اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب و کانفیگ pfsense 2.1.5 firewall/router

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب و کانفیگ pfsense 2.1.5 firewall/router

    pfsense توزیعی از نرم افزار firewall/router در شبکه میباشد که opensource بوده و برپایه سیستم عامل freebsd میباشد. نرم افزار pfsense به منظور ایجاد فایروال/روتر در یک شبکه میباشد که ابزار زیادی را ارایه میدهد که اکثر آنها در نسخه های فایروال های پولی دیده میشوند. پی اف سنس همچنین شامل تعداد زیادی پکیج های نرم افزاری third party رایگان میباشد که به منظور کاربرد پذیری مظاعف تعبیه شده است.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	pfSense-Installation-linux-zone.org-forums.jpg
نمایش ها:	1
اندازه:	32.9 KB
شناسه:	19080

    از انجایی که ما فایروال های زیادی را در سطوح صنعتی متفاوت مانند cisco ASA , Juniper , Check Point , Cisco PIX , Sonicwall , Netgear , Watchguard , .... را مورد استفاده قرار میدهیم میتوانیم pfsense را بدون هزینه و با interface web بسیار غنی برای کانفیگ کردن تمامی اجزای شبکه خود استفاده کنیم. pfsense در حقیقت traffic shapper , virtual ip , load balancer و موارد بیشمار دیگری را ساپورت میکند و ابزار بیشمار دیگری به صورت پیش فرض در آن موجود است.
    این مقاله شما را با روش نصب و کانفیگ pfsense 2.1.5 در یک شبکه Home/Office از پایه آموزش میدهد و یکسری دستورالعمل های اساسی که برحسب تجربه به دست آمده است را به شما ارایه میدهد.

    تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای راه اندازی pfsense :

    کد PHP:
    Pentium II Processor256MB RAM1GB of HDD SpaceCD-ROM
    2 Ethernet Card’sPfsense ISO file
    تنظیمات سیستم من:
    کد PHP:
    Hostname    :    pfSense.tecmintlocal.com
    WAN IP Address    
    :    192.168.0.14/24 gw 192.168.0.1
    LAN IP Address    
    :    192.168.0.15/Default will be 192.168.1.1
    HDD Size    
    :    2 GB
    pSense Version    
    :    2.1.5 
    نصب و کانفیگ pfsense:
    1 - ابتدا از لینک دانلود pfsense بازدید نمایید و معماری و پلتفرم کامپیوتر خود را انتخاب نمایید. اینجا من is68 32-bit را با توجه به سیستم خودم انتخاب نمودم و پلتفرم رو به عنوان live cd installer انتخاب کردم اما برای شما ممکن است متفاوت باشد لطفا از دانلود فایل مناسب با توجه به معماری سیستم عامل خود مطمین شوید.
    2 - بعد از انتخاب معماری شما یک لیستی از mirror ها برای دانلود دریافت خواهید کرد. مطمین شوید که نزدیک ترین لینک mirror را برای دانلود انتخاب مبکنید.
    3 - بعد از اینکه دانلود کامل شد image دانلود شده باید روی یک cd/dvd به عنوان یک iso image رایت شود.
    اگر شما درایور cd/dvd ندارید میتوانید از ابزار unetbootin برای ایجاد یک Live Bootable Usb Media استفاده کنید یا اگر به هیچ کدام از این ها دسترسی ندارید فقط به پیج دانلود pfsense رفته انجا شما میتوانید یک فایل image بوتیبل برای usb دانلود کنید فقط در لینک مربوطه به قسمت زیر مراجعه کنید:
    Live CD with installer on USB Memstick
    فراموش نکنید قبل از دانلود usb consol type را انتخاب کنید.
    4 - اکنون مراحل نصب رو شروع میکنیم dvd یا usb شامل pfsense را وصل کرده و تنظیمات بایوس تون رو برای بوت کردن cd usb انجام دهید و بعد از زدن F10 یا F12 نصب pfsense آغاز خواهد شد.
    5 - همانطور که pfsense بوت میشود یک prompt با چندین گزینه و یک timer نمایان خواهد شد. در این prompt با فشار دادن کلید 1 به صورت پیش فرض pfsense نصب خواهد شد. اگر شما هیچ option را انتخاب نکنید خودش شروع به بوت کردن گزینه 1 خواهد کرد.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	Boot-pfSense-linux-zone.org-forums.png
نمایش ها:	1
اندازه:	26.9 KB
شناسه:	19081

    ادامه دارد ...

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X