اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

چگونه با استفاده از Wget در پوشه خاصی فایل دانلود کنیم

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    چگونه با استفاده از Wget در پوشه خاصی فایل دانلود کنیم

    Wget یک downloader بسیار محبوب و non-interactive هست که کاربرد بسیار وسیعی در لینوکس دارد. این برنامه از پروتکل HTTP, HTTPS و FTP استفاده می کند و قابلیت دانلود با پراکسی های HTTP را دارد. به صورت پیش فرض در هر دایرکتوری که هستیم این دستور را اجرا کنیم، فایلی که دانلود می شود در همان دایرکتوری ذخیره می شود.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    دستور wget در لینوکس به همراه 10 مثال عملی

    دستور aria2 - ابزار قدرتمند دانلود در ترمینال لینوکس


    در این مقاله ما به شما نحوه دانلود فایل ها در دایرکتوری خاص بدون وارد شدن به آن (cd کردن به آن دایرکتوری)‌ را آموزش خواهیم داد. به طور مثال فرض کنید شما در یک اسکریپت از wget استفاده میکنید و میخواهید دانلودهایتان را که باید در دایرکتوری های متفاوتی ذخیره شوند را اتوماتیک کنید.

    Wget یک کامند non-interactive هست (میتوان آن را به background فرستاد)‌ یعنی یک بار کامند را اجرا میکنیم و همه پارامترهای لازم را همان موقع به آن میدهیم و به این صورت نیست که بعد از اجرای کامند از ما ورودی بخواهد. همین قابلیت باعث می شود که بسیار برای اسکریپت نوشتن کاربردی باشد. این قابلیت wget باعث میشود که به آسانی از آن برای اتوماتیک سازی دانلودها از طریق شل اسکریپت استفاده شود. شما در حقیقت میتوانید یک دانلود را آغاز کنید و از سیستم disconnect شوید و به wget اجازه دهید که کارش را تمام کند.

    برای تعریف دایرکتوری مورد نظر که همه فایل ها و زیر دایرکتوری ها در آن ذخیره شوند از آپشن -p یا --directory-prefix استفاده میکنیم.
    در این مثال ما به شما نحوه دانلود template کانفیگ glances و ذخیره آن در دایرکتوری /etc/glances را نمایش خواهیم داد.
    کد PHP:
    sudo mkdir /etc/glances
    ls /etc/glances/
    sudo wget https://raw.githubusercontent.com/nicolargo/glances/develop/conf/glances.conf -P /etc/glances/
    ls /etc/glances


    دانلود فایل ها در یک دایرکتوری خاص با استفاده از wget



    اگر فایل بزرگی را می خواهیم دانلود کنیم بهتر است که پارامتر -c یا --continue را هم به آن بدهیم، در این صورت اگر وسط دانلود به هر دلیلی قطع شد دوباره ادامه میدهد و از همان جای قبلی شروع به دانلود میکند و از اول فایل را دانلود نمی کند. این قابلیت برای زمانی که اینترنت پایداری نداریم بسیار کاربرد دارد.
    کد PHP:
     wget -c https://tenet.dl.sourceforge.net/project/parrotsecurity/iso/4.1/Parrot-security-4.1_amd64.iso 
    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Wget دستور زیر را بزنید.
    کد PHP:
     man wget 

    همچنین توصیه میشود مقالات مرتبط زیر را هم مطالعه فرمایید.

    نحوه دانلود و Extract فایل های Tar تنها با استفاده از یک دستور (به زودی)

    نحوه Rename کردن فایل در حین دانلود کردن آن با استفاده از دستور Wget (به زودی)

    15 ترفند درباره نحوه استفاده از دستور Curl در لینوکس




    خلاصه

    در این مقاله کوتاه ما به شما نحوه دانلود فایل ها در دایرکتوری خاص بدون وارد شدن به آن را آموزش دادیم. نظرات و انتقادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-24-2021, 12:59 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X