اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش نصب GeoIP در لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش نصب GeoIP در لینوکس

    با نصب GeoIP روی سیستم عامل سرور و لینوکس خود قادر خواهید بود به دیتابیس شناسایی IP های کشور ها و حتی شهر های مختلف دسترسی داشته باشید . برای مثال با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود دسترسی IP شهر یا کشور هایی رو در سطوح مختلف محدود یا باز کنید . در ادامه به آموزش نصب GeoIP در لینوکس با توزیع های RHEL و DEBIAN میپردازیم .

    آموزش نصب GeoIP در لینوکس
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید  نام:	geoip-1.png نمایش ها:	1 اندازه:	121.6 KB شناسه:	18629

    آموزش نصب GeoIP در لینوکس توزیع CentOS :

    برای نصب GeoIP در کلیه توزیع های RHEL کافی است دستور زیر را در محیط SSH وارد کنید :

    کد PHP:
    yum install geoip 
    برای نصب GeoIP در کلیه توزیع های Debian و Ubuntu کافی است دستور زیر را در محیط SSH وارد کنید :

    کد PHP:
    apt-get install libpcre3 libpcre3-dev libssl-dev libgeoip-dev 
    بعد از پایان نصب ، وب سرور و سرویس های fcgi را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شوند . حالا باید اقدام به آپدیت و به روز رسانی دیتابیس geoip برای شناسایی آخرین تغییرات در سطح آی پی های جهانی کنید .

    آپدیت کردن دیتابیس GeoIP :
    برای به روز رسانی دیتابیس آی پی های GeoIP مطابق دستورات زیر عمل کنید :

    کد PHP:
    cd /usr/share/GeoIP

     mv GeoIP
    .dat GeoIP.dat.dis

    wget http
    ://geolite.maxmind.com/download/geoip/database/GeoLiteCountry/GeoIP.dat.gz

    gunzip GeoIP.dat.gz 
    اگر کار شما از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است ، به شما توصیه میکنیم دیتابیس GeoIP را هر روز آپدیت و به روز کنید . با استفاده از GeoIP قادر به مانیتور سورس ترافیک ورودی به سرور های خود خواهید بود . امکان استفاده از GeoIP در PHP و همچنین وب سرور ها وجود دارد .

    توجه داشته باشید که استفاده غلط از GeoIP منجر به از د ست رفتن ترافیک ورودی ، افت شدید بازدید سایت و سئو و عدم دسترسی به سایت خواهد شد . حتما بعد از اتمام تنظیمات مربوط به geoip هم چیز را یک بار به خوبی چک کنید . برای اطمینان از باز شدن سایت ها یا لینک های خاص از سایر کشور از میتوانید از وب سایت زیر استفاده کنید :




    نویسنده Babak Ajideh
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 03:02 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X