اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

کدام ورژن لینوکس برای سرور مجازی مناسب است؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    کدام ورژن لینوکس برای سرور مجازی مناسب است؟

    انتخاب سیستم عامل سرور مجازی و سرور اختصاصی به نیاز های کاری شما و عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد . اغلب خریداران سرور مجازی لینوکس ، قصد فعالیت های وب هاستینگ و میزبانی وب و دامنه را دارند که از این نظر شاید بتوان گفت فرق خیلی زیادی بین توزیع های گوناگون لینوکس وجود ندارد و تفاوت ها ، به نوع سینتکس و فرمت فرمان های لینوکس محدود میشود . پر طرفدار ترین و محبوب ترین ورژن لینوکس که در سرور مجازی و سرور اختصاصی به منظور وب هاستینگ استفاده میشود نسخته لینوکس CentOS است که از قدرت و پایداری بسیار مطلوبی برخوردار است و ساپورت آن در سطح جهانی بی نظیر است . لینوکس CentOS مشتق شده از توزیع لینوکس Redhat است و شباهت های زیادی به لینوکس Redhat و لینوکس Fedora دارد .

    لینوکس Centos سرور مجازی
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	Centos-233x300.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	15.5 KB شناسه:	18691

    لینوکس Debian دومین توزیع و نسخه مشهور لینوکس سرور می باشد که در سرور مجازی و اختصاصی از کاربرد های فراوانی برخوردار است . دبیان نسبت به CentOS سریع تر است و نیاز به حافظه و منابع سیستمی کمتری دارد . بر خلاف لینوکس سنت او اس که از پکیج های RPM پشتیبانی میکند ، لینوکس دبیان از پکیج های DEB پشتیبانی میکند . پکیج های deb از نظر تنوع و در دسترس بودن و ارائه ورژن های جدید به اندازه rpm به روز نمیشوند و نگارش های پی در پی از آنها در اینترنت ارائه نمیگردد .

    لینوکس دبیان debian
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	debian-212x300.png نمایش ها:	1 اندازه:	30.5 KB شناسه:	18692

    لینوکس Ubuntu نیز یکی دیگر از لینوکس های بسیار محبوب چه در استفاده شخصی و نسخته های دسکتاپ و چه در استفاده های سرور و نسخه های سرور به شمار میرود و سرعت آن بسیار بالا تر از CentOS و Debian است .

    اوبونتو ubuntu
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	ubuntu.png نمایش ها:	1 اندازه:	72.8 KB شناسه:	18693

    در مجموع هر ۳ توزیع و نگارش لینوکس های فوق قابلیت های بسیار زیادی را برای مدیریت سرور و هاست به شما میدهند و انتخاب لینوکس و سیستم عامل سرور مجازی ، به مهارت های شما و آشنایی با فرمان های لینوکس باز میگردد . به عقیده شخصی نگارنده این مطلب ، سیستم عامل لینوکس CentOS بهترین انتخاب ممکن برای نصب بر روی سرور مجازی و اختصاصی می باشد و سایر نسخه ها فقط به منظور انجام فعالیت های خاص ، و یا افراد حرفه ای در مدیریت و پیکر بندی لینوکس توصیه می شود .
    موفق باشید.
    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-12-2020, 12:25 AM.

    #2
    خیلی ممنون از مطلبتون
    اما یه سوال که همیشه ذهنمو مشغول می کرده...

    دقیقا خود سیستم عامل RedHadبرای چه مقاصدی قابله استفاده س؟!

    کامنت


      #3
      redhat و debian به خاط stable بودنشون بیشتر برای راه اندازی سرورها استفاده میشه. اکثر هاستینگ ها هم که میخوان رو سرورهاشون سایت ها رو میزبانی کنند روی لینوکس از نسخه redhat استفاده میکنند.

      من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X