اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

مودل - Moodle

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    مودل - Moodle

    مودل (Moodle) یکی از محبوب ترین "سیستم های مدیریت یادگیری آنلاین" می باشد. دانشگاه‌هایی که مدارک آنلاین ارائه می‌دهند، اغلب از "سیستم‌های مدیریت یادگیری" برای کمک به دانش‌آموزان برای پیگیری مطالب آموزشی و پیشرفت یادگیری خود استفاده می‌کنند.

    با نوآوری های مختلف در شبکه های ارتباطی که جهان را تحت تاثیر قرار داده است، جالب است بدانیم که ابزار سنتی انتقال دانش در مدارس و کالج ها یا موسسات آموزش عالی نیز تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است.











    "سیستم های مدیریت یادگیری" چیست؟

    به منظور کمک به موسسات آموزش عالی مختلف در گسترش دانش و اطلاعات و همچنین در تعامل با دانشجویان نیاز به یک سیستم مدیریت یادگیری داریم. moodle از ابزارهای خاصی است که گزینه های مدیریت یک دوره تحصیلی را بصورت گسترده ای ارائه می دهد و به عنوان سیستم های مدیریت یادگیری یا (Learning Management Systems) LMS شناخته می شوند.

    ابزارهای نرم افزاری مختلفی در بازار موجود است که نقش بسیار مهمی در گسترش آموزش آنلاین ایفا می کند و در نتیجه به دانش آموزان در دستیابی به مدرک online کمک می کند.



    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    آموزش نصب مودل (آخرین ورژن)

    آموزش تصویری نصب بیگ بلو باتن (جهت برگزاری دوره های آنلاین + نحوه integrate کردن BigBlueButton با Moodle)




    مودل چیست؟

    مودل یک نرم‌افزار رایگان، یک سیستم مدیریت یادگیری است که بستری را برای آموزش الکترونیکی فراهم می‌کند و به مربیان مختلف در مفهوم‌سازی دوره‌های مختلف، ساختارهای درسی و برنامه درسی کمک می‌کند و بنابراین تعامل با دانشجویان آنلاین را آسان می‌کند.


    مودل توسط Martin Dougiamas ابداع شد و از زمان شروع آن، کار اصلی آن کمک مناسب به سیستم آموزش الکترونیکی و تسهیل آموزش online و دستیابی به مدارک آنلاین بوده است. شما میتوانید با استفاده از سامانه مودل یک مدرسه آنلاین یا کلاس آنلاین جهت مدیریت دوره های آموزشی، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان راه اندازی کنید.


    Moodle در واقع مخفف Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment است و آمار نشان می‌دهد که حدود 14 میلیون مصرف‌ کننده در حدود 1.4 میلیون دوره درگیر هستند که توسط این سیستم مدیریت یادگیری منتشر شده است. بنابراین به دانش‌آموزان در دستیابی به مدرک آنلاین کمک می‌کند.



    moodle












    سازگاری سیستم های MOODLE

    در حالی که مودل ویژگی‌های مشترک خاصی را در تقریباً همه ابزارهای آموزش الکترونیکی مشابه ارائه می‌کند، گزینه‌ها و تنظیمات پلاگین خاصی را نیز ارائه می‌کند. به عنوان یک پلت فرم آموزش الکترونیکی، مودل ویژگی های زیر را دارد :
    • وبلاگ ها
    • چت ها
    • فعالیت های پایگاه داده
    • واژه نامه ها
    • سیستم‌هایی را پشتیبانی می‌کند که عملکرد در چندین زبان را ممکن می‌سازد
    • مدیریت محتوا
    • معاینه و ارزیابی منظم
    • قابلیت اتصال به بیگ بلو باتن، وردپرس، جوملا و دیگر سامانه ها




    امکانات زیرساخت فعلی که توسط Moodle پذیرفته شده است، آن را قادر می‌سازد تا از تعداد زیادی از گزینه‌های افزونه مانند تم‌های گرافیکی و فیلترهای محتوا، فرآیندهای ثبت‌نام و احراز هویت و همچنین الگوهای منابع و سؤالات پشتیبانی کند.


    برای نصب مودل شما میتوانید از هر سیستم عاملی که از PHP پشتیبانی میکند استفاده کنید. همچنین برخی از سیستم هایی که Moodle می تواند بدون هیچ تغییری در آنها کار کند شامل Mac OS X، Windows، Linux، Unix، NetWare و غیره است.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-08-2021, 09:35 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X