اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

راه اندازی سریعتر برنامه ها در گنو/لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    راه اندازی سریعتر برنامه ها در گنو/لینوکس

    شاید تسریع روند انجام کار اصلی ترین دلیل ما در استفاده از کامپیوترها باشد. صرف نظر از هر نوع کاری که با کامپیوتر خود (از قبیل وب گردی، ساخت ویدئو، ویرایش عکس و …) انجام می دهیم، سرعت انجام کار برای ما مهم است.
    با اینکه یکی از دلایل شهرت سیستم عامل گنو/لینوکس سرعت بهتر و بازدهی بیشتر آن نسبت به رقبا است، ابزاری به نام Preload ساخت برنامه نویس ایرانی، بهداد اسفهبد، نیز وجود دارد تا سرعت اجرای برنامه ها را افزایش دهد. طبق مستندات اصلی، Preload به عنوان یک سرویس بارگذاری شده و برنامه های مورد استفاده کاربر را مانیتور می کند. سپس با تهیه فهرستی از آن ها، با راه اندازی مجدد سیستم قسمتی از آن ها (همانند کتابخانه ها) در حافظه رم بارگذاری کرده و بدین طریق تأخیر در اجرای برنامه را به حداقل می رساند. مسئله ای که ممکن است در مورد این عمل به ذهن کاربر خطور کند، اشغال بیش از حد حافظه رم با داده های مختلف است؛ اما جالب است بدانید که Preload پیش از هر کاری این مورد را در نظر گرفته و از اشغال بیهوده رم (با توجه به گنجایش آن) جلوگیری می کند.

    در صورتی که از چندین برنامه در یک زمان استفاده می کنید (مولتی تسکینگ)، Preload برای شماست. نمی توان انتظار داشت که بلافاصله پس از نصب این برنامه اثر آن را نیز مشاهده کرد؛ Preload به زمان برای ساخت فهرست برنامه های پر استفاده شما نیاز دارد و با چند مرتبه ریبوت سیستم، شاهد عملکرد آن خواهید بود. به منظور ویرایش تنظیمات پیشفرض آن می توانید از مستندات رسمی آن کمک بگیرید.

    برای نصب و استفاده آن در آرچ لینوکس فرامین زیر را اجرا کنید (متأسفانه Preload در مخازن اصلی آرچ لینوکس نیست و در صورت تمایل می توانید از AUR این برنامه را دریافت و نصب کنید – با تشکر از ایمان امینی برای این نکته) :

    کد PHP:
    yaourt -S preload
    # systemctl enable preload
    # systemctl start preload 
    در اوبونتو :

    کد PHP:
    sudo apt-get install preload 
    فدورا :
    کد PHP:
    # yum install preload
    # systemctl enable preload
    # systemctl start preload 
    تجربه استفاده از این برنامه را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-12-2020, 01:09 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X