اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

postmap: warning: virtual_domains, line 1: expected format: key whitespace value

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    حل شده postmap: warning: virtual_domains, line 1: expected format: key whitespace value

    در صورتیکه از postfix به عنوان یک میل سرور استفاده میکنید میتوانید لیست دامنه هایی که قرار هست میزبانی شود را درون یک دیتابیس لوکال (یا hash فایل) به نام virtual_domains.db ذخیره کنید که این فایل در فایل main.cf و متغییر virtual_alias_domains تعریف شده است. بعد از وارد کردن لیست دامنه ها در فایل virtual_domains میبایست برای ایجاد hash فایل از دستور postmap همانند زیر استفاده کنیم.
    کد PHP:
    # postmap /etc/postfix/virtual_domains 




    زمانیکه دستور postmap برای virtual_domain اجرا کردید ممکن است با پیام هشدار زیر مواجه شوید. معنی این پیام این نیست که فایل hash ایجاد نشده یا کار نمیکند. این فقط یک پیام هشدار است و همه چیز کار میکند.
    کد PHP:
    # postmap /etc/postfix/virtual_domains
    postmapwarning: /etc/postfix/virtual_domainsline 1expected formatkey whitespace value 




    ولی اگر میخواهید این پیام نمایش داده نشود کافیست که #domain را به انتهای هر خط اضافه کنید. البته به جای domain هر چیزی میتوانید اضافه کنید و در postfix استفاده نمیشود اما warning که در بالا دریافت کردید را دیگر نمایش نمیدهد. من ترجیح میدهم لیست دامنه ها را به صورت زیر در فایل virtual_domains بنویسم :
    کد PHP:
    domain-1.com    #domain
    domain-2.net    #domain
    domain-3.org    #domain 




    بعد از اینکه فایل virtual_domains را ویرایش و ذخیره کردید، ابتدا از فایل virtual_domains.db در یک مسیر دیگر کپی یا بک آپ بگیرید، سپس آنرا حذف کنید و مجددا دستور postmap را همانند زیر اجرا کنید.
    کد PHP:
    # cd /etc/postfix/
    # cp virtual_domains.db /root/linuxzone-backup/
    # rm -f virtual_domains.db
    # postmap /etc/postfix/virtual_domains 




    در نهایت سرویس postfix را برای اعمال تغییرات ریست یا ریلود کنید :
    کد PHP:
    # systemctl restart postfix
    OR
    # systemctl reload postfix 

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X