اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

جستجوی یک ip آدرس با استفاده از دستور find و grep

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    جستجوی یک ip آدرس با استفاده از دستور find و grep

    برای پیدا کردن یک ip address در تمام فایل و زیرشاخه های دایرکتوری مورد نظرتان در لینوکس میبایست از ترکیب دستور find و دستور grep استفاده کنید. در مثال زیر من میخواهم آدرس ip سرور 172.16.17.5 را درون دایرکتوری /etc جستجو کنم که ببینم این آدرس درون چه فایل هایی ذخیره شده است. برای این کار از دستور زیر استفاده میکنیم :
    کد PHP:
    find /etc -type f -print0 xargs -r0 grep --color '172.16.17.5' 
    سناریو دومی هم شاید رخ بده که شما بخواهید چندین ip را درون چندین دایرکتوری در لینوکس تان سرچ کنید. برای این کار میتوانید از دستور زیر استفاده کنید :
    کد PHP:
    # find /etc/ /usr/ /lib64/ /root/ -type f -print0 | xargs -r0 grep -E --color '172.16.17.10|172.16.17.15|192.168.1.32' 
    در دستور بالا من تعریف کردم که درون دایرکتوری های etc - usr - lib64 و root دنبال ip آدرس هایی که در انتهای دستور با پایپ "|" از هم جدا شده اند را جستجو کند.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    دستور find در لینوکس به همراه 35 مثال عملی

    دستور grep در لینوکس به همراه 12 مثال عملی


    در صورتی که شما ترفندهای دیگری برای جستجو در لینوکس سراغ دارید، آنرا با ما به اشتراک بگذارید.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X