اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب وب سرور Nginx در دایرکت ادمین

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب وب سرور Nginx در دایرکت ادمین

    کنترل پنل وب هاستینگ دایرکت ادمین محبوب ترین پنل هاستینگ تحت لینوکس بین ایرانیان و به خصوص مدیران سرور مجازی و سرور اختصاصی شخصی محسوب میشود . نصب وب سرور Nginx در دایرکت ادمین یکی از امکانات نسبتا جدیدی است که توسط CB2 یا همان custombuild معروف دایرکت ادمین نسخه ۲ به کاربران دایرکت ادمین ارائه شده است . قبل از هر چیز در توجه داشته باشید که CB2 هنوز نسخه بتا محسوب میشود و استفاده از آن فقط به حرفه ای ها توصیه میگردد .



    آموزش نصب وب سرور Nginx در دایرکت ادمین

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	danginx.png نمایش ها:	3 اندازه:	95.0 KB شناسه:	18636

    برای نصب Nginx روی دایرکت ادمین به عنوان وب سرور اصلی (و حذف کامل آپاچی از دایرکت ادمین) کار سختی در پیش ندارید …. قبل از هر چیز باید آخرین نسخه custombuild را از وب سایت دایرکت ادمین دانلود کنید . برای نصب cb2 روی دایرکت ادمین طبق این آموزش عمل کنید :

    آموزش نصب custombuild 2.0 در دایرکت ادمین


    آموزش نصب وب سرور Nginx در دایرکت ادمین :
    بعد از اکسترکت کردن و باز کردن بسته فشرده شده custombuild 2.0 قبل از هر چیز دستور زیر را اجرا کنید :

    کد PHP:
    ./build update 
    بعد از اتمام مراحل آپدیت و به روز رسانی پکیجا ها فایل options.conf را ویرایش کنید :

    کد PHP:
    vi options.conf 
    نوع هندلر php حتما باید php-fpm باشد و در غیر این صورت custombuild 2.0 در دایرکت ادمین اقدام به کامپایل مجدد وب سرور و PHP نخواهد کرد . در صورتی که نیاز به استفاده از وب سرور Nginx ٔ در دایرکت ادمین با انواع دیگر php handlres دارید باید دستی اقدام به کامپایل و نصب آن کنید .

    بعد از تغییر هندلر PHP به php-fpm حالا میبایست نوع وب سرور را از apache به nginx تغییر دهید و فایل options.conf را ذخیره کنید . حالا مجددا دستور ./build update را اجرا کنید .

    همه چیز آماده نصب وب سرور nginx تحت هندلر php-fpm می باشد . کافی است تا دستور زیر را اجرا کنید و صبر کنید تا همه سرویس ها و برنامه ها توسط custombuild 2 در دایرکت ادمین کامپایل و نصب شوند .

    کد PHP:
    ./build all d 
    بعد از تغییر وب سرور apache به nginx در دایرکت ادمین ، تمام فایل های .htaccess و رول های آپاچی از کار خواهند افتاد .

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	672x179xhuong-dan-su-dung-directadmin1.gif.pagespeed.ic.pBCeNCvMFW.png.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	27.4 KB شناسه:	18637
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 02-09-2021, 04:14 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X