اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش حذف و اضافه آیکن های میزکار Gnome

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش حذف و اضافه آیکن های میزکار Gnome

    درود. آیکن هایی که در میز کار گنوم قرار می گیرند به سه دسته تقسیم می شوند :

    دسته ی اول : آیکن های برنامه های نصب شده در سیستم عامل

    دسته ی دوم :آیکن های برنامه های نصب شده توسط برنامه شبیه ساز wine

    دسته ی سوم : موارد دیگر شامل برخی از افزونه های مروگرها مانند Google keep و …

    به تصویر زیر نگاه کنید :

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنیدنام:	Gnome-Desktop.pngنمایش ها:	2اندازه:	1.23 MBشناسه:	17857

    آیکن ها مربوط به برنامه های 7Zip FileManager , FL Studio 11 متعلق به برنامه شبیه ساز wine (دسته دوم) و سایر آیکن ها متعلق به برنامه های نصب شده برروی سیستم عامل هستند (دسته اول). خوب برای حذف و اضافه برخی از آیکن های دسته اول دستورات زیر را مرحله به مرحله در ترمینال وارد نمایید.

    ابتدا دستور su و سپس پسورد را درون ترمینال وارد نمایید تا به حالت روت بروید و سپس دستوارت زیر را وارد نمایید :

    با دستور cd به پوشه آیکن های موجود می رویم و سپس با وارد کردن دستور ls محتویات پوشه رو مشاهده می کنیم:

    کد PHP:
    cd /usr/share/applications 
    کد PHP:
    ls 
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنیدنام:	Terminal_Gnome-Icom.pngنمایش ها:	2اندازه:	166.2 KBشناسه:	17858

    لیستی که در پیش روی شماست لیست آیکن های موجود در دسته اول می باشد برای حذف هر آیکن از دستور زیر استفاده کنید و به جای name.desktop نام آیکن مورد نظر خودتون رو که می خواهید حذف کنید قرار دهید :

    کد PHP:
    rm name.desktop 
    به عنوان مثال :

    کد PHP:
    rm JDownloader-1.desktop 
    بعد از وارد کردن دستور بالا از شما سوالی مبنی بر اینکه آیا این فایل پاک شود از شما میپرسه حرف y رو تایپ نمایید و سپس کلید Enter را وارد نمایید تا آیکن مورد نظر حذف شود.

    نکته : برخی از آیکن ها در پوشه های kde , kde4 قرار دارند در صورتی که آیکن مورد نظر خود را نیافتید با دستور cd به پوشه های kde , kde4 بروید و با دستور ls محتویات آن ها رو مشاهده کرده و آیکن مورد نظر را پاک نمایید.

    خوب حالا به سراغ آموزش پاک کردن آیکن های دسته ی دوم می رویم :

    برای پاک کردن این آیکن ها از طریق روش گرافیکی هم می توان استفاده کرد به این صورت که به پوشه ی /home/user /.local/share/applications/wine/Programs رفته و پوشه های مربوط به برنامه های موجود رو باز کرده و فایل هایی که با پسوند desktop. هستند رو پاک می نماییم . (نکته خیلی مهم : پوشه local. مخفی هست و برای رفتن به این پوشه ابتدا باید به پوشه home رفته و سپس با زدن دو کلید ترکیبی Ctrl + H فایل های مخفی رو نمایان کرده و سپس به پوشه ی local. می رویم)

    روش دستوری هم که در بالا توضیح داده شد با استفاده از دستور cd به دایرکتری /home/user /.local/share/applications/wine/Programs رفته و با دستور ls لیست پوشه ها رو گرفته و با دستور cd به پوشه مورد نظر رفته و با دستور rm و نام فایل آیکن مورد نظر را حذف می کنیم.

    نکته :

    1- پاک کردن آیکن برنامه ها موجب پاک شدن برنامه ها نمی شود و فقط آیکن آن از میز کار حذف می شود.

    2- این کار برای حذف آیکن های اضافی و آیکن هایی است که دوبار و یا سه بار در میزکار قرار گرفته اند. برای مثال وقتی شما برنامه ای مثل JDownloader رو نصب می کنید آیکن آن دوبار در میزکار قرار می گیرد و باید یکی از آیکن های اضافه حذف شده تا زیبایی میز کار از بین نرود و یا وقتی برنامه ای مانند winrar را از طریق شبیه ساز wine نصب می کنید یه آیکن اضافی به نام winrar help در صفحه قرار می گیرد.

    باتشکر و آرزوی موفقیت برای همگان
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 04:03 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X