اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

سرویس cloudlfare و افزایش سرعت و امنیت سایت

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    سرویس cloudlfare و افزایش سرعت و امنیت سایت

    کلاود فلیر با نام انگلیسی cloudflare یک سرویس چند منظوره افزایش سرعت ، امنیت و توان وب سایت و سرور است که در صورت استفاده صحیح ، علاوه بر افزایش سرعت لود شدن صفحات وب سایت ، سبب کاهش مصرف پهنای باند سرویس هاست و میزبانی وب اشتراکی شده و امنیت سایت و سرور را افزایش میدهد . در ادامه مبحث ، به چگونگی عملکرد سرویس cloudlfare و بررسی امکانات آن می پردازیم .

    سرویس cloudlfare و افزایش سرعت و امنیت سایت :
    در ابتدا و قبل از معرفی امکانات سرویس cloudflare به چگونگی عملکرد کلی این سرویس رایگان میپردازیم . در حالت عادی و بدون استفاده از سرویس cloudflare وب سایت شما مستقیما توسط کاربران ، انواع روبات ها و بات ها و همچنین هکر ها و حملات اینترنتی قابل دسترس است . در واقع چیزی بین سرور و سایت های شما و یوزر (خوب یا بد) وجود ندارد و امکان دسترسی مستقیم به سایت و سرور شما برای کلیه کاربران و سرویس ها امکان پذیر است . بعد از استفاده از سرویس cloudflare در واقع شبکه کلاود فلیر بین سرور یا سایت شما و کاربران و سرویس های اینترنتی قرار خواهد گرفت . در این صورت ترافیک ورودی به سایت شما ابتدا باید از شبکه امن cloudflare عبور کرده و پس از غربال شدن درخواست ها و پکت ها ، به سمت سرور شما ارسال شود . برای درک بهتر این موضوع به عکس زیر دقت کنید :

    سایت و سرور قبل و بعد از استفاده از سرویس cloudflare
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	without-CloudFlare.png نمایش ها:	1 اندازه:	192.9 KB شناسه:	18590

    در عکس سمت چت ، یک سایت بدون استفاده از سرویس cloudflare را مشاهده میکنید . امکان برقراری ارتباط مستقیم کاربر ، بات و اتکر با سایت شما مشخص است . در ضمن مسیر ورودی به سرور شما نیز کاملا مشخص است و فقط یک راه برای ارسال و دریافت درخواست و دیتا وجود دارد (کاری به مباحث روتینگ و سوییچینگ در شبکه نداریم) . در این صورت علاوه بر کم شدن امنیت سایت و سرور ، سرعت ارتباط با سرور نیز ارتباط مستقیمی با فاصله جغرافیایی خواهد داشت که یک فاکتور منفی در هاستینگ محسوب میشود .

    عکس سمت راست وضعیت تعامل سایت و سرور با درخواست ها را پس از استفاده از سرویس cloudflare نشان میدهد . کلیه کاربران ، بات ها و همچنین سرویس های مخرب دید مستقیمی نسبت به سرور شما نداشته و تنها چیزی که سر راه خود میبیند شبکه نفوذ ناپذیر cloudflare است . کلیه درخواسته های ارسال شده به سرور باید از شبکه امن cloudflare عبور کرده و در صورت دریافت تاییده ، به سمت سرور شما ارسال گردند . در ضمن همانطور که از عکس مشاهده میکنید ، ارسال درخواست و همچنین دریافت پاسخ فقط یک مسیر ندارد (CDN) و سرویس CLOUDFLARE بهترین مسیر ممکن را برای انجام این کار انتخاب میکند و این یعنی افزایش امنیت و سرعت . در ادامه به توضیح امکانات سرویس cloudflare می پردازیم .

    شبکه توزیع محتوا یا CDN :
    در مطالب گذشته سایت ، اشاره ای به مفهوم شبکه توزیع محتوا یا CDN داشته ایم . برای درک مفهوم و نحوه علمکرد یک شبکه توزیع محتوا یا CDN مطلب زیر را مطالعه کنید :

    CDN یا شبکه توزیع محتوا چیست ؟!
    یکی از خدمات با ارزش و بسیار حرفه ای سرویس cloudflare شبکه توزیع محتوای حرفه ای و کارامد آن است . CDN یا شبکه توزیع محتوای cloudflare برترین CDN رایگان در جهان شناخته شده است . سخت افزار های شبکه cdn کلاود فلیر در استراتژیک ترین نقاط جهان مستقر شده اند و محتوا و فایل های استاتیک وب سایت شما را از نزدیک ترین و سریع ترین مسیر ممکن به مرورگر کاربران ارسال میکنند . عکس زیر مربوط به CDN سرویس cloudflare است .

    سرویس cloudlfare با ارائه شبکه توزیع محتوا یا cdn سرعت لود سایت را افزایش میدهد
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	cloudflare-cdn-map.png نمایش ها:	1 اندازه:	200.8 KB شناسه:	18591

    شبکه cdn سرویس کلاود فلیر به کمک به پشتوانه ۲۴ دیتاسنتر این شرکت در نقاط مختلف جهان ، پهنای باند مصرفی سایت شما را تا ۶۰٪ و درخواست ها را تا ۶۵٪ کاهش میدهد . با استفاده از شبکه توزیع محتوای کلاد فلیر سرعت لود شدن صفحات وب سایت شما تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت . یکی از راه های بهبود سئو استفاده از CDN است که CLOUDFLARE آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است .

    بهینه سازی محتوای صفحات وب :
    بهینه سازی سرعت و قدرت یک سایت فقط محدود به کاهش فاصله کاربران با محتوای استاتیک و عکس ها (به واسطه استفاده از سرویس CDN) نمیشود.
    بهینه سازی کد ها ، کاهش تعداد کانکشن ها ، ترکیب کردن فایل های JavaScript و خلاصه کردن آن ها در یک درخواست و AutoMinify امکاناتی هستند که به کمک ابزار Rocket Loader میسر میگردند . در قسمت Performance از پنل cloudflare همیشه مقدار آن را روی Automtic قرار دهید .

    امنیت سایت و سرور :
    قطعا بزرگ ترین مزیت سرویس cloudflare افزایش امنیت سایت و سرور در برابر حملات Dos و DDos و همچنین جلوگیری از حملات آنلاین SQL Injection و بلاک کردن روبات های اسپمر و تبلیغاتی است . فایروال cloudflare با در اختیار قرار دادن یک پنل تحت وب آنلاین به مدیر سایت و سرور ، امکان کنترل کامل ترافیک ورودی را مهیا میسازد . در عکس زیر نمونه ای از گزارش cloudflare از نحوه کنترل حملات و بد افزار های کنترل شدن و بلاک شده را مشاهده میکنید .

    افزایش امنیت سایت و سرور در برابر حملات ddos و sql injection به کمک سرویس cloudflare
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	cloudflare-security.png نمایش ها:	1 اندازه:	145.7 KB شناسه:	18592

    تمام این امکانات تنها بخشی ازخدمات رایگان سرویس cloudflare بود که به تمام کاربران تعلق میگیرد . با خرید سروریس های Pro و Business از کلاود فلیر ، امکانات بسیار حرفه ای دیگری نیز به این سرویس اضافه میگردد . برای مشاهده پلان های سرویس cloudflare به لینک زیر مراجعه کنید .

    Discover which Cloudflare plan is correct for your requirements. Find out more about Cloudflare plan pricing and sign up for Cloudflare here!



    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:16 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X