasyApache یک ابزار بسیار قدرتمند برای کانفیگ آپاچی و PHP در سرور لینوکس شما است . برای استفاده از این ابزار و کانفیگ آپاچی و پی اچ پی بدون بروز مشکل به شما توصیه میکنیم فقط در زمانی اقدام به استفاده از EasyApache کنید که از قطع نشدن کانکشن اینترنت خود اطمینان دارید . قطع شدن ارتباط شما با اینترنت در حین عملیات کامپایل مجددد PHP و Apache میتواند سبب دان شدن سرور شود . بهترین روش استفاده از این ابزار در ریموت دسکتاپ ویندوز سرور است . برای این کار یک سرور مجازی ویندوز با حد اقل رم و پردازنده کفایت میکند .

    آموزش کانفیگ آپاچی با برنامه EasyApache :
    ابتدا وارد مدیریت هاست WHM شده و با اجرای برنامه EasyApache با این صفحه مواجه میشویم :

    مرحله اول کانفیگ آپاچی با EasyApache
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	easyapache1.png نمایش ها:	1 اندازه:	38.2 KB شناسه:	18678

    در این مرحله از کانفیگ آپاچی شما باید انتخاب کنید که چه خواسته ای از سیستم و سرور خود دارید . آیا مایل به استفاده از تنظیمات قبلی و ایجاد تغییرات جدید در آن هستید؟ در این صورت گزینه پیش فرض مناسب شما است . آیا مایل به شروع کانفیگ همه چیز از صفر و از ابتدا هستید؟ در این صورت گزینه Basic بهترین انتخاب برای شما است . سایر موارد مناسب راه اندازی یک سرور برای هاست اشتراکی نیست و بنا بر این به آن ها نمیپردازیم . پس از انتخاب این قسمت روی دکمه Start customizing based on profile کلیک کنید . حالا به صفحه ای مانند زیر منتقل میشوید :

    انتخاب ورژن آپاچی در EasyApache
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	easyapache2.png نمایش ها:	1 اندازه:	28.6 KB شناسه:	18679

    انتخاب ورژن آپاچی :
    در این مرحله باید ورژن وب سرور آپاچی مورد نظر خود را انتخاب کنید . معمولا آخرین ورژن استیبل و پایدار این وب سرور توصیه میشود . در اینجا آخرین ورژن آپاچی نسخته Apache 2.4.4 است . توجه داشته باشید جلوی آپاچی ۲٫۴٫۴ با عبارت EXPERIMENTAL مواجه هستیم . این بدین معناست که این ورژن جدید است و هنوز به طور کامل تست نشده است . نسخه های اینچنینی با اینکه بتا و آزمایشی نیستند و نسخه اصلی محسوب میشوند ولی به دلیل جدید بودن همیشه احتمال بروز کانفلیکت هایی با سایر سرویس ها توسط آن ها وجود دارد . بنا بر این اگر حرفه ای هستید از آپاچی ۲٫۴٫۴ و در غیر این صورت از آپاچی ۲٫۲٫۲۴ استفاده کنید و تا توصیه شدن ورژن آپاچی ۲٫۴ توسط خود WHM/cPanel صبر کنید . بعد از انتخاب ورژن آپاچی مورد نظر خود روی دکمه آبی رنگ Next Step کلیک کنید . همانطور که ملاحظه میکنید وارد صفحه انتخاب ورژن PHP مورد نظر خود مانند عکس زیر میشوید :

    انتخاب ورژن PHP در کانفیگ آپاچی توسط EasyApache
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	easyapache3.png نمایش ها:	1 اندازه:	29.4 KB شناسه:	18680

    انتخاب ورژن PHP :
    انتخاب آخرین ورژن پایدار php 5.3 همواره از نظر امنیتی توصیه میشود . به هر حال دوستانی که اصرار به استفاده از ورژن ۵٫۲ دارند میتوانند از این طریق ورژن ۵٫۲ را انتخاب کنند ولی به این امر واقف باشن که استفاده از آخرین ورژن پایدار ۵٫۳ همیشه توسط شرکت های بزرگ امنیتی توصیه میشود . بعد از اتخاب ورژن php مورد نظر خودتان روی دکمه آبی رنگ Next Step کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی تنظیمات و کانفیگ آپاچی توسط EasyApache شوید . برای نمایش تمام تنظیمات ممکن از انتهای صفحه روی دکمه Exhaustive Option List کلیک کنید . حالا با یک صفحه بلند و طولانی و پر از امکانات مختلف برای انتخاب و کامپایل مواجه میشوید . بهترین کانفیگ آپاچی ارتباط مستقیم با نوع کاربری شما و نوع سخت افزار سرور شما دارد . بنا بر این در اینجا فقط سعی میکنیم یک کانفیگ جنرال و امتحان پس داده را به شما آموزش دهیم .

    گزینه های زیر را تیک بزنید تا در حین عملیات کامپایل php و آپاچی نصب شوند :

    Cache

    Deflate

    Disk Cache

    Expires

    Mod FCGID

    Fileprotect

    Headers

    MPM Worker

    Proxy

    UniqueId

    Watchdog

    EAccelerator for PHP

    IonCube Loader for PHP

    Mod Security

    Suhosin for PHP

    Zend Guard Loader for PHP

    Bcmath

    CGI

    Calendar

    CurlSSL

    FTP

    GD

    Gettext

    Iconv

    Imap

    Magic Quotes

    Mbregex

    Mbstring

    Mcrypt

    Mysql

    MySQL “Improved” extension

    Openssl

    PDO

    PDO MySQL

    POSIX

    Patch Info Check

    Pear

    PGsql

    Phar

    SOAP

    SQLite3

    Safe PHP CGI

    Sockets

    System Timezone

    TTF (FreeType)

    Zlib

    Save my profile with appropriate PHP 5 options set so that it is compatible with cpphp

    Reset Apache Config to default – any customizations will be lost (this session only)


    حالا روی دکه Save and Build کلیک کنید . عملیات کامپایل و نصب مجدد آغاز شد . این فرایند میتوانید تا ۱۵ دقیقه یا بیشتر زمان ببرد . بنا بر این صبر کنید تا عملیات کامپایل مجدد تا آخر انجام شود . اگر سیستم و سرور شما به اندازه کافی Ram ندارد و حافظه آن پر است میتوانید تمام مراحل فوق را در محیط SSH انجام دهید . برای این کار کفی است تا دستور زیر را در محیط SSH لینوک وارد کنید :

    کد PHP:
    /scritps/easyapache 
    باز هم تکرار میکنیم این یک آموزش کلی برای کانفیگ آپاچی در cPanel برای راه اندازی یک سرور هاستینگ اشتراکی با تنظیمات استاندارد بود . تغییرات بسیار زیادی میتوان بر حسب نیاز در این کانفیگ داد .
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-11-2020, 11:37 PM.

    #2
    آموزش بسیار خوبی هست .. البته برای کسانی که قصد دارند به تازگی کار کانفیگ cPanel را شروع کنند.

    اما نکته مهم این هست که شما MPM را باید بر اساس کاربرد سرور انتخاب کنید.
    مثال در سرورهایی که به عنوان هاست اشتراکی استفاده می شوند MPM Worker گزینه بسیار مناسبی هست
    اما در بعضی موارد Ruid2 یا MPM Prefork گزینه های بهتری خواهند بود.

    Ruid2 بصورت پیشفرض امنیت خوبی را فراهم می کنه که اگر با mod_security ادغام بشه ، اتفاقات خیلی مناسبی را از لحاظ امنیتی خواهید داشت !


    by default انتخاب من برای سرورها همان MPM Worker هست چون سرعت بسیار خوبی دارد.

    کامنت


      #3
      باتشکر از هر دو عزیز ، باید اضافه کنم که استفاده از Mod_Ruid2 ممکنه مشکلی در اسکریپت ایجاد کند.
      برای مثال وردپرس یا حوملا اگر دارای لینک اختصاصی (Rewrite) باشند ، با ارور 403 Forbidden مواجه میشوند.

      اینم یه پروفایل اماده easy apache عیدی ما به کاربران ( :D ) - مناسب برای هاست اشتراکی + ...
      لینک دانلود :
      کد PHP:
      http://secureconfig.net/dl/_main.yaml 
      آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-14-2020, 12:03 AM.

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X