اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

Ubuntu 21.04 منتشر شد!

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    Ubuntu 21.04 منتشر شد!

    اوبونتو 21.04 در تاریخ 22 آوریل 2021 منتشر شد و به عنوان آخرین نسخه پایدار محبوب ترین سیستم عامل دسکتاپ open source در جهان سرویس می دهد. نام این نسخه از Ubuntu 21.04 نسخه ی Hirsute Hippo می باشد و درحقیقت نسخه ای کوتاه مدت است که به مدت 9 ماه پشتیبانی می شود.


    دانلود Ubuntu 21.04 دسکتاپ





    اوبونتو معمولاً از نسخه های منظم برای معرفی تغییرات و توسعه های جدید استفاده می کند که امیدوار است تا زمان انتشار نسخه طولانی مدت بعدی (LTS) تغییرات با موفقیت به پایداری برسند. جالب است بدانید که :

    1 : اوبونتو 21.04 شامل GNOME 40 نمی شود. در حالی که نسخه های جدید اوبونتو معمولاً شامل آخرین نسخه گنوم هستند - این بار متاسفانه اینطور نیست. GNOME 40 تغییرات عمده ای در طراحی داشته است. توسعه دهندگان اوبونتو احساس می کنند که به زمان بیشتری نیاز دارند تا این تغییرات را متناسب با کاربران خود سازگار کنند و از این رو ما در این نسخه از GNOME 40 بهره نخواهیم برد.


    2 : هیچ GTK4 ای در اوبونتو 21.04 وجود ندارد، حداقل به طور پیش فرض. و GTK3 همچنان فرمانروایی میکند. این تعجب آور نیست زیرا در حال حاضر برنامه های زیادی از GTK4 به طور کامل (حداقل در زمان حال حاضر) استفاده نمی کنند.

    البته در آینده امکان نصب GNOME 40 روی اوبونتو 21.04 وجود دارد. این به توسعه دهندگان اوبونتو این امکان را می دهد تا قبل از انتشار بعدی اوبونتو، اوبونتو 21.10، تغییرات بالا دستی را درجا آزمایش و تکرار کنند.




    و اما فیچرهای جدید این نسخه :

    کاربران سازمانی اوبونتو اکنون می توانند از طریق یک Group Policy Client به یک دامنه Active Directory (AD) متصل شوند. این ویژگی ها به مدیران سیستم اجازه می دهد تا امنیت، رمز ورود و کنترل دسترسی کاربر را تنظیم کرده و تنظیماتی مانند پس زمینه دسک تاپ، برنامه های پیش فرض و موارد دیگر را به صورت متمرکز پیکربندی کنند.



    اوبونتو 21.04 به طور پیش فرض از Wayland در سخت افزاری که از آن پشتیبانی کند، استفاده می کند. Wayland session این روزها روی اوبونتو بسیار خوب کار می کند. همچین Pipewire نیز اضافه شده است تا بتوانید صفحه نمایش خود با موفقیت در برنامه هایی مانند Discord ،Firefox و OBS به اشتراک بگذارید.



    Ubuntu 21.04 به طور پیش فرض پوشه home را private کرده است. این تغییر به تأخیر افتاده، تضمین می کند که نصب جدید اوبونتو برای کاربران بسیار امن و ایمن است، و پوشه های home غیر رمزگذاری شده دیگر "قابل خواندن" نیستند.



    اوبونتو اکنون به طور پیش فرض از یک theme رنگ تیره ی بهتر (نسبت به نسخ قبل) استفاده می کند، اما فقط برای هسته اصلی GNOME Shell UI (منوهای نوار بالا، modal dialogs و غیره) می باشد. برنامه های دسک تاپ همچنان از تم استاندارد Yaru GTK استفاده می کنند که ویجت های رنگ روشن را با نوار های هدر رنگ تیره مخلوط می کند.



    همچنین مجموعه گسترده ی دیگری از تغییرات گرافیکی کوچک وجود دارد که همه با هم باعث می شود این بهترین نسخه از اوبونتو تا به امروز باشد.



    نسخه های به روز شده بسیاری از برنامه ها در اوبونتو 21.04 در دسترس است، از جمله آخرین نسخه های Mozilla Firefox ،Thunderbird و LibreOffice. همچنین نسخه ی جدیدی از GNOME image viewer, the Characters app, disk usage analyser, System Monitor و موارد دیگر وجود دارد.




    سایر تغییرات جدید :
    کد:
    Wayland by default
    Private home directory
    Recovery key for encrypted installs
    Better Active Directory integration
    Improved dark theme
    New desktop icons extension
    Linux 5.11 kernel
    Python 3.9



    شما با استفاده از لینک دانلود Ubuntu 21.04 را از وب سایت رسمی اوبونتو دانلود کنید.




    نحوه نصب اوبونتو 21.04 همانند اوبونتو 20.04 میباشد که میتوانید از طریق لینک زیر نحوه نصب Ubuntu را مشاهده کنید :

    آموزش قدم به قدم نصب اوبونتو دسکتاپ 20.04




    با آرزوی موفقیت

    #2
    سلام.
    بسیار عالی.
    تازه ابونتو ۲۱.۰۴ را نصب کردم و باید بگویم که فوق‌العاده است.

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X