اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نسخه رایگان لایت اسپید OpenLitespeed

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نسخه رایگان لایت اسپید OpenLitespeed

    یکی از سیاست های تولید کنندگان و طراحان وب سرور برای قبضه کردن بازار ، ارائه کردن نسخه های رایگان وب سرور است . یکی از بزرگ ترین دلاین موفقیت وب سرور های آپاچی و انجین اکس ، رایگان بودن و متن باز بودن این وب سرور هاست . و دقیقا به همین دلیل است که تقاضا برای استفاده از وب سرور لایت اسپید در سال های گذشته (نسبت به آپاچی و انجین اکس) به شدت پایین بودن است .

    کمپانی LiteSpeedTech نیز در راستای از دست ندادن بازار وب سرور ها و برای رقابت با Apache و Nginx اقدام به ارائه یک نسخه رایگان و بدون نیاز به لایسنس از وب سرور LiteSpeed با نام OpenLiteSpeed کرده است .

    نسخه رایگان لایت اسپید OpenLitespeed :
    لایت اسپید رایگان و متن باز تقریبا ۹۰٪ امکانات نسخه پولی و Enterprise را داشته و از یک پنل وب بیس بسیار قدرتمند سود میبرد . برای مثال LSPHP به مانند نسخه Enterprise در این وب سرور رایگان وجود دارد و امکان کامپایل PHP در نسخه های ۵٫۲ , ۵٫۳ , ۵٫۴ و نسخه ۵٫۵ را به وب مستر و مدیر سرور میدهد . شاید یکی از بزرگ ترین نقاط قوت وب سرور لایت اسپید همین lsphp باشد که در مقام مقایسه ، فقط PHP-FPM قادر به رقابت با آن است . در تصویر زیر ، نمایی از پنل مدیریت وب سرور لایت اسپید رایگان یا OpenLiteSpeed را مشاهده میکنید :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	openlitespeed_admin_addvhost_00_example2.png نمایش ها:	1 اندازه:	13.8 KB شناسه:	18603

    بازدهی و توان وب سرور متن باز لایت اسپید تقریبا برابر با نسخه Enterprise است و Benchmark های رسمی ارائه شده در وبلاگ Litespeed این برابری تقریبی را نشان میدهند . در نموداره ای تصاویر زیر هر ۲ نسخه وب سرور لایت اسپید در شرایط مختلف مقایسه شده اند .
    بازدهی و قدرت نسخه های وب سرور لایت اسپید بدون فعال سازی Keep Alive :
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	No-Keep-Alive.png نمایش ها:	1 اندازه:	14.7 KB شناسه:	18604


    بازدهی و قدرت نسخه های وب سرور لایت اسپید در حالت فعال بودن Keep Alive :
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Keep-Alive.png نمایش ها:	1 اندازه:	14.3 KB شناسه:	18605

    همانطور که ملاحظه میکنید ، تفاوت در قدرت پردازش و مدیریت ترافیک و همچنین سرعت نسخه رایگان و Enterprise وب سرور لایت اسپید خیلی محسوس نیست . پس قرق ۲ وب سرور در چیست؟ در ادامه به تفاوت های ۲ نسخه رایگان و لایسنس دار وب سرور لایت اسپید می پردازیم .

    امکانات وب سرور OpenLiteSpeed :
    اصلی ترین تفاوت های وب سرور اپن لایت اسپید با نسخه Enterprise عبارتند از :

    نسخه رایگان لایت اسپید از کنترل پنل های هاستینگ مانند سی پنل ، دایرکت ادمین و پلسک پشتیبانی نمیکند .
    نسخه OpenLiteSpeed از .htaccess پشتیبانی نمیکند . البته این به معنای عدم پشتیبانی از Apache Rewrite نیست . بلکه فقط قادر به شناسایی فایل .htaccess نیست .
    نسخه رایگان لایت اسپید از سیستم LiteSpeed Page Cache پشتیبانی نمیکند .
    نسخه رایگان لایت اسپید از mod_security پشتیبانی نمیکند .

    وب سرور OpenLiteSpeed مناسب چه کسانیست؟
    معمولا اولین وب سروری که تقریبا ۹۵٪ وب سایت ها فعالیت خود را با آن آغاز میکنند وب سرور آپاچی است . با رشد وب سایت و افزایش بازدید و ترافیک وب سایت ، معمولا کانفیگ های معمولی و پیش فرض وب سرور آپاچی جواب گو نخواهد بود و تغییرات در سخت افزار یا وب سرور تنها راه اغلب مدیران سرور ها خواهد بود .

    لایت اسپید رایگان (در کنار Nginx) یکی از بهترین انتخاب ها برای سرور های شخصی و تک سایت های بزرگ و پر بازدید است . شاید تاثیر گذار ترین عامل در انتخاب یکی از وب سرور های Nginx و OpenLiteSpeed یکی سلیقه و دیگری میزان آشناییبا کانفیگ این وب سرور ها باشد . به هر حال با توجه به پشتیبانی لایت اسپید رایگان از syntax و ساختار rewrite های وب سرور آپاچی و همچنین وب بیس بودن پنل ادمین ، کار با آن برای اغلب وب مستران و ادمین های سرور ساده تر باشد .

    برای استفاده از خدمات کانفیگ وب سرور رایگان و بدون نیاز به لایسنس OpenLiteSpeed درخواست خود را برای ما تیکت کنید . با استفاده از لایت اسپید رایگان ، بدون نیازبه ارتقاء سخت افزار سرور و پرداخت هزینه های لایسنس نسخه پولی لایت اسپید ، توان سرور خود را حد اقل ۳ برابر افزایش خواهید داد .


    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:15 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X