اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

باز شدن سایت فقط با www یا بدون www در nginx

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    باز شدن سایت فقط با www یا بدون www در nginx

    در مباحث قبلی سئو و کانفیگ وب سرور ، آموزش نحوه اجبار یک سایت به باز شدن با www یا بدون www را برای وب سرور آپاچی توضیح دادیم . با توجه به آمار رو به افزایش استفاده از Nginx به عنوان وب سرور اصلی و عدم پشتیبانی Nginx از .htaccess تصمیم به آموزش نحوه کنترل یک سایت برای باز شدن سایت فقط با www یا بدون www در nginx گرفتیم . عده از از سئو کار ها بر این باورند که مثلا باز شدن سایت با www یا بدون آن روی سئو تاثیر مستقیم دارد و یکی بهتر از دیگری است . چنین چیزی حقیقت نداشته و یک تصور غلط است . ولی آنچ که مسلم است این است که سایت شما باید فقط به یکی از این ۲ حالت باز شده و در گوگل و موتور های جستجو ایندکس شود . انتخاب آن نیز به سلیقه شخصی مدیر سایت مربوط است . ایندکس شدن یک پیج با www و بدون www به صورت همزمان باعث ایجاد ۲ لینک با محتوای یکسان و تکراری در گوگل میشود که در سئو یک امتیاز منفی محسوب میگردد .

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	www.jpg نمایش ها:	1 اندازه:	102.8 KB شناسه:	18639

    انجام این کار در وب سرور انجین اکس بسیار ساده تر از وب سرور آپاچی است . ابتدا توضیح مختصری در مورد بلاک های وب سرر Nginx میدهیم و سپس به صورت عملی محتوای مورد نیاز فایل کانفیگ را برای شما منتشر میکنیم . هر سرور بلاک یا vhost در وب سرور Nginx چیزی شبیه به تمپلیت زیر است :

    کد PHP:
    server {
    server_name mysite.com www.mysite.com;
    listen 217.23.6.90;
    root /home/mysite/public_html;
    index index.html index.htm index.php
    همانطور که مشاهده میکنید در خط دوم مربوط به بلاک دامنه مورد نظر که در اینجا با mysite.com مشخص شده است هر دو حالت با www و بدون www در قسمت server_name مشاهده میشود . ساده ترین روش ممکن برای ریدایرکت کردن سایت به حالت بدون www یا با www جدا کردن این ۲ بلاک از یک دیگر است . بنا بر این به سادگی میتوانیم برای هر حالت رول مورد نظر را بنویسیم . مثال فوق سبب میشود وب سایت mysite.com هم با www هم بدون www بدون مشکل باز شود . حالا میخواهیم کاری کنیم که دامنه mysite.com تحت هر شرایطی با www باز شود :

    کد PHP:
    server {
    server_name mysite.com;
    listen 217.23.6.90;
    return 
    301 $scheme://www.mysite.com$request_uri;
    }
    server {
    server_name www.mysite.com;
    listen 217.23.6.90;root /home/mysite/public_html;
    index index.html index.htm index.php
    در مثال فوق اگر کسی دامنه مورد نظر را بدون www فراخوانی کنید ، درخواست او به بلاک mysite.com ارسال میگردد . در این بلاک به وب سرور دستور ریدارکت به بلاک www.mysite.com وجود دارد . بنا بر این سایت خود به خود به حالت با www ریدایرکت میشود . در مثال زیر نیز دامنه فقط بدون www باز میشود :

    کد PHP:
    server {
    server_name www.mysite.com;
    listen 217.23.6.90;
    return 
    301 $scheme://mysite.com$request_uri;
    }
    server {
    server_name mysite.com;
    listen 217.23.6.90;root /home/mysite/public_html;
    index index.html index.htm index.php
    همانطور که ملاحظه میکنید وب سرور Nginx ابزار ساده تری برای کنترل چنین مواردی در اختیار مدیر سرور قرار داده است . درک معنی رول های .htaccess همیشه کار سختی بوده است و از این لحاظ وب سرور Nginx معمولا نسب به آپاچی جلو تر است .


    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:10 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X