اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه حذف لاگ فایلهای قدیمی در لینوکس به صورت اتوماتیک

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه حذف لاگ فایلهای قدیمی در لینوکس به صورت اتوماتیک

    من یک سرور لینوکس نسبتا با بار بالا دارم که روزانه در این سرور کلی فضا بابت log اشغال میشه. میخوام در پوشه ی لاگها، بصورت اتوماتیک همه لاگ فایل های مربوط به پانزده روز قبل را پاک کنم و فقط 15 روز آخر نگهداشته شود. یک اسکریپتی پیدا کردم که مشکل من رو حل کرد اینجا میذارم که بقیه هم استفاده کنند.


    برای delete کردن لاگ های قدیمی در لینوکس باید به ازای هر سرویسی که داریم یه خط در cronjob تعریف کنیم. ابتدا دستور crontab -e را میزنیم، سپس با توجه به نوع سرویسی که داریم یکی از دستوراتی که در ادامه گفته شده را درون فایل ceontab ذخیره کنید.
    کد PHP:
    # crontab -e 




    مثلا برای نگهداری لاگ های سرویس Apache فقط برای 15 روز گذشته، خط زیر را به فایل کرون جاب مان اضافه میکنیم :
    کد PHP:
    @daily find /var/log/httpd/ -type f -mtime +15 xargs rm -




    و برای سرویس Samba این خط را به cron job اضافه میکنیم :
    کد PHP:
    @daily find /var/log/samba/ -type f -mtime +15 xargs rm -




    سرویس های دیگه هم بنابر نیازمون همانند بالا میتونیم کانفیگ کنیم که تا چه تاریخی لاگ های اون سرویس در سرور linux مان نگهداری شود. این اسکریپت لاگ ها را تا 15 روز گذشته نگه میدارد و هر لاگی که تاریخش بیشتر از 15 روز باشد به صورت روزانه بررسی و حذف خواهد شد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 05-18-2021, 02:18 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X