اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

سطوح دسترسی در لینوکس

بستن
این موضوع بسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    سطوح دسترسی در لینوکس

    سلام.
    در این مقاله قصد دارم یه مختصر توضیحی راجب پرمیشن ها در لینوکس ارائه بدم. ما سرورهای لینوکس رو در نظر مییگریم در این مباحث. اکثر کاربران موقع خرید سرور، سعی میکنند سرورهای لینوکسی رو انتخاب کنند که البته از مزایای سرورهای لینوکسی اینه که فایل ها و اسکریپت های php بهتر ساپورت میشه. خب طبیعتا کاربرانی که سرورهای لینوکسی تهیه میکنن بایستی با Permission ها یا همان سطح دسترسی در لینوکس هم آشنا باشن.

    چنانچه پرمیشن ها مناسب نباشند سرور میتونه مورد نفوذ هکر قرار بگیره و البته امکانش زیاد میشه که اینکار صورت بگیره.
    در سرورهای لینوکسی دسترسی Read به منظور خواندن اطلاعات هست و اجازه ویرایش ندارد و دسترسی Write برای ویرایش داده بکار میره و امکانش رو محیا میکنه و همینطور دسترسی Execute برای اجرا کردن امکانش رو محیا میکنه.

    به علاوه بر این دسترسی ها ما گروه هایی هم داریم که گروه Owner همان ادمین و مدیر کل سایت هست و گروه Group همان اعضای عضو شده و یا برخی مواقع اعضای ویژه هستن و Public هم که افراد معمولی و میشه گفت تمامی کاربران هستن.

    اعدادی که برای پرمیشن ها تعیین میشن همگی در مبنای 8 هستن. بطوریکه از سمت چپ به راست اعداد اول و دوم و سوم سطح دسترسی های Owner و Group و Public را نشان میده.

    حالا 777 که یه پرمیشن با دسترسی کامل هست رو معنی میکنیم :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	s4ivovxlea30km7c9b0k.png
نمایش ها:	1
اندازه:	1.4 KB
شناسه:	20703


    7= 4+2+1
    7= 4+2+1
    7= 4+2+1




    در نتیجه خواهیم داشت :
    کد:
    [B][COLOR=#000000]rwxrwxrwx[/COLOR][/B]

    در کدبالا r به معنای Read و w به معنای Write و x به معنای Execute هست که توضیح داده شده است.


    پیشنهاد میشود اصلا از پرمیشن 677 استفاده نکنید چون مطابق توضیحاتی که ارائه شد به ادمین و مدیرکل سایت اجازه کاری نمیده ولی در عوضش به کاربران عضو شده و کاربران معمولی دسترسی داده میشه.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 03-20-2016, 11:15 PM.

    #2
    درود بر دوستان.
    یک مقاله pdf بود احساس کردم سطح بار علمیش خوبه و مربوط به این موضوع تاپیک میشه بنابراین پیوست کردم.
    فایل های پیوست شده

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X